Kopecky még a Barum Rallyn mutatottnál is kisebb különbséggel, 8 tizedmásodperccel nyert Neuville és Fast Freddie előtt. A legjobb magyar Asi lett, aki ezzel megnyerte a 2011. évi magyar bajnokságot.
A vasárnap sem múlt el töréskár nélkül, ugyanis rájárt a rúd a skodás fiúkra: előbb Herczigék estek az ötödiken, majd az utolsó előttin az addig vezető norvég Andreas Mikkelsen kezdett erdészeti tanulmányokba. A fadöntés eredményeként a gyorsaságit 20 percre meg kellett állítani, a rescue takarítása után újra jött a mezőny. Az utolsó gyorsaságin Lévai Ferkóék is nagyot hemperegtek, hozzájuk a mentő is bement. (Úgy tudjuk, hogy Ferkónak nincs baja, de navigátora, Schweighardt Gábor súlyosan megsérült. Az autó nem néz ki túl jól.)
A Peugeot UK videója a szombati napról
Reggel a Lapisi elágban kezdtünk: időben érkeztünk, volt még sajtós parkoló, sőt nézőként is el tudtam helyezkedni, miközben G. Capelluti fotós helyet keresett. Nincs értelme szépíteni: az IRC-menők állati jól jöttek, semmi (vagy elenyésző) extra, csak az a rohanás. Bútor Robi nagyon látványosan fordult el, de az így kicsit lassú lett.
Andreas Mikklesen
A kombinációt a leglátványosabban a historic mezőny eleje festette meg, a többiek a legtöbb néző számára sok izgalmat nem hoztak. Egy kisebb kaland is akadt, Leitold Károly a Fiat 131 Abarthtal megcsípte a gumizást, és lett belőle egy kis kétkerék, de összeszedte. Jut eszembe: Roux két gyorsaságit nyomott le három keréken.
Roux három keréken
A második körre átmentünk ugyanennek a gyorsnak a remeteréti elágazásához. Kicsit lejjebb sétáltunk, ahonnan a J3-at (amikor ráfordulnak az Orfűi útra), majd egy tempós kombinációt is be lehetett látni közel egy kilométer hosszan. Itt sajnos csak Kopeckyt láttam, mert Mikkelsen bukása miatt húsz percet állt a gyorsasági, és visszamentem az elághoz. (Kicsi a világ, sok ismert versenyzővel futottunk itt össze.) A J3-at itt többen látványosan fordulták el, a nézők hálás közönségnek bizonyultak. Bevallom, hogy az első 15 autó után alig láttam ki a fejemből, mert egy emberes parlagfű-erdőbe sikerült belefutni...
Neuville
Az S-csoport után lementünk dobogós célt nézni, ami egy kicsit lassan indult, és utána is vontatottan haladt. Sokan voltak kíváncsiak a ceremóniára, de keveseknek volt türelme végigvárni az egészet.
A 45. Canon Mecsek Rallye beírta magát a sorozat történelmébe: Jan Kopecky minden idők legkisebb különbségével, 0,8 másodperccel nyert. (Tizedmásodperc pontos mérések kerekítési szabályai szerint ez a 14 gyorsasági után már hibahatáron belüli" különbség volt. Majdhogynem célfotós.
Jan Kopeckyék ünnepelnek
Vér ciki volt, hogy - az egyébként könnyekig meghatódott - Kopeckynek nem lett meg elsőre a cseh himnusz, de később a magyar himnusz is csak jelentős spéttel került meg. Furcsa volt látni azt az Asit ünnepelni, akivel szemben a pályabejárási szabályok aradi megsértes miatt eljárás van folyamatban, és azon sem lepődnénk meg, ha hosszabb időre eltiltanák a közeljövőben, és hasonló okokból Botka Dávid "Ranga László különdíja" (legjobb fiatal versenyző kapja) sem jött be nekem.
Kopeckyék, Neuville-ék, és Loix-ék ünnepelnek
Vegyes érzelmek kavarognak bennem a Mecsek után. Jó volt látni az IRC ufókat, akik egyébként roppant szerény és kedves srácok. (A skodás látogatást megénekeltük már, a peugeot-os beszélgetések is nagyon jó hangulatúak voltak. Tényleg jó gyerekek.) Rossz volt hallani, hogy panaszkodtak a gumizásra, lassítókra, nézői magatartásra. Rossz volt látni a fegyelmezetlen nézőket. Jó lett volna látni több rendezőt, s talán sportbírót. Lapisnál egy sárgamellényes nő próbált rendet tartani, mérsékelt sikerrel. A két nap alatt a leginkább a remeteréti elágazás volt rendben: rendőrök, rendezők, sportbírók iparkodtak a nézőket kezelni. Sajnos a tempós lefelében a nézők beálltak a piros halszálka-tábla mögé, külső ívre, és ott egy rendező volt csak. Sípos ember pedig alig. Pécsett jobb szalagozáshoz is voltunk szokva.
Janika Remeteréten
A versenyen Mikkelsen bukását (ill. szombaton az S-csoportot leszámítva) nem volt késés, csúszás a versenyen. Úgy hírlik, az IRC-s fiúk bírják a tempós pályákat.
Bútor Robi Lapison
Úgy tudjuk, hogy pécsi IRC futam lesz jövőre is, ezúttal májusban. Reméljük, hogy a mostani hibákból (különösen a tömeg kezelése, és a megfelelő himnuszok bekészítése a céldobogóra) tanulni fognak a szervezők, és egy minden szempontból tökéletes versenyt hoznak majd össze.
Részletes eredmények itt.
Ugye, nem felejtettétek el fotópályázatunkat. Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.