Kettős Ford győzelem, és Petter Solberg a dobogón. Már csak az a kérdés, hogy ez mire lesz elég az év végén. Két aszfaltos és egy murvás verseny van hátra a bajnokságból, és Loeb előnye mindössze 15 pontra olvadt.

Miközben mi minden idegszálunkkal a 45. Canon Mecsek Rallye-ra koncentráltunk, a világ másik végén, Ausztráliában VB futamot rendeztek. Izgalomban ott sem volt hiány: betlizett a gyári citroen csapat. Sokan estek-keltek, Jevgenyij Novikov például háromszor (legkomolyabban harmadszorra) törte össze a Fiestát. Ha nem lenne szuperrali, kevesen értek volna célba.

Az Ausztrál Rali tavaly nem szerepelt a versenynaptárban, idén pedig új helyszínen mutatkozott be. Korábban ez a futam a "csapágygolyós" murváról volt híres, az új pályák azonban részben murván, részben pedig erdei (föld)utakon lettek kijelölve, és a szupersepciál pedig teljesen aszfalton zajlott.

Az Ausztrál Rali nyitónapja meglehetősen drámaira sikerült: előbb Loeb hempergett egyet a Gy4-en, majd csapattársa Ogier esett a Gy6-on. Úgy tűnik, nem feküdt a fiúknak ez a roppant csúszós kavicsos talaj. A Ford versenyzői, Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala várta élről a folytatást. Nem ülhettek a babérjaikon, ugyanis Petter "Mr. Hollywood" Solberg igencsak lőtávolon belül volt hozzájuk, percen belüli hátránya a harmadik helyen bőven ledolgozhatónak tűnt ekkor. A negyedik Henning Solberg ugyanakkor már közel háromperces hátrányból követte nyomon az elejében dúló harcot. Loeb és Ogier szuperralis szabályokkal (kihagyott gyorsonként bezsákolt 5 perces hátránnyal) folytatták a versenyt.

A második nap sokkal jobban alakult a mezőny számára: a wrc-k közül mindössze Henning Solbergnek kellett egy elektromos hiba miatt feladni a versenyt. Az élen a két Ford helyet cserélt, és JML vette át a vezetést, Petter Solberg tartott a dobogós helyét, de Wilson közel hat perccel csak messziről nézhette a nagyok meccsét. A két Citroen feltámadt, és a második nap 10 gyorsaságijából négyet Ogier, kettőt pedig Loeb nyert, a maradékot pedig JML húzta be.

Vasárnap Hirvonen három gyorsasági szakaszt nyert, míg Latvala és Loeb egyet-egyet. (Emellett Loeb ismét behúzta a power stage győzelmét az azért járó extra pontokkal.) A versenyt végül Mikko Hirvonen nyerte, Jari-Matti Latvala jött be másodikként, Petter Solberg pedig a dobogó legalsó fokát foglalta el. A két Citroën pénteki esése nyílttá tette a bajnoki harcot, esélyt adva Hirvonennek.

A verseny után viszont olyan hírek keltek szárnyra, hogy mindkét nagy csapatnál csapatutasítás döntötte el a sorrendet. A különbség "mindössze" annyi, hogy Latvala az első helyet volt kénytelen átengedni, Ogier pedig csak egy egy pontot érő tizedikről volt kénytelen lemondani. Mégis, csak a citroenes belháború került az autósportújságok címlapjára.

A fordosok így látták

Az Ausztrál Rali a PWRC-sorozatnak ("N-csoportos VB") is állomása volt. A Subaruval versenyző új-zélandi Paddon torony magasan vezette a PWRC-t, eddig 100%-os teljesítménnyel háromból három futamot nyert meg. A hétvégén mindössze az EVO X-essel induló lengyel Kosciuszko jelentett számára ellenfelet. A lengyel srác a második napon 49 másodperccel is vezetett előtte, de a kiwi szépen faragta hátrányát, és a nap végén ismét elsőként fordult, majd a 26 gyorsasági után megnyugtató, másfél percnél is nagyobb előnnyel nyert. Ez pedig a PWRC-bajnoki címet jelenti a számára.

Végeredmény összesített: 

 

Végeredmény PWRC:

 

 

 

 

Fotók: csapatoktól

Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.

 

 

Címkék: video ford wrc latvala hirvonen petter solberg rally australia seb loeb ds3 wrc seb ogier

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr743222021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pic-ard 2011.09.15. 12:50:34

Loeb hozza a hazait és a spanyolt is. Ez elég is lesz ;)
1 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz

süti beállítások módosítása