Legyőzhetetlenek voltak a Skodák a Barum rally második napján: a hat gyorsaságiból Loix 2, Mikkelsen 4 szakaszt nyert, és összetettben is csak Skoda Fabiaval versenyező egységek végeztek a dobogón.
Legjobban a hazai pályán versenyző Jan Kopecký örülhetett, hiszen 2004. és 2009. után idén is sikerült megnyernie a ralit. A második helyet Freddy Loix szerezte meg úgy, hogy csak 1.2 másodperccel maradt le az első helyről. Ez az eddigi legszorosabb befutó az IRC történetében. Próbáljuk ezt egy kicsit átérezni: 13 gyorsasági szakasz és közel két óra száguldás után 1,2 másodperc, vagyis 36 méter 57 centi 3 milliméterrel nyert. Ez még a forma1-ben is szorosnak számítana, nemhogy a raliban. Bár amilyen ez a szezon, a VB-n áprilisban láttunk már szorosabbat, ott Ogier 0,2 másodperccel nyert Latvala előtt, ami úgy 6,5 méter volt. A harmadik helyen a finn Juho Hänninen ért be a célba 37.4 másodperccel lemaradva a győztestől.
Nem indult jól a mai nap Kopecký számára, hiszen az első gyorsaságitól kezdve szervó problémákkal küzdött. A szombaton kiautózott közel 20 másodperces előnyéből csak 1 maradt az első kör végére. Az első kör áldozatául esett Bouffier, aki mindjárt az első gyorsaságin elesett. A Peugeotos páros kiesése után már biztosra lehetett venni, hogy Skodás páros áll a dobogó tetejére. Magyar szempontból sem indult valami túl fényesen a vasárnapi nap: Puskádiék feladták a versenyt.
Az utolsó kör kérdése az volt, hogy Kopecký meg tudja-e tartani az előnyét, vagy úgy jár mint tavaly: az utolsó körben vezető helyről esett ki, és Loix nyerte a futamot. A történet végét már ismerjük: a sors visszaadott valamit Jannak. Ezzel a győzelmével a közel másfél éve tartó nyeretlensége szakadt meg a cseh versenyzőnek.
Úgy látszik, átok ült azokon a Peugeotosokon, akiknek sikerült szakaszgyőzelmet szerezni, és ezzel legyőzni az összes Skodást, mert a második kör első szakaszán Guy Wilks is kiesett motorhiba miatt.
A magyar versenyzők közül szerencsésen célba értek Maticsék (absz. 32. kat. 7.), Rongitsék (absz. 36. kat 10.), Pénzesék (absz. 39. kat. 6.), Krózserék (absz. 45. kat 10. Citroen Trophy 3.). Gratulálunk Nekik!
A futamot megnézve jól látszik, hogy a gyári versenyzőkön kívül nem sokan szólhatnak bele az élmezőny csatájába (sajnos ez várható a Mecseken is). A legjobb nemgyári versenyző a nagy múlttal rendelkező ex-vb menő Kresta lett, aki a 8. helyet szerezte meg. Sokat vártunk Pechtől, de ahogy nyilatkozta, nem működnek még tökéletesen az R4-es alkatrészek. Kruudatól is többet vártunk: előrébb vártuk, mint a 10. hely. Számomra Sandell volt még negatív meglepetés, de saját bevallása szerint is még sokat kell tanulnia aszfaltos pályákon. Pozitív meglepetés volt Mikkelsen, ha nincs a szombati problémája, simán odaért volna a dobogóra!
Végeredmény:
1. #5 Kopecký, Jan - Starý, Petr Škoda Fabia S2000
Škoda Motorsport2 2:15:51.7 109.7 2. #3 Loix, Freddy - Miclotte, Frederic Škoda Fabia S2000
BFO-Škoda Rally Team2 2:15:52.9 +1.2
+1.2109.7
0.00 3. #2 Hänninen, Juho - Markkula, Mikko Škoda Fabia S2000
Škoda Motorsport2 2:16:29.1 +37.4
+36.2109.2
0.15 4. #4 Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas Peugeot 207 S2000
Peugeot Team Bel-Lux2 2:17:51.3 +1:59.6
+1:22.2108.1
0.48 5. #8 Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola Škoda Fabia S2000
Škoda UK2 2:17:57.4 +2:05.7
+6.1108.1
0.51 6. #16 Gardemeister, Toni - Suominen, Tapio Škoda Fabia S2000
TGS Worldwide OU2 2:19:34.9
0:10+3:43.2
+1:37.5106.8
0.90 7. #20 Breen, Craig - Roberts, Gareth Ford Fiesta S2000
Craig Breen2 2:19:39.1 +3:47.4
+4.2106.8
0.92 8. #14 Kresta, Roman - Gross, Petr Škoda Fabia S2000
Adell Mogul Racing Team2 2:20:13.2 +4:21.5
+34.1106.3
1.05 9. #11 Andersson, Per-Gunnar - Axelsson, Emil Proton Satria Neo S2000
Proton Motorsport2 2:20:32.8 +4:41.1
+19.6106.1
1.13 10. #23 Kruuda, Karl - Järveoja, Martin Škoda Fabia S2000
ME3 Rally Team2 2:20:46.1 +4:54.4
+13.3105.9
1.18
A bajnokság szempontjából most bánhatja igazán Hänninen, hogy kihagyja a Mecsek Rallyet, mert nagyon a nyakára jöttek az ellenfelek.
A bajnokság állás a Barum Rallye után a Mecsek Rallye előtt:
- HANNINEN Juho 98 pt.
- KOPECKÝ Jan 95 pt.
- LOIX Freddy 88 pt.
- BOUFFIER Bryan 61 pt.
- NEUVILLE Thierry 60 pt
A VI. Star Rally Historicon is magyarok voltak a legjobbak: a zsűri az ifjabbik Béreš Józsefet választotta a legjobbnak, azonban ők nem tudták teljesíteni az egész futamot, így a második helyről idősebb Bérešék léptek előre! Nottiéknak is sikerült teljesíteni a távot, őket a látványos közlekedésüknek köszönhetően a 4. helyre szavazta a zsűri.
Képek a verseny hivatalos honlapjáról és az IRC honlapjáról