Kettős Ford győzelem, és Petter Solberg a dobogón. Már csak az a kérdés, hogy ez mire lesz elég az év végén. Két aszfaltos és egy murvás verseny van hátra a bajnokságból, és Loeb előnye mindössze 15 pontra olvadt.
Miközben mi minden idegszálunkkal a 45. Canon Mecsek Rallye-ra koncentráltunk, a világ másik végén, Ausztráliában VB futamot rendeztek. Izgalomban ott sem volt hiány: betlizett a gyári citroen csapat. Sokan estek-keltek, Jevgenyij Novikov például háromszor (legkomolyabban harmadszorra) törte össze a Fiestát. Ha nem lenne szuperrali, kevesen értek volna célba.
Az Ausztrál Rali tavaly nem szerepelt a versenynaptárban, idén pedig új helyszínen mutatkozott be. Korábban ez a futam a "csapágygolyós" murváról volt híres, az új pályák azonban részben murván, részben pedig erdei (föld)utakon lettek kijelölve, és a szupersepciál pedig teljesen aszfalton zajlott.
Az Ausztrál Rali nyitónapja meglehetősen drámaira sikerült: előbb Loeb hempergett egyet a Gy4-en, majd csapattársa Ogier esett a Gy6-on. Úgy tűnik, nem feküdt a fiúknak ez a roppant csúszós kavicsos talaj. A Ford versenyzői, Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala várta élről a folytatást. Nem ülhettek a babérjaikon, ugyanis Petter "Mr. Hollywood" Solberg igencsak lőtávolon belül volt hozzájuk, percen belüli hátránya a harmadik helyen bőven ledolgozhatónak tűnt ekkor. A negyedik Henning Solberg ugyanakkor már közel háromperces hátrányból követte nyomon az elejében dúló harcot. Loeb és Ogier szuperralis szabályokkal (kihagyott gyorsonként bezsákolt 5 perces hátránnyal) folytatták a versenyt.
A második nap sokkal jobban alakult a mezőny számára: a wrc-k közül mindössze Henning Solbergnek kellett egy elektromos hiba miatt feladni a versenyt. Az élen a két Ford helyet cserélt, és JML vette át a vezetést, Petter Solberg tartott a dobogós helyét, de Wilson közel hat perccel csak messziről nézhette a nagyok meccsét. A két Citroen feltámadt, és a második nap 10 gyorsaságijából négyet Ogier, kettőt pedig Loeb nyert, a maradékot pedig JML húzta be.
Vasárnap Hirvonen három gyorsasági szakaszt nyert, míg Latvala és Loeb egyet-egyet. (Emellett Loeb ismét behúzta a power stage győzelmét az azért járó extra pontokkal.) A versenyt végül Mikko Hirvonen nyerte, Jari-Matti Latvala jött be másodikként, Petter Solberg pedig a dobogó legalsó fokát foglalta el. A két Citroën pénteki esése nyílttá tette a bajnoki harcot, esélyt adva Hirvonennek.
A verseny után viszont olyan hírek keltek szárnyra, hogy mindkét nagy csapatnál csapatutasítás döntötte el a sorrendet. A különbség "mindössze" annyi, hogy Latvala az első helyet volt kénytelen átengedni, Ogier pedig csak egy egy pontot érő tizedikről volt kénytelen lemondani. Mégis, csak a citroenes belháború került az autósportújságok címlapjára.
A fordosok így látták
Az Ausztrál Rali a PWRC-sorozatnak ("N-csoportos VB") is állomása volt. A Subaruval versenyző új-zélandi Paddon torony magasan vezette a PWRC-t, eddig 100%-os teljesítménnyel háromból három futamot nyert meg. A hétvégén mindössze az EVO X-essel induló lengyel Kosciuszko jelentett számára ellenfelet. A lengyel srác a második napon 49 másodperccel is vezetett előtte, de a kiwi szépen faragta hátrányát, és a nap végén ismét elsőként fordult, majd a 26 gyorsasági után megnyugtató, másfél percnél is nagyobb előnnyel nyert. Ez pedig a PWRC-bajnoki címet jelenti a számára.
Végeredmény összesített:
Végeredmény PWRC:
Fotók: csapatoktól
Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.