Az Ausztrál Ralin kapott csapatutasítás után csaknem biztosra vehető. hogy a citroenes Sebastien Ogier a Rali Világbajnokság 2012-es versenyévadában a Fordnál folytatja.

Mint ismert, már Németországban is arra kéték Ogier-t, hogy vegyen vissza a tempóból, és hagyja, hogy csapattársa Sebastien Loeb nyerje. Csak a világbajnok defektje miatt nem kellett az utasítást teljesítenie. A csapaton belüli feszültség már akkor kézzelfogható volt, a fiatal franciát Ausztráliában is arra kérték, hogy lassítson. Nem titok, hogy a két Sebastien (Ogier és Loeb) nem vált nyelvespuszit.
 
 
Ogier Ausztráliában Loeb előtt állt az utolsó napon, és a Citroen csapatutasítására azért kellett lassítania, hogy csapattársa a 10., pontszerző helyen érhessen célba. Loeb emllett megnyerte a Power Stage-et, és három bónusz VB-pontot (így összesen négy pontot) gyűjtött.
 
 
RallySport Magazine úgy tudja, hogy a Forddal kötendő szerződés már kidolgozás alatt áll, és Ogier is a Citroennel való szezpovégi szakítással foglalkozik. Ogier-t már 2010-ben is mint jövendő fordos pilótát tartották számon, és a pletykák szerint a Ford is négy millió eurót ajánlott a csapatváltásért, de a Citroen megfelelő ajánlatot tett. Arról azonban nem volt szó, hogy Ogier-nek csak a másodhegedűs szerep jut a Loeb mögött.
 
 
A Ford csapat képviselője nem volt hajlandó kommentálni a RallySport Magazine értesülését.
 
 
Annak ellenére, hogy a beszámolók szerint minden rózsás a Citroen-táborban, a Loeb és Ogier közötti szakadék is gyorsan növekszik, és úgy tűnik, hogy a fiatalabbik franciának nem marad más választása, mint kilépjen az amúgy jövedelmező citroenes üzletből.
 

Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.

 

 

Címkék: ford citroen rally australia deutschland rally seb loeb ds3 wrc seb ogier

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr283225481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pic-ard 2011.09.14. 11:37:47

biztos kellemetlen a vízhordó szerep, de az is igaz, hogy Ogier étvágyával azonos ütemben az arca is megnőtt.

Azt viszont nem értem, hogy miért jó - ha csak nem szándékosan - gerjeszteni az indulatokat 1 pont miatt.

Remélem Pettert kínálják meg Ogier helyével, már ha lesz egyáltalán változás.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.14. 11:41:57

@pic-ard: Lehet, hogy ezen az egy ponton fog múlni. Ogier hátránya Loebhöz képest egy futamgyőzelemnél is több. Így az ő esélyes egyre inkább matematikainak tűnik. De az sem kizárt, hogy ezen az egy ponton megy majd el az ő első világbajnoki címe...

pic-ard 2011.09.14. 11:44:47

Tavaly Loeb behúzta mindhárom hátralévőt. Ebből kettő aszfalt, ahol Hirvonen talán pódiumon sem lesz.

pic-ard 2011.09.14. 11:45:41

(upsz egy enter)
pont az általad írt Loeb-Ogier különbség és a fentiek miatt nem látom sok értelmét.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.14. 11:48:41

@pic-ard: most is odaverte az autót. bejöhet egy műszaki hiba ezer és egy dolog miatt borulhat minden. Ez az egy pont ide, vagy oda még jól jöhet.

pic-ard 2011.09.14. 11:51:43

@B. Capelluti: ez is igaz és nem is vitatom az egy pont esetleges jelentőségét.
De mérlegelni lehet/kell, hogy mennyi az esélye annak, hogy a hátralévő versenyeken odaveri és pont egy pont fog hiányozni, illetve annak, hogy a már egyébként is remegő szájú Ogier elhúz, mert megalázzuk egy pont miatt.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.14. 11:53:45

@pic-ard: Ogiert már tavaly is akarta a Ford. Ő csak B-tervnek kellett, ha Loeb esetleg mégsem hosszabbítana. Hosszabbított, azóta Ogiert leszabályozták.

morcosboci 2011.09.14. 13:40:48

Loeb mellé szerződött és nem gondolta, hogy másodhegedűs lesz???

Lookie 2011.09.14. 14:38:20

Én nekem szívügyem a WRC és gyerekkorom óta ugyanazzal a figyelemmel kísértem és kísérem a WRC futamokat és az ott versenyző nagyszerű pilotákat. Jelen pillanatban 31 éves vagyok, tehát jó 20 éve témában vagyok a dolgokkal.
Loebre még egész kezdőként felfigyeltem mikor még akármi is lehetett volna belőle, apúm úgyszintén aki úgyanúgy WRC fan mint én. Loebnek van egy nagyon nagy adúja: a jó és megfontolt természete. El tudja azt is fogadni amikor veszít. Majd pontosan ott tud javítani a következő versenyen, vagy évben ahol azelött rontott. Tudtommal a Loeb féle önuralmat és ralizási technikát már egész magas szinteken tanítják sokféle raliiskolákban és egyébb helyeken. Ogier, nem tagadom az új generáció fenegyereke (valami olyasmi mint Vettel az F1-ben), de rossz a természete. Irigy, nincs türelme kivárni Loebot, megkeseredve méreggel teli szívvel versenyzik Loeb ellen, s ez hosszú útón semmi jóra nem vezet. Igen, gyors, meg tudja verni úgy néz ki sokféle pályán, fiatalabb is , az egója az égig ér, de túlságosan hamar akarja egy szintre hozni magát Loebbel, ahelyett , hogy szépen kivárja azt amit gyorsaságával úgy is el fog hamarosan érni. Szerintem ő lesz a következő többszörös világbajnok még ha a Fordhoz is megy de sosem fogom úgy kedvelni mint Loeböt, aki mikor Ogier korában volt szerényen versenyzett és nyert és ha mégsem, akkor összeszorított foggal tanult, tapasztalt és gyűjtötte a tapasztalatot az akkori nagyoktól míg szép lassan feléjük kerekedett és elérte amit ma már mindenki tud. Nem tudom Ogiert kicsit sem sajnálni mert habár ugyanolyan gyors mint Loeb, akár gyorsabb is, egyáltalán nem az aki Loeb volt és az ma is. Ahogy itt valaki fogalmazott, erősen hamar Nagy Arc lett: ezzel totálisan egyet is értek. Ha kevésbé lenne nagyarc és kisebb az egója akár már ebben az évben legyőzhette volna Loeböt és talán én is jobban értékelném mint embert(talán a Citroen is). Ennyit akartam erről mondani. Mindenkinek további kellemes ralidrukkolást.

NhZsolt 2011.09.14. 15:36:00

Csapatutasítás mindenhol van, kimondva vagy kimondatlanul, és ennek meg kell felelni, mert ez bár annak néz ki, de nem egyéni sport, hanem jelenleg Ő a Citroentől kapja a fizetését. És a Citroennél tudják, ki a nagyobb név jelenleg, ez pedig pénzben nagyon is mérhető jelenség a cég számára.
Lehet emlékezni csapatutasításokra sok versenyen, sok csapatnál, ami most eszembe jut, az pl. McRae lassítása egy cél előtti kanyarban, mert bár rászóltak, hogy ne siessen, a gyorsaságin végig küldte, nem kicsit, majd megállt a cél előtt és letöltötte azt az "időbüntetést", ami ahhoz kellett, hogy a csapattársa nyerjen.
1 pont! Csak egy gondolat, Hamilton is bukott el világbajnoki címet, az első évében, mégis maradt a csapatnál, és ennek meg lett az eredménye. Nem egy ponton múlik, hanem azon, hogy év közben hányszor hibázott, hányszor lett megverve. Mert ha mindenhol győzött volna, akkor most nem kerülne szóba ez a kérdés.

NhZsolt 2011.09.14. 15:57:36

Nála nagyobb emberek is kaptak már csapatutasítást és be is tartották. Mert tudják, hogy a csapat együtt csapat, nem elég egy valaki belőle, ez a sport sok ember összehangolt munkájának az eredménye, amiben Ő van reflektorfényben, Ő végzi az utolsó munkafolyamatot, de előtte nagyon sokan vannak, akik tesznek azért, hogy a CSAPAT érdeke legyen szem előtt.

Lookie 2011.09.14. 16:02:26

@NhZsolt: Ez így van és szépen leírtad, nincs is mit hozzáfüzzek! Teljesen egyetértek!

stig 2011.09.14. 19:43:49

Én is azok közé tartozom akik egyre kevésbé "kedvelik" ezt az Ogier "gyereket". Különösen az utolsó 3-4 futamon előadott arcoskodása nem tetszik.
És REMÉLEM, hogy bár gyors és stb. , nem lesz többszörös világbajnok.

Meg azért kíváncsi vagyok mire jut a Forddal, mert ilyen, hogy 1 top versenyző átmenjen a 2 csúcscsapat között, azaz versenyezhessen a Citroennel és a Forddal is, még nem volt.
Szóval ez is egy érdekes kérdés.

stig 2011.09.14. 19:45:56

A pontokhoz meg annyit, ha jól emlékszem, amikor Latvala összetörte az utolsó kvázi "powerstage"-en, gyorsaságin a Fordját 2-3 éve 2. helyen állva, akkor ha ezt nem teszi, nem Loeb a bajnok.

Jól emlékszem?

NhZsolt 2011.09.14. 21:09:21

Ahogy mondják, a verseny a célban ér véget. A bajnokság meg az utolsó verseny utáni összesítéssel áll össze.
Év közben nehéz tudni, mi az a hiba vagy jó lépés, ami pont kellene a bajnoki címhez. Ezért nem egyszerű a kalkulálás, és ezért nem könnyű a csapatoknál a döntés.
15 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása