Pénteken rajtol az 53. Sanremo Rallye, az IRC következő állomása. Hänninen kivételével mindenki ott lesz, aki számít. A versenyről a már megszokott módon beszámolunk. Addig is nézzünk vissza egy kicsit a múltba: korábban, ha meghallottam, egyből Janika sikerei ugrottak be és természetesen a felejthetetlen Lady Rallye Team.
Forrás: http://nhfoto.racing.hu
1996-ban, a bajnoki cím megnyerése után Janika lehetőséget kapott, hogy kipróbálja magát a világbajnokságon, a 'szárnyas' Celicával. A csapat választása a Sanremo Rallye-ra esett. A kiírásban 413,32 gyorsasági kilométer szerepelt, amiből egy 32 kilométeres szakaszt töröltek a rendezők. A futam nehézsége volt, hogy vegyes talajon rendezték: egyik nap murva, másik nap aszfalt. Janika Gergely Ferivel az oldalán az abszolút 11. helyet szerezte meg úgy, hogy hemperegtek egyet a Toyotával.
Janikáék 1998-ban visszatérhettek. A navigátor maradt Gergely Feri, az autó szintén a Grifone csapattól érkezett, de már nem a Celica, hanem a Corolla WRC. Kicsivel több mint 400 gyorsasági kilométert teljesítve az abszolút 15. helyen futottak be. Janika mögött végzett többek között a Schmidt Racing autóját hajtó Achim Mörtl is. Kiss Feri ezzel a kocsival (Subaru Impreza WRC - P2 WRC) szerezte meg az 1998-as és 1999-es abszolút bajnoki címet. Mörtl egyébként 2002-ben a Subaru gyári csapatában indulhatott Németországban és a Sanremo Rallyen
2000-ben Radó Pisti felállított egy csapatot, ahol a versenyző és a navigátor mellett a szervizcsapat is csajokból állt, ez volt a Lady Rallye Team. A csapat a Sanremo rallyen is megmutathatta tehetségét: Radóné Sisák Mária tekerte a kormányt, Benitsch Alexandra olvasta az itinert, a szervizt pedig Zoltán Gabriella és Maszlag Szilvia biztosította. Sajnos az utolsó gyorsasági szakaszon egy technikai miatt kiestek a kategória 5. helyéről.
Janika 2007-ben térhetett vissza San Remoba, a Peugeot 207-tel. Az autót a TRT biztosította, a navigátori székben Tagai Robi ült. A verseny a tanulás és az összeszokás jegyében telt: új volt a navigátor és az autóval sem volt sok tapasztalat Janinak. Ráadásul 15 év után vissza kellett szokni szívó motoros autóhoz, ami teljesen másként viselkedik, mint a turbós. Janika jobb eredményre számított, de már az is nagy siker, hogy karcolás nélkül az IRC 15. helyén beértek a célba.
A csajok és Janikáék mellett 3 páros állt rajthoz az olaszországi versenyen. Vizin Laci bácsi, Zsiros Gabival az oldalán két alkalommal (2009. és 2010.), Puskádi János- Gódor Barnabás és Pálinkás Zsolt - Bagaméri László párosok egyszer (2010.). Laci bácsiék 2009-ben abszolút 29. kategória 6. helyén fejezték be az IRC egyik legnehezebb versenyét. 2010-ben a Hondások (Puskádiék és Vizinék) baleset miatt feladni kényszerültek a futamot, Pálinkásék viszont célba hozták a Takács Motorsport Clioját az abszolút 42. kategória 14. helyén.
Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.