Ogier nem kapott defektet, Sordo megvédte a MINI-nek a dobogót Hirvonentől, Frici pedig harmadik lett a kategóriájában.
Tegnap ott hagytuk abba, hogy hiába vezettek a franciák, a citroenes Seb-ek között egy emberes belviszály alakult ki, nem volt Fiesta WRC a dobogós helyeken, Sordo viszont nagyot ment. Latvala odaverte az autóját, és csak bizakodtunk, hogy szuperrali szabályok szerint ma vissza tud-e állni. Az SWRC-ben pedig Tanak és Nászer Al-Attija mögött a harmadik helyen állt Turán Frici és Zsiros Gábor.
A Citroen így emlékszik a szombatra:
A mai nap tehát három kérdésről szólt:
1. belenyúl-e a Citroen a két Seb vitájába, és csapatutasítással mégis behozzák elsőnek Loeb-öt?
2. Hirvonen meg tudja-e verni Sordot a mai öt gyorsaságin, és odaér-e a dobogóra?
3. Lesz-e hármas Fiesta-befutó az SWRC-ben a mi fiúnkkal?
És persze olyan érdekességekről, hogy a havon-jégen, valamint murván nagyon jól teljesítő Mads Ostberg megtanul-e végre aszfalton menni, vagy, hogy Kimi Raikonennek tényleg otthon kellett volna maradnia, és végül mi van a VW és a Francia Autósport Szövetség üdvöskéivel.
Ma mintegy hetven versenykilométer öt gyorsasági szakaszon várt a mezőnyre, melyből az utolsó a power stage, Trier világörökségi védelem alatt álló belvárosán vezetett keresztül.
Ezért a Circus Maximus-ért nagyon irigylem a németeket. Pécsett, az IRC futamon, a jövőben lehetne szervezni egy hasonlóan ütős prológot a belvárosban. Teszem azt az alábbi útvonalon. Látvány dögivel, bár csak közel három kilométer.
Ma reggel a Gy15-ön megint egy fordos, most éppen Hirvonen volt a leggyorsabb. Úgy látszik, korábban kelnek, mert ezen a versenyen az első gyorsokat mindig ők húzták be. Sőt, úgy tűnik, hogy ma reggel skandináv fölény uralkodott, mert harmadiknak Petter Solberg ért be. Utána jött Loeb, a MINI-k, majd Ogier. Összetettben nem volt változás, Hirvonen egy kicsit közelebb jött Sordohoz a dobogóért vívott harcban. Az SWRC-ben Hanninen nyert, de Prokop kivételével viszonylag együtt volt a mezőny. Frici óvatosan, beosztással jött le, Hanninentől kilométerenként kettőt kapott, de színtiszta matematika, hogy ha ötöt kapna egész nap, akkor sem érné utol a finn.
A másodikat az összetettben lemaradt Latvala nyerte, Ogier megint hátrébb végzett. Az elejében nem volt változás, csak az, hogy Meeke is szőlészettel kezdett foglalkozni, ezért 18,3-at kapott a finntől. Megjegyezném, hogy ez a kaland nagyjából ennyi veszteséget is hozott, mert eltartott egy darabig, mire a mustot eltakarították a szélvédőről. Hiába, egy borvidéken ez benne van. Az SWRC-s forgatókönyv a már ismert volt: az agyonvert mezőny keményen sietett, az összetettben vezetők pedig biztosan emlegették egymásnak, hogy a rali megbízhatósági autóverseny, és versenynek a célban van vége. Be is osztották az autót, nem volt semmi extra.
A szervizpark után újra jött a két előző gyorsasági. Loeb megnyerte, de Hirvonen bánatára a spanyol is megelőzte, és ő lett a második. Ettől gyakorlatilag csak a szerencsében, illetve a spanyol hibájában bízhatott a dobogó megszerzéséért vívott harcban, mert már csak 20 kilométer volt vissza, és nem úgy nézett ki, hogy kilométerenként egyet tud adni neki. (A finn szerencséjéről tegnap már megemlékeztünk. Legyen elég annyi, hogy nem vele töltetném ki a lottószelvényemet.) Latvalának annyira nem adta ki, hogy a fél SWRC-s mezőny elverte, így Fricitől is kapott rendesen.
Az SWRC pedig kezdett unalmassá válni, bár az összetettben évekkel vezető észt Tanak odavert mindenkinek. Domináns a teljesítménye, az biztos. Frici közelebb jött Al-Áttijához, de minden maradt a régiben.
A tizennyolcadikon Loeb megint nyert, Ogier óvatoskodott. Hirvonen csak egy tizeddel verte Sordot, így gyakorlatilag bukta a dobogót. Meeke szerintem nem fogja a Mosel-völgyi borokat szeretni, mert ezen a gyorson kiesett.
Az SWRC lemásolta az előző kört azzal, hogy Bernardo Sousanak komoly gondja volt, egy szerény negyed órát zsákolt be (ez három kihagyott gyors szuperralis időbüntetésének felel meg). Bevallom, tűkön ültem. Már csak a Circus Maximuson kell végigbotorkálni, és dobogóra állhatnak Friciék.
A rövidke (4,37 km) power stagen, a belvárosi Circus Maximuson Loeb volt a leggyorsabb, Ogier a második, és Petter Solberg a harmadik. Három DS3 az élen, majd Latvala és Sordo. Hirvonen húsz felett kapott (5/km!), így megduplázta a hátrányát.
Az SWRC-t meglepetsére Al-Áttija nyerte, de az egész mezőny hét másodpercen belül jött le rajta. A verseny nyertese például utolsó előttiként. Frici és Gabi ezzel megint csak sporttörténelmet írtak, és első magyar párosként a német ralin kategóriájukban dobogóra állhattak. Szép volt srácok, büszkék vagyunk rátok.
„Noha csak öt gyorsaságit rendeztek vasárnap, számunkra nehezen kezdődött – mondta a Ford Fiesta S2000-est terelgető Turán Frici. – Az első szakaszon előjött ugyanaz a szervógond, mint előző nap, és bár nem volt tartós, egy kicsit megzavart minket, még a második gyorsaságin sem voltunk igazán koncentráltak. A második körre aztán megérkezett az eső is, ami azért volt érdekes, mert ezzel az autóval nem mentünk még nedves aszfalton, úgyhogy nem tudtuk, miként viselkedik majd. Akadt egy kis kuplungproblémánk is, de ettől függetlenül teljesítettük a feladatot, amit kaptunk: okos versenyzéssel a harmadik helyen célba vittük a Ford Fiestát és értékes pontokkal gazdagodtunk.”
„Nagyon sok magyar volt a pályák mentén és a célceremónián is, remek érzés volt előttük ünnepelni a dobogón” – mondta Turán Frici fülig érő szájjal.
„A záró nap reggelére fáradtam el igazán, az itinermásolás ugyanis mindig éjszakába nyúlt. Az első két gyorsaságin indiszponáltak voltunk a technikai gondok miatt, a másodikon volt is egy hibám. Előttünk beestek Östbergék, lelassítottunk, és ahelyett, hogy az itinert néztem volna, azt figyeltem, mi történt. Két kanyarral lemaradtam, de szerencsére nem lett gond belőle, csak egy kicsit magam alá kerültem, mert nem szoktam hibázni. A szervizparkban aztán ezt is sikerült kimozogni, most pedig itt vagyunk a célban – az első napi kicsúszás és dombon veszteglés után ezt nem hittük volna. Elfáradtunk, de megérte!” – mondta Zsiros Gabi.
Nem nyúlt bele a Citroen a meccsbe, Hirvonennek gyakorlatilag sansza nem volt Sordo ellen, és az SWRC hármas ford-befutója végül egy pillanatig sem forgott veszélyben. Mikko szerint nehéz verseny volt, de nem volt minden rossz. Dolgozni kell a kocsin, és meg kell fordítania a szerencséjét.
Kimi-nek ma nem ment rosszul, hiszen hatodik lett, és Ostberg nem tud aszfalton menni, ráadásul ki is esett. Az ő produkciója nekem csalódás volt. Bár Kiminek is voltak meredek mutatványai a hétvégén, de nézzük el neki, az F1-ben nincs ajtó...
Az FFSA által a versenyre befizetett Campana 18. helyen behozta a MINI-t a célba. Semmiképp nem rossz, de szerintem majd a francia VB futam után kell a teljesítményét értékelni. A két VW Motorsportos reménység, Weijs és Ridemann teljesítménye viszont több mint meggyőző volt, az abszolút 12., és 14. helyet szerezték meg. Mindketten odafértek volna az SWRC dobogóra, ha teljesítményüket ott is értékelték volna.
A MaxRally-nál a nap versenyzője Loeb volt. És teljesítménye is kellett ahhoz, hogy a Citroen a rali világbajnokságok legsikeresebb csapatává váljon. A mai 78. futamgyőzelem ugyanis ezt is jelenti.
Ken Block is ott volt. Semmi emlékezetest nem csinált, hacsak nem ezt: