Ogier nem kapott defektet, Sordo megvédte a MINI-nek a dobogót Hirvonentől, Frici pedig harmadik lett a kategóriájában.

Tegnap ott hagytuk abba, hogy hiába vezettek a franciák, a citroenes Seb-ek között egy emberes belviszály alakult ki, nem volt Fiesta WRC a dobogós helyeken, Sordo viszont nagyot ment. Latvala odaverte az autóját, és csak bizakodtunk, hogy szuperrali szabályok szerint ma vissza tud-e állni. Az SWRC-ben pedig Tanak és Nászer Al-Attija mögött a harmadik helyen állt Turán Frici és Zsiros Gábor.

A Citroen így emlékszik a szombatra:

A mai nap tehát három kérdésről szólt:

1. belenyúl-e a Citroen a két Seb vitájába, és csapatutasítással mégis behozzák elsőnek Loeb-öt?
2. Hirvonen meg tudja-e verni Sordot a mai öt gyorsaságin, és odaér-e a dobogóra?
3. Lesz-e hármas Fiesta-befutó az SWRC-ben a mi fiúnkkal?

És persze olyan érdekességekről, hogy a havon-jégen, valamint murván nagyon jól teljesítő Mads Ostberg megtanul-e végre aszfalton menni, vagy, hogy Kimi Raikonennek tényleg otthon kellett volna maradnia, és végül mi van a VW és a Francia Autósport Szövetség üdvöskéivel.

Ma mintegy hetven versenykilométer öt gyorsasági szakaszon várt a mezőnyre, melyből az utolsó a power stage, Trier világörökségi védelem alatt álló belvárosán vezetett keresztül. 

Ezért a Circus Maximus-ért nagyon irigylem a németeket. Pécsett, az IRC futamon, a jövőben lehetne szervezni egy hasonlóan ütős prológot a belvárosban. Teszem azt az alábbi útvonalon. Látvány dögivel, bár csak közel három kilométer. 

 

Ma reggel a Gy15-ön megint egy fordos, most éppen Hirvonen volt a leggyorsabb. Úgy látszik, korábban kelnek, mert ezen a versenyen az első gyorsokat mindig ők húzták be. Sőt, úgy tűnik, hogy ma reggel skandináv fölény uralkodott, mert harmadiknak Petter Solberg ért be. Utána jött Loeb, a MINI-k, majd Ogier. Összetettben nem volt változás, Hirvonen egy kicsit közelebb jött Sordohoz a dobogóért vívott harcban. Az SWRC-ben Hanninen nyert, de Prokop kivételével viszonylag együtt volt a mezőny. Frici óvatosan, beosztással jött le, Hanninentől kilométerenként kettőt kapott, de színtiszta matematika, hogy ha ötöt kapna egész nap, akkor sem érné utol a finn.

A másodikat az összetettben lemaradt Latvala nyerte, Ogier megint hátrébb végzett. Az elejében nem volt változás, csak az, hogy Meeke is szőlészettel kezdett foglalkozni, ezért 18,3-at kapott a finntől. Megjegyezném, hogy ez a kaland nagyjából ennyi veszteséget is hozott, mert eltartott egy darabig, mire a mustot eltakarították a szélvédőről. Hiába, egy borvidéken ez benne van. Az SWRC-s forgatókönyv a már ismert volt: az agyonvert mezőny keményen sietett, az összetettben vezetők pedig biztosan emlegették egymásnak, hogy a rali megbízhatósági autóverseny, és versenynek a célban van vége. Be is osztották az autót, nem volt semmi extra.

A szervizpark után újra jött a két előző gyorsasági. Loeb megnyerte, de Hirvonen bánatára a spanyol is megelőzte, és ő lett a második. Ettől gyakorlatilag csak a szerencsében, illetve a spanyol hibájában bízhatott a dobogó megszerzéséért vívott harcban, mert már csak 20 kilométer volt vissza, és nem úgy nézett ki, hogy kilométerenként egyet tud adni neki. (A finn szerencséjéről tegnap már megemlékeztünk. Legyen elég annyi, hogy nem vele töltetném ki a lottószelvényemet.) Latvalának annyira nem adta ki, hogy a fél SWRC-s mezőny elverte, így Fricitől is kapott rendesen.

Az SWRC pedig kezdett unalmassá válni, bár az összetettben évekkel vezető észt Tanak odavert mindenkinek. Domináns a teljesítménye, az biztos. Frici közelebb jött Al-Áttijához, de minden maradt a régiben.

A tizennyolcadikon Loeb megint nyert, Ogier óvatoskodott. Hirvonen csak egy tizeddel verte Sordot, így gyakorlatilag bukta a dobogót. Meeke szerintem nem fogja a Mosel-völgyi borokat szeretni, mert ezen a gyorson kiesett.

Az SWRC lemásolta az előző kört azzal, hogy Bernardo Sousanak komoly gondja volt, egy szerény negyed órát zsákolt be (ez három kihagyott gyors szuperralis időbüntetésének felel meg). Bevallom, tűkön ültem. Már csak a Circus Maximuson kell végigbotorkálni, és dobogóra állhatnak Friciék.

A rövidke (4,37 km) power stagen, a belvárosi Circus Maximuson Loeb volt a leggyorsabb, Ogier a második, és Petter Solberg a harmadik. Három DS3 az élen, majd Latvala és Sordo. Hirvonen húsz felett kapott (5/km!), így megduplázta a hátrányát. 

Az SWRC-t meglepetsére Al-Áttija nyerte, de az egész mezőny hét másodpercen belül jött le rajta. A verseny nyertese például utolsó előttiként. Frici és Gabi ezzel megint csak sporttörténelmet írtak, és első magyar párosként a német ralin kategóriájukban dobogóra állhattak. Szép volt srácok, büszkék vagyunk rátok.

 

„Noha csak öt gyorsaságit rendeztek vasárnap, számunkra nehezen kezdődött – mondta a Ford Fiesta S2000-est terelgető Turán Frici. – Az első szakaszon előjött ugyanaz a szervógond, mint előző nap, és bár nem volt tartós, egy kicsit megzavart minket, még a második gyorsaságin sem voltunk igazán koncentráltak.  A második körre aztán megérkezett az eső is, ami azért volt érdekes, mert ezzel az autóval nem mentünk még nedves aszfalton, úgyhogy nem tudtuk, miként viselkedik majd. Akadt egy kis kuplungproblémánk is, de ettől függetlenül teljesítettük a feladatot, amit kaptunk: okos versenyzéssel a harmadik helyen célba vittük a Ford Fiestát és értékes pontokkal gazdagodtunk.” 

„Nagyon sok magyar volt a pályák mentén és a célceremónián is, remek érzés volt előttük ünnepelni a dobogón” – mondta Turán Frici fülig érő szájjal.

„A záró nap reggelére fáradtam el igazán, az itinermásolás ugyanis mindig éjszakába nyúlt. Az első két gyorsaságin indiszponáltak voltunk a technikai gondok miatt, a másodikon volt is egy hibám. Előttünk beestek Östbergék, lelassítottunk, és ahelyett, hogy az itinert néztem volna, azt figyeltem, mi történt. Két kanyarral lemaradtam, de szerencsére nem lett gond belőle, csak egy kicsit magam alá kerültem, mert nem szoktam hibázni. A szervizparkban aztán ezt is sikerült kimozogni, most pedig itt vagyunk a célban – az első napi kicsúszás és dombon veszteglés után ezt nem hittük volna.  Elfáradtunk, de megérte!”
– mondta Zsiros Gabi.

 

Nem nyúlt bele a Citroen a meccsbe, Hirvonennek gyakorlatilag sansza nem volt Sordo ellen, és az SWRC hármas ford-befutója végül egy pillanatig sem forgott veszélyben. Mikko szerint nehéz verseny volt, de nem volt minden rossz. Dolgozni kell a kocsin, és meg kell fordítania a szerencséjét. 

Kimi-nek ma nem ment rosszul, hiszen hatodik lett, és Ostberg nem tud aszfalton menni, ráadásul ki is esett. Az ő produkciója nekem csalódás volt. Bár Kiminek is voltak meredek mutatványai a hétvégén, de nézzük el neki, az F1-ben nincs ajtó...

 

Az FFSA által a versenyre befizetett Campana 18. helyen behozta a MINI-t a célba. Semmiképp nem rossz, de szerintem majd a francia VB futam után kell a teljesítményét értékelni. A két VW Motorsportos reménység, Weijs és Ridemann teljesítménye viszont több mint meggyőző volt, az abszolút 12., és 14. helyet szerezték meg. Mindketten odafértek volna az SWRC dobogóra, ha teljesítményüket ott is értékelték volna.

A MaxRally-nál a nap versenyzője Loeb volt. És teljesítménye is kellett ahhoz, hogy a Citroen a rali világbajnokságok legsikeresebb csapatává váljon. A mai 78. futamgyőzelem ugyanis ezt is jelenti.

Ken Block is ott volt. Semmi emlékezetest nem csinált, hacsak nem ezt:

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr413169203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2011.08.22. 00:38:28

Ken Block csak szépen kullogjon haza kartondobozokat kerülgetni, a versenyzést pedig hagyja a versenyzőkre. Leginkább...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.22. 00:42:11

Én csak cirkuszi akrobataként jellemzem. Ahhoz ért. Ehhez nem. Mondanám neki Büfés Lali-tól szabadon, hogy ne versenyezz, mert nem tudsz. Az mindent elmond, hogy a G4-et nyomatta a twitteren a verseny alatt is, versenyről gyakorlatilag semmi, míg a többiek tolták a legjobb infókat, mint szombaton Hirvonen a hülye kérdésével, Meeke panaszát, hogy nem tudott napközben közvetíteni stb.

fogash 2011.08.22. 08:00:50

@ommm: ugye, b+!? Nekem is mindig az jön le, hogy sima egyenletes talajon jópofákat driftel, de amikor navigátorral kell végigmenni egy _változó tapadású_ etapon, akkor fasorban sincs a menőkkel.

Amúgy ezt az ADAC wrc-t kb 5 percig bírtam nézni eurosporton. Volt egy marha hosszú egyenes a réten, egy balra 90 fokos kanyarral át kellett fordulni a másik útra, aztán nyélgázon egyenesen el. Kicsit unalmas vót... :(

Adam_31 2011.08.22. 09:47:20

KB-t Kimi a fele akkora tapasztalatával elverte, mint a sz*rt. És nem csak Kimi, hanem a befizetett újoncok is. Bohóc a csávó, maradjon a cipőboltjában. Kár rá vesztegetni a Fiesta WRC-t, inkább adják oda Tanaknak, az a gyerek csodát művelne. Ez a Meeke meg nem tud beszélni. Néztem az 1. nap összefoglalóját, mindenki kemény akcentussal beszélte az angolt, de azért valamicskét értettem belőlük a gyér angol tudásommal. De Meeke, nem hogy lefordítani nem tudtam, nem értettem mit mond. Angol létére nem tud angolul beszélni.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.22. 10:10:36

@fogash: lesz egy videós, kevés szöveges összefoglalónk az egészről. Izgalmasabb lesz, mint amit írtál.
@Adam_31: Meeke nem Rigó utcai angolt beszél, ami csak akkor lenne probléma, ha nyelvtanárnak szerződtették volna. De nem megy rosszul, és jó arc. :)

Sierra91 2011.08.22. 10:18:42

Csak egy gondolat a pécsi útvonalra: Soha nem fogják engedni h a frissen felújított Széchenyi térre bemenjenek autóval. Ennyi.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.22. 10:25:49

@Sierra91: álmodozni csak szabad? Emellett pedig bőven lehetne egy izgalmas városi gyorsaságit kialakítani Pécsett.

AndrewBoy 2011.08.22. 11:09:00

Horvonen a Poweren defektet kapott, így érthető a sok másodperc. Sordo előtt le a kalappal, jó lesz ez a Mini is, én tudtam, a Prodrive nem épít szart :) Ogier meg csak győzzön többször is Loeb ellen, kell ez a VB -nek... meg a lelkemnek :)

AndrewBoy 2011.08.22. 11:10:09

Horvonen az persze Hirvonen

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.22. 11:16:03

@AndrewBoy: valamiért nekem is mindig Horvonen, aztán győzöm javítani. :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.08.22. 15:28:51

Ken Block nem is értem, mit keres ott..
A mai fiatalok meg ajnározzák ezerrel, és nem értik, miért fikázom..
Voltam már irígy, keserű, savanyú, stb. Pedig én csak azt írtam, hogy KB egy bohóc.

Adam_31 2011.08.23. 08:46:47

@B. Capelluti: Oké, hogy nem azt beszél, de könyörgöm. A finn-t meg a franciát megértem ha angolul vakerol őt meg nem?

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Múltkor én is kifejtettem róla a véleményem Facebookon, mikor kijött a G4 és még én voltam a hülye gyökér, mert hát ő tud vezetni, meg szeretnék én úgy vezetni, mint ő. Hát nem, ilyen szarul nem szeretnék :D

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.23. 09:03:19

@Adam_31: ez általában így van. Akik tanulták az adott idegennyelvet, azok többnyire egymást könnyebben megértik. Az igaz, hogy kicsit jobban is odafigyelhetne hogy beszél, amikor nyilatkozik.
13 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása