Szeretek belső kamerás felvételeket nézni, mert sokszor olyan többletinformációt adnak, amit máshonnan nem igazán lehet megszerezni. Tényleg olyan egyszerű, vagy éppen durva az adott gyorsasági belülről? Milyen a hangulat a kocsiban? Milyen itinert írnak? Mennyit hibázik az adott versenyző? 

Vajon Kimi megszokta már, hogy a világ egyik legjobb navigátora, és nem egy boxutcai vasaltinges ember beszél neki?

Petter Solberg világbajnoki címe óta mennyit változott? És érzésre az ő DS3 WRC-je tud annyit, mint a gyáriak?

Érdemes megnézni, hogy Meeke hogy dolgozik a MINI-ben. Időnként frankón libabőr. És végre egy nem latin navigátor, aki nem úgy beszél, mintha a múltheti időjárás jelentést olvasná fel. (És néha Meeke is megszólal.)

Panzerplatte-s Hirvonen és Loeb belsők. Teljesen más arcok, teljesen más stílus. És kiderül, hogy mitől kapott Hirvonen defektet? 

 

Címkék: kimi räikkönen belső kamera seb loeb

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr953172400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bardocz 2011.08.24. 16:18:46

Az új WRC-kben már nem a kormányon van a váltó? :o

Evil1979 2011.08.24. 16:44:00

Szerintem Kiminek nem fekszik annyira ez mint annak idején az F1. Nem tűnik bevállalósnak. (Én biztos, hogy lassabb lennék, nem cinkelem, régen kedvencem volt)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.08.24. 16:52:47

én is szeretem ezeket nézni..

csak egy gond van, általában nem látod a pedálokat. mikor ad gázt, hol fékez rá, hol vált vissza, mikor nyom ballábféket, stb. ezeket kéne látni, és akkor talán le lehetne venni valamit a technikából.

Czet-hal 2011.08.24. 16:55:53

Kimi mester higgadtan és nem látványosan vezet, de ez adott esetben még jobb idő is lehet, különösen aszfaltos burkolaton. Ez nekem kicsit pályaautós vezetés volt, kiváncsi lennék murván hogyan küldi az ipart.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2011.08.24. 16:58:02

Még a Miki egér is hullamerevvé változott a MINIben:)

Czet-hal 2011.08.24. 17:02:32

Dr. Úrnak annyit, hogy hiába mutatnák a lábmunkát, attól még nem lehet jobbat menni. Én már próbáltam pályán más után menni, aki nyilván jobb volt, mint én és hát folyamatosan leestem. Pedig előtte el is magyarázta, mit is kéne csinálni. Egyébként meg lehet tanulni és idővel egy közepes szinten lehet autózni, de már az is nagyon élvezetes. Arra a szintre eljutni, ahol ők autóznak igazából nem is lehet.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.24. 17:10:40

@Czet-hal: dehogynem. Ha átlag feletti tehetséged van, és versenyenként 300-600 km teszt belefér, és mindenhol elindulsz, ahol lehet. Akkor Al-Áttija és Wilson szintje elérhető. (Hozzáteszem, az is nagyon magas szint!)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.08.24. 17:40:02

@Czet-hal: tkp. megnézném, hogy mit csinálnak máshogy, mint én.
valószínűleg semmi más nem zajlik, csak finomabban csinálják. pl ballábfékezés tízféle fékerővel, heel and toe még precízebben, ilyesmik.
engem a féktávok érdekelnének főleg, hogy milyen burkolaton hol kezdik, és mikortól nyomják tökig a féket. a fékezést a legnehezebb megtanulni..

Czet-hal 2011.08.24. 18:00:03

Dr Úr igazad van, mert egy jó kör azon múlik, hogy mikor mekkorát fékezel, mekkorákat húzol a kormányon és mennyir nyomod a gázt. Ha ezeket eltalálod, akkor jó időt mész. De azért itt sokszor cm-ek, nagyobb tempónál max 1-2 m amit ha nem találsz el hiába nyomod a gázt. A jó idő azon múlik hogyan tudsz kanyarodni. Minden ott döl el. Tehát nem csak a fékezés, hanem ehhez még a kanyarvétel plusz kigyorsítás is ott van. Ja és ha többen vannak a pályán, akkor az megint más tészta.
B.Capelluti. Neked is igazat adok, de sztem ezerből jó esetben ha egy igazán tehetséges. Csak az meg lehet, hogy ezt nem is tudja, vagy ha tisztában is van vele nincsen pénze rá. Ha van, na ilyet még nem láttam, de ha nincs, akkor meg ki menedzselné? Tök ismeretlen, fiatal gyerekekbe nem igazán akarnak nagy pénzeket fektetni. Pedig én megtenném, de sajna nincsen.

Cooper911 2011.08.24. 21:46:31

"Az új WRC-kben már nem a kormányon van a váltó?"
Már régóta kisérleteznek a kormányváltóval de az mindig csak vésztartalék marad.

Az F1ben használatos fülek nem jók mert itt jóval többet kell forgatni a kormányon mint ott. Próbálkoztak a kormánykarimán belül lévő körkörös váltó "füllel" de nem lett nagy sikere.

A bot a biztos, mindegy éppen hogy fogod a kormányt azzal tudsz váltani.

Cooper911 2011.08.24. 21:52:18

@Floyd: Elöször nem értettem a Mikiegeret :D

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.24. 21:52:49

@Cooper911: Nem egészen. Hibátlanul működött a kormányváltó, azonban ezévtől tilos. (Ugyanolyan új szabály, mint a 1.6-os motor, a butább hajtás, stb.)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.08.24. 23:18:50

@Czet-hal: A féktávon múlik az egész, az önsúly mellett az dönti el a kanyarokban a belépősebességet.. Az pedig az összes többit.
Ha lassan mész be, elég szar lesz a kigyorsítás is.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.24. 23:47:40

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: @Czet-hal: Uraim, tessék Szászvárit olvasni, mert ez még ennél is bonyolultabb. :) Az "alapműben" szépen kiszámolja, hogy egy kicsit hosszabb féktávtól miért lesz gyorsabb az egész mutatvány. Mert nem csak a féktávon, hanem az íveken, érintési pontokon, tapadásokon stb. is múlik. Azt hiszem, hogy nem egyszerűen arról van szó, hogy odamegyek, megfékelem, elfordulok. Egy hosszabb féktávnál pontosabban tudsz helyezkedni, mindenre lesz idő, és így tovább.
A féktávokat azért hangból (gázelvétel, beleöblögetés), sebességváltásból is ki lehet sakkozni, de persze jó lenne látni az emberek lábát is néha.

Kopi3.14 2011.08.25. 00:26:02

@B. Capelluti: Loeb is ezzel robbant be anno, hogy mint a víz, úgy ment végig a pályákon, riválisai nagygáz, nagyfék módszerével szemben. Kevésbé látványos, de gyorsabb.

megint 2011.08.25. 00:56:13

Nagy kedvencem volt Kimi az F1-ben, viszont itt a hosszú egyenesek végén sztem picit korán kezd el fékezni. Leob stílusa kicsit hasonló, csak ő ezt gyorsabban tudja.

bardocz 2011.08.25. 01:34:10

@B. Capelluti: Áh, köszönöm, ezt nem tudtam. Eddig:)
Ezt szerintem semmi értelme nem volt butítani, a sport biztonságához ez semmit nem ad hozzá, és még lassabb is így.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.08.25. 08:28:30

@RWD: általában a vezetéstechnikára és általában a belsőkre írtam.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.08.25. 08:29:50

@B. Capelluti: hol tudnám én azt a könyvet beszerezni? valami újabb kiadása nincs?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.25. 10:03:15

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: 2000-ben kiadták újra, de csak antikváriumban lehet megkapni.

Szkotti 2011.08.25. 11:29:46

@Czet-hal: "Kimi mester higgadtan és nem látványosan vezet, de ez adott esetben még jobb idő is lehet,"
Túl higgadtan, mert a jó idők eléggé hiányoznak.

"különösen aszfaltos burkolaton. Ez nekem kicsit pályaautós vezetés volt, kiváncsi lennék murván hogyan küldi az ipart. "
Tiszta aszfalt elég ritkán van, talán a spanyol versenyen. Itt németben főleg, de még Korzikán is elég sok a felhorás, az meg bezavar a "pályás" kanyarvételbe. Ezért nem annyira sikeresek a pályáról ralira áttérők, és ezért lényegesen jobbak a raliból pályán próbálkozók.

zöldi 2011.08.25. 14:21:55

@B. Capelluti: , "tessék Szászvárit olvasni, mert ez még ennél is bonyolultabb. :) "

Nagyon patent az a könyv, szerencsére közel laktam egy füves mezőhöz meg sok poros famentes földúthoz, volt alkalmam gyakorolni ezt-azt belőle.

BocaNegra 2011.08.25. 15:12:17

Srácok!

ha ez tanulható lenne, már rég mind ezt csinálnánk nagyon jó pénzekért, nemde?

Czet-hal 2011.08.25. 15:22:28

@B. Capelluti: A kanyarvételről sztem köteteket lehetne írni, mert nagyon összetett a dolog. Hozzá kell tennem, hogy a ralit csak szeretem, de érdemben csak okoskodni tudnék. A pályaautózásban sem vagyok non plus ultra, de azért ott van valami tapasztalatom és az esetek többségében tudok másoknak is mondani vmit, amitől javul a köridelyük. De nyilvánvaló, hogy két merőben különböző műfajról van szó, úgyhogy a ralit csak olvasni fogom.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.25. 15:43:59

@BocaNegra: Bizonyos keretek között ez bizony tanulható. (Sok pénzzel és sok munkával még VB-s szintre is el lehet jutni. Nem gyári pilóta, hanem egy nem égő tejesítményt mutató privát.) Sajnos roppant drága a tanulás, de viszonylag egyszerű: menni, menni, és menni. (Ha egy instruktor is van, akkor hatékony is lesz.) Hozzá kell tenni, hogy McRae és Sainz is jártak oktatáson, pedig akkor már állandó vébé résztvevők voltak. (Nem vezetéstechnikai tréningről van szó, hanem évekre előre foglalt spéci oktatásról, ahol több elméletet tanítanak, mint gyakorlatot, de egy hét alatt így is több versenyre való tapasztalatot szedsz össze.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.08.26. 14:34:05

@Czet-hal: a rali nehezebb. Pályán adott egy ív, ott muszáj azon fordulni, a lehető legprecízebben, ahogy a könyvben írva vagyon.
Raliban sokszor az első 4-5 idő teljesen más technikával és íven születik, és másodperceken belül vannak egymástól..
Próbáld meg ugyanezt pályán :)
30 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása