A Mecsek Ralit megelőző türelmetlen várakozásban Turán Fricit kértük, hogy meséljen pár szóban a fantasztikus németországi sikerükről, a kategória harmadik helyéről, valamint a verseny nehézségeiről és az azt követő érzéseikről.

 

Hogyan kezelitek mentálisan ezt a király eredményt? 

Örülünk neki!


Jelent-e ez valami nyomást, vagy eredménykényszert magatok, a szponzorok, vagy a team felé? 

Az eredménykényszer belülről fakad, plusz nyomást nem jelent. Azért versenyzünk, hogy kihozzuk magunkból a legjobbat!

Mennyire tudjátok higgadtan kezelni az eredményességet úgy, hogy a siker ne szálljon a fejetekbe? 

Könnyen megy. Mindketten nyertünk már futamokat. Sosem volt ez probléma. Természetesen mindenki szeret nyerni, de igyekszünk, hogy ettől ne változzunk meg.

Mennyire fontos számotokra a pozitív visszacsatolás? 

Nagyon fontos! Látjuk a pálya mellett a magyar zászlókat, odajönnek hozzánk a szurkolók, egyre több külföldi is. Hozzák a fotóikat az autónkról, aláírást kérnek rájuk. Ez nagyon jó érzés. Ezért is indulunk a pécsi IRC-futamon, hogy végre a itthon is találkozzunk a szurkolókkal.

 

Mennyi segítséget kaptatok az autó beállításait illetően?

Rengeteget, az autó beállítása külön szakma. Nagyon szerencsések vagyunk, mert az MM-Sport legjobb mérnöke állítja az autót. Mi elmondjuk az érzéseinket a kocsi viselkedéséről és ők beállítják. Szerencsére ezt nem nekünk kell kitapasztalni. Aztán csak a változásra figyelünk, és elmondjuk a szerelőknek, hogy jó lett-e.

Volt-e valami gond a verseny alatt? 

Nem volt semmi komoly.  Az egyik gondot én okoztam, amikor az első gyorson lecsúsztunk az útról és felültünk egy buckára. Akkor 4 és fél perc bent maradt. Ezt leszámítva semmi olyan nem volt, ami ne lenne része a technikai sportoknak, most például a kuplunggal és a szervóval küzdöttünk.

Közben mennyire voltatok képben, hogy éppen hogy álltok?
 

Teljesen képben voltunk, mert a csapat minden gyors után sms-ben küldi az eredményeinket, így mindig pontosan tudtunk mindent.


A végét az előny tudatában mennyire spóroltátok el?

A német rali a taktikus versenyzésről szólt. Nagy volt az előnyünk, így arra kellett figyelni, hogy ne legyen baj. Próbáltunk óvatosan menni.

Az milyen érzés volt, hogy az autó nem mozdul, pedig mindene ép, csak Gabi egyedül nem tudja letolni a buckáról?

Rossz. Eszembe jutott, mennyit készültünk és milyen jól mentünk a Shakedownon, meg hogy mire lennénk még képesek. Nagyon rossz kedvünk lett, főleg nekem. Két gyors kellett, hogy helyreálljak, de tudtuk folytatni és meg is lett az eredménye!

Mindannyiunk nevében gratulálunk és izgatottan várjuk a magyar IRC-futamon való részvételeteket!

Címkék: ford deutschland rally turán frici zsiros gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr843188461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Good Boy 2011.08.30. 18:22:25

kis kritika: nem ártott volna legalább a bevezetőbe beleirni, mi volt ez a remek eredmény, mert lehet, hogy nem minden idelátogató vágja egyből, hogy a kategóriájukban 3. helyen végeztek.
Kissé nekem a kérdések olyan diákújságos szintűek voltak, de ez az én hibám.
Ficiéknek grat, már nagyon érik egy nagy durranás a vb.-n összetettben is.
Tavaly Spanyolországban már majdnem összejött (igaz más kategóriájú autóval).

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.30. 18:54:08

@The Good Boy: friciék eredményét három napon keresztül énekeltük meg, így kimaradt. Legközelebb oda fogun erre figyelni. A kérdések pedig nem diákújságosak, hanem ralibuzisak. (Ezeket a kérédseket tettük volna fel a verseny közben is, mert ez érdekelt minket.)
És, Te mit kérdeztél volna? Legközelebb feltesszük! (És adtál egy ötletet, köszi!)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.08.30. 20:28:47

Korábban az nyilatkozták, hogy még nincs pénzük a pécsi versenyre. Akkor ez megoldódott?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.30. 20:35:34

@chipanddale74: igen, amikor lett - még Németország előtt - jól megírtuk.

2011.08.30. 21:43:41

@B. Capelluti: Nekem van ötletem miről írjatok. Szerintem sokan vannak akik nem nagy rally fanok, de az IRC-re kilátogatnak. Esetleg lehetne egy cikk arról hogyan zajlik majd a pécsi futam, tippeket hogy melyik gyorsaságin hol vannak jó nézőhelyek, megközelíthetőség, parkolás, stb, minden ami fontos lehet. Vélemény?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.30. 21:52:50

@GSX-R: Ráhibáztál! Az elkövetkezendő másfél hét erről fog szólni. Előbb jönnek a kedvcsináló posztok, és eljutunk odáig, hogy hol vannak a jó helyek, mit és merről érdemes megnézni. Természetesen lesz a nézői biztonságról is szó. Első sorban az érdeklődő, de nem ralijáró emberekre fogunk fókuszálni, mert ők örülnének a leginkább egy ilyen kis segítségnek. (És persze gondolunk azokra a hozzátartozókra, akiknek az IRC nem jön be, nekik is ajánlunk programot.)
És a facebook oldalunkon is mindig van egy kis láti/olvasni valónk

2011.08.30. 22:00:34

@B. Capelluti: Azt gondoltam hogy valamit fogtok róla "firkantani" de erre nem gondoltam. Örülök neki! :)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.30. 22:02:36

@GSX-R: a héten még a kedvcsinálás a fő csapás.:)

Dudva Joe 2011.08.30. 22:03:28

Egy nagyon fontos kérdés az, hogy mennyi van még bennük, mennyi van az autóban, hogy érzik mennyit tudnak kiautózni abból amit a vas tud...

ljdwcb 2011.08.30. 23:37:09

emlékszem még fricire amikor a sárga színű csoda M3-assal vert mindenkit a hegyi futamokon...(még gyerek voltam)imádtam azt a kis bömöst, nagyot szólt. utána a mitsus évek nem jöttek be, persze az a gép sem volt semmi...aztán jött a rally. soha nem gondoltam volna hogy eddig viszik...pécset ismeri...egy jó eredmény itt sem kizárt ;) csak az a kérdés, oda lehet e szúrni az IRC élmenőknek? sajnos azt gondolom (mondom ezt azért mert szeretnék Magyart látni a dobogón) az első 5 hely már előre elkelt, de mint tudjuk ez rally, bármikor bármi történthet :)

red87 2011.08.31. 09:47:50

@B. Capelluti: a saját magam és a többi érdeklődő, de ritkán odavetődő ember nevében is köszönöm, előre :)

már csak utastársakat kéne találni... :P

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.31. 09:52:02

@red87: enne összeszervezésére is próbálunk megoldást találni

red87 2011.09.01. 10:31:53

@B. Capelluti: valamiféle telekocsis megoldásra gondoltok? egy helyem elméletileg van még :)
16 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása