A Skodák dominálnak, Mikkelsen vezet Kopeczky előtt, a mieink sajnos hullanak.
Négy gyorsra készültünk, három lett belőle. Reggel terv szerint Orfűn kezdtünk: kilencre kiértünk a buszmegállós elághoz. Gran Turismot ott hagytuk, majd G. Capellutival elindultunk felfelé a falu végén túlra. Nehezen találtuk meg a megfelelő helyet a fotózásra, séta közben sok ismerőssel váltottunk pár szót, de mire a nullások jöttek, már elhelyezkedtünk. Jó volt látni, hogy sokan a pálya mellett táboroztak és mennyire lelkesen várják az egyik legnépszerűbb nemzetközi sorozat sztárjait és a magyar bajnokság versenyzőit.
Mire a körgyors elrajtolt, tudtuk, hogy Mikkelsen vezet Neuville, Turán, Loix, Wilks és Kopeczky előtt. A mezőny eleje (az IRC menőkkel) minden extra nélkül, de piszok gyorsan közlekedett. A Protonok nem szóltak szépen, a Skodák viszont üvöltöttek mint a Tarzan. Aki keresztben csúszó S2000-es autókat várt, csalódott. Ívkirályok voltak a srácok, egy-egy alkalommal leheletnyit meg-megindult egyik-vagy másik autó segge, de semmi különös. Ha csak azt nem tekintjük annak, hogy a srácok olyan könnyedén közlekedtek, hogy sokakban előjött hátígyénistudok-érzés, közben pedig ép ésszel felfoghatatlanul gyorsan.
Amikor jött a magyar bajnokság eleje, kiderült, hogy egészen más íveket autóznak, egészen más tempóban. Turán Frici szépen tartotta a lépést a nagyágyúkkal, a többiek sokat (0,5 másodperc/km-nél többet) kaptak. Két gyors után Asinak állt a magyar bajnokság zászlaja. Kicsit kezdett volna unalmassá válni a verseny, amikor pár kanyarral lejjebb, az Orfű vége táblánál Hozmann Laciék a fehér R3-as Clioval beestek a külső ívre, és ki is gyulladt az autó. Ekkor sokan elindultak lefelé szájat tátani. Utána volt még pár kaland, ezért mi is lementünk odáig. Amit láttunk minden várakozásunkat alulmúlta: a kigumizás csak részben volt fellelhető, a jobbos kanyar második gumija "felszívódott", és a sok levágás miatt masszívan felhordásos volt az út.
A támasztókerék ráment a murvára, és onnantól kezdve nem sok esély van... Nos, ebből rögtön lett még négy (szerencsére tűz nélkül). Egyetlen kékmellényes rendező és sárgamellényes fiatal srácnak esélye sem volt a rendet fenntartani. Az autók ugyanoda estek, a nézők szaladtak és cibálták őket biztonságba. Versenyzők, öreg komálósok és médiások próbálták a rendet fenntartani. Nem véletlen, hogy az S-csoportnak a gyorsasági etap lett.
Utána tipliztünk az Alsómocsolád-Mecsekpölöske gyorsasági közepére, a Kisvaszari elághoz. Itt voltak rendőrök, polgárőrök, és sportbíró is, bár láthatóan nem sikerült megbirkózni az embertömeggel. Nem csak a sajtósok maradhattak a kordonon kívül, rossz helyen álló kisgyerekes maradhattak, fotósokat meg a kevésbé veszélyes helyről el akartak küldeni. Az biztos, hogy fél órával a gyorsasági rajtja előtt látszott, hogy többen vannak, mint amennyit a hely elbír. (Közben zrc is hívott, hogy a cél előtt egy kilométerrel a nullások után is emberek sétálgatnak.)
Az elág nem hazudott, szépen volt látvány bőven. Olyannyira, hogy Kopeczky kicsit rá is ijesztett a rossz helyen álló fotósokra. Látszott, hogy a tempó nagyon rendben van, és az is, hogy a mieink közül Friciék vannak csak partiban az IRC-s mezőny elejével. Janika autója betegeskedett, és jelentősen visszaesett.
Az állás az első kör (négy gyorsasági szakasz után): Mikkelsen, Neuville, Loix, Kopecky, Turán, Wilks, Asi, Bouffier volt.
Az S-csoport előtt visszamentünk Orfűre, ezúttal a parkolóhoz. Közben értesültünk róla, hogy nem kell majd visszasietnünk majd Alsómocsoládra, mert a 8. gyorsaságit biztonsági okokból kivették. Nem sokkal később pedig jött a hír, hogy Friciék az 5. gyorson a cél előtt 400 méterre beestek, és összetörték emberesen az autót. (Wilks ugyancsak az ötödiken búcsúzott műszaki hiba miatt.)
A parkoló alapvetően rendben volt, de a leggyorsabbak itt sem sokat mentek keresztbe. Kopecky, Mikklesen és Loix bolond módjára mentek: szemre és időre sem volt rossz. A többiek hozzájuk képest (és itt ez roppant hangsúlyos: hozzájuk képest) nem voltak meggyőzőek. Az S-csoportra elég sokat kellett várni, de megérte: fogyott a gumi rendesen a keresztben csúszkálásoktól.
A nap hátrelévő része sem volt nyugis: PG Andersson Protonja a hatodikon megadta magát, a hetedik gyorson pedig hárman is (Kazár, Kakuszi és Kogler) is elestek.
A nap végén Mikkelsen vezetett Kopecky, Neuville, Loix, Bouffier, és Asi előtt. Asi és Bútor között csak 24 másodperc van, Herczig pedig 37-tel van lemaradva az elsőtől, így valószínűleg ebből a hármasból kerül ki az idei magyar bajnok.
Ugye, nem felejtettétek el: gyere, fotózz, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.