Az Ausztrál Ralin kapott csapatutasítás után csaknem biztosra vehető. hogy a citroenes Sebastien Ogier a Rali Világbajnokság 2012-es versenyévadában a Fordnál folytatja.
Mint ismert, már Németországban is arra kéték Ogier-t, hogy vegyen vissza a tempóból, és hagyja, hogy csapattársa Sebastien Loeb nyerje. Csak a világbajnok defektje miatt nem kellett az utasítást teljesítenie. A csapaton belüli feszültség már akkor kézzelfogható volt, a fiatal franciát Ausztráliában is arra kérték, hogy lassítson. Nem titok, hogy a két Sebastien (Ogier és Loeb) nem vált nyelvespuszit.
Ogier Ausztráliában Loeb előtt állt az utolsó napon, és a Citroen csapatutasítására azért kellett lassítania, hogy csapattársa a 10., pontszerző helyen érhessen célba. Loeb emllett megnyerte a Power Stage-et, és három bónusz VB-pontot (így összesen négy pontot) gyűjtött.
RallySport Magazine úgy tudja, hogy a Forddal kötendő szerződés már kidolgozás alatt áll, és Ogier is a Citroennel való szezpovégi szakítással foglalkozik. Ogier-t már 2010-ben is mint jövendő fordos pilótát tartották számon, és a pletykák szerint a Ford is négy millió eurót ajánlott a csapatváltásért, de a Citroen megfelelő ajánlatot tett. Arról azonban nem volt szó, hogy Ogier-nek csak a másodhegedűs szerep jut a Loeb mögött.
A Ford csapat képviselője nem volt hajlandó kommentálni a RallySport Magazine értesülését.
Annak ellenére, hogy a beszámolók szerint minden rózsás a Citroen-táborban, a Loeb és Ogier közötti szakadék is gyorsan növekszik, és úgy tűnik, hogy a fiatalabbik franciának nem marad más választása, mint kilépjen az amúgy jövedelmező citroenes üzletből.
Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.