Goodwoodról már sokat hallottunk, egyenesen fogalommá vált itthon is. Tudjuk, hogy szerveznek FoS-t (Festival of Speed), és Revivalt, ami a veteránosok mekkája, és ahol mindenki valamilyen korhű összeállításban flangál. Ez már-már annyira beteges arrafelé, hogy idén egy 1966-os Tesco üzlet replikáját is megnyitják a rendezvény idejére. És akkor még nem is beszéltünk a berkeinkben roppant offtopic Glorious Goodwood lóversenyről, ami legalább akkora flash a lóversenyszerető közönségnek, mint a FoS nekünk.

Észre kell vennünk azonban, hogy bár meglehet, hogy Goodwood a legszebb és legnagyobb, mégsem az egyetlen a járműfil univerzumban. Sőt, azt is látnunk kell, hogy a Brit-szigeteken is komoly rendezvények kárpótolják mindazokat, aki nem tudják a Goodwoodi fesztiválok magasztos Kábáját felkeresni.

Az egyik ilyent Manchestertől egy órányira, az észak-nyugat angliai Cheshire-ben fekvő, Goodwoodhoz hasonlóan festői szépségű Cholmondeleyben rendezték meg július közepén. Az Erő Seregszemléje - erő és sebesség ünnepe (Pageant of power - A Celebration of Power and Speed) nem utánzata a goodwoodi fesztiváloknak, bár néhány eleme hasonlít azokra.

Itt is vannak régi vasak. Távolléte okán nem a Napier-Railton Special a sztár, de annak kortársai és oldalági rokonai itt is megjelentek.

Volt itt 47 literes - ízlelgessük negyvenhétezer köbcentiméter! - BMW Brutus Aero. 

Nagyobb hengerűrtartalma van, mint az autónk benzintankja.

Van egy sajátos csavar a német autógyártás, illetve autósport történetében: az első világháború után szét kellett szerelniük a repülőgépeiket. És mit kezdtek a nagyteljesítményű motorokkal? Természetesen autókba építették őket. A Brutus egy sosem volt kíséreleti autó, a Sinnsheimi Autó és Műszaki Múzeum egyik csodája. Egy 1908-as, lánchajtásos alvázra építettek egy 12 hengeres, 500 lóerős (1500-as fordulaton adja le), spanyolországan talált repülőgépmotort. Percenkénti 800-as fordulaton már 100 km/h felett jár. Fogyasztása egészen barátságos: éppen egy liter kilométerenként. (A múzeum felvétele jobb volt, mint amit CPoP-ról találtam.)

 A bajorok ezt eltalálták

Természetesen itt is volt 42 literes Packard repülőgépmotoros autó, egy Bentley.

Orgona

Ezt az autót Chris Williams építette, a szíve egy 42 literes Packard V12-es repülőgép hajtómű, ami olyan 1500 lóerő körül teljesít. Úgy hírlik hogy a motor egy második világháborús gépből származik. Az autó alapja egy 8-literes Bentley, amiből Williams időt, pénzt és fáradtságot nem kímélve "a legnagyobb autóipari hulladékot építette". Az autó egyébként a nézők egyik kedvence: 2700 Nm nyomatékával könnyen indul füstölgő gumikkal, emellett a 24 kipufogó füstöt és lángot okád. Igazi gépsárkány.Volt azért itt is Napier-motoros autó. Szutykos 24 literes motorral vánszorgott a Bentley.

Ugyanaz a motor van benne, mint a Railton-ban

Ez is egy vintage autó, amelyet David Llewellin épített 1968-ban, eredetileg egy Sunbeam alvázra, majd egy baleset után egy 1929-es 8 literes Bentley alvázon épült újjá. Az autó 550 lovas, ugyanaz a W12-es Napier Sea Lion motor hajtja, mint a Napier-Railtont. A hűtómaszkja (ami egyébként egy Hawker Typhoon beömlőjéből lett kialakítva) is hasonlít a híres rokonra. Az autó 1999-óta Chris Williams tulajdonában van, és az Egyesült Királyság számos autós rendezvényén megmutatja magát.

Voltak ott eredeti versenyautók és motorok a közel és régebbi múltból, de teljesen kortárs autókkal a Bentley-klub is megjelent.

 

Bentley négy kerékkel a levegőben

Hogy a blog témájánál maradjunk, volt egy nagy rakás Gr. B.-s és A-s versenyautó is: Metro 6R4, Ford RS200, Peugeot 205 T16,  Alpine A110, Sierra Cossy, Escortok MK2 és Maxi, Porsche 911, és Lancia Delta Intergrale EVO is.

Ford RS200, az egyik

Egyébként minden van itt mint a búcsúban. Haditechnikai bemutató tankokkal, ágyúkkal, utászokkal, lövöldöző különlegesekkel, és persze légi támogatással. Powerboat verseny, és légi bemutató. Gyerekprogramok, és klubtalálkozók.

Idén rossz idő volt, és mégis 50.000-en mentek el megnézni. 

Időeredmények pedig itt

Címkék: video goodwood hőskor gr.b cpop

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr633111730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.31. 12:52:13

Jó-jó meg minden, érdekes, de szerintem ezek a járgányok úgy, mint autók teljesen értelmezhetetlenek és értékelhetetlenek is.

Ezzel az erővel szereljünk kereket a Mátrai Erőmű alá és írjuk ki, hogy százezermilliárdhuszonharmincezerkettő köbcenti, meg majdnem ugyanennyi lóerő. Osztjónapot!

:-)

kyanzes (törölt) 2011.07.31. 13:06:00

Szántásra tökéletes. Vagy fák tövestől való kihúzására.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.31. 13:08:42

@kyanzes: nem, mert ahhoz túl gyors és túl erős. Mozdonynak is durva lenne.

srank 2011.07.31. 13:53:06

ezekszerint egy ezzel a motorral szerelt repülő hatékonyabb jármű ? gyorsabb, kevesebbet fogyaszt,légvonalban is tud közlekedni, stb. ?

MP 2011.07.31. 14:37:39

Nem értem miért nem lehet ezeket a dolgokat megérteni? Ez egy más korban más elképzelések mentén készültek. Akkoriban folyt a sebesség hajszolása és arra ezek a gépek tökéletesen alkalmasak voltak. Főleg hogy ismert az akkoriban forgalomban lévő autók teljesítménye.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.31. 14:47:57

@MP: ahogy ezek a vasak indulnak, attól libabőrös lesz az ember. Akinek ez sem elég, értékelje egy letűnt kor megidézését. Ha az sem megy, lássa meg benne a szépet. És ha ezek közül egyik sem megy, akkor nem is érdemes vitatkozni arról, hogy mi a jó és szép ebben?

Haszna van? Igen, sokezer embernek örömet okoznak vele. Műszakilag sem egyszerű egy Bentley alvázra ráépíteni egy W12-es Napier motort, bár nem hiszem, hogy a világ ettől menne előrébb. Abban viszont biztos vagyok, hogy ezek nélkül szürkébb és unalmasabb lenne a világ.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.07.31. 15:51:22

Számomra ez is egy olyan rendezvény, mint a traktorhúzás (ott láttam és hallottam először R-R és Allison repülőgép motorokat).
Értelmét nem látom, csak azt a lelkesedést ami azokból az emberekből árad akik építgetik és évről évre versenyről versenyre elviszik a "kis játékszereiket".
Már ez is tiszteletre méltó.
Jól érzik magukat és másokat is szórakoztatnak. Semmi több.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.07.31. 16:42:03

@MP: ráadásul kb a 100 lieteres fogyasztással is kevesebbe volt egy tankolás mint most egy Lupoba:-)
bár fogalmam sin mennyi volt akkor de a 60 as években 2-3 forint volt egy liter.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.31. 17:25:12

Az a barbecue sütés nagyon nagy :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.31. 17:26:06

@klarky: Nem mintha egy Veyronnak több értelme lenne... :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.31. 18:03:18

@ColT: Ja, max. annyi, hogy abba valódi autómotort fejlesztettek lehetetlen paraméterekkel és nem egy kiszuperált harci repülőgép motorjával dobták meg a teljesítmény adatokat.

HVC 2011.07.31. 22:15:34

@klarky: Az első hsz. volt a nap mondása. :)))

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.31. 23:10:15

Sierra esetében Cossie (COSworthSIErra).

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.31. 23:16:50

@Süni25: de mint a Cosworth "beceneve" használják Cossy-ként is (Sierra esetében is). Bár feltehetőleg az eredeti írásmód Cossie lehetett.

Gyulimali 2011.08.01. 00:36:41

'oszt mibe' vóna ezeket átíratni? Meg a kötelezője is?

kovászosUbukla 2011.08.01. 08:33:06

ezért képtelenség komolyan venni a bmw-t, lecsúszott repülőgyár azt kész.
18 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása