Stig arca

zrc | 2011.09.24.

Elmondhatatlanul jó dolog raliblogot szerkeszteni. Így az imádott sport közelében lehetünk, érdekes történetekről, időnként exkluzív hírekről írhatunk, és közben látjuk, hogy milyen szépen növekszik az olvasóink tábora, és a facebook-os rajongóink száma. Vannak azonban olyan pillanatok, amelyekről korábban nem is álmodhattunk. G. Capellutit nagyon irigyeltem, amikor a Mecsek előtt a gyári skodásoknál járhatott. Biztos nagy flash lehetett Kopeckyvel, Mikklsennel és Loix-szal beszélgetni, de én Stig Blomqvist-tel ebédeltem.

Ha kimondjuk a nevét, önkéntelenül is kavarognak az információk: 1964-től versenyzik, évekig volt a SAAB gyári pilótája, a brutális Audi S1-et terelgette, 1984 világbajnoka, a "balláb-fék" atyja, a B-csoport ikonikus alakja, a Felicia KIT-Car fejlesztője. Egy élő legenda, aki nemrég múlt 65 éves. Nem véletlen, hogy az első posztunk is róla szólt. Amikor felmerült a lehetőség, hogy az Audi Sport Quattro tulajdonosok Magyarországon tartott jubileumi találkozója keretében személyesen is találkozhatunk vele, tudtuk, hogy ott a helyünk. 

A jubileumi találkozót Győrött rendezték. Az Audi üzem udvarán sorakoztatták fel autóikat a többnyire svájci és osztrák résztvevők, ahol lehetőségünk nyílt a gyönyörűen megépített Sport Quattro-k fényképezésére, tapogatására, és (természetesen az autóbuzik körében ilyenkor szokásos az ilyenkor normális) nyálcsorgatásra. Az autók szépek voltak, eszméletlen igényességgel megépítve, láthatóan tulajdonosuk egyetlen szerelme mind. Én viszont csak egy irányba tudtam nézelődni: arra, amerről a "nagy ember" érkezését reméltem. 

És egyszer csak megjelent. Láthattuk már őt korábban a tv-ben, youtube-on, és pontosan úgy jött, ahogy én azt vártam: szerényen. Az élmény, hogy élőben - még ha csak távolról is - láthatom, leírhatatlan volt. Olyan természetességgel mosolyogva mozgott az őt körül vevő kisebb tömegben, hogy ezt látva szinte fotózni is elfelejtettem. Tényleg erőltetnem kellett magam, hogy legyenek képeim. 

Fogadta a gratulációkat, mindenkivel váltott két szót, szóval semmi allűr, semmi celebség. A program kötött volt, indulnunk kellett ("Gentlemen, please start your engine!"), és irány Pannonhalma, ahol már várt ránk egy egyáltalán nem gyenge, háromfogásos ebéd az apátság alatti csúcs-étteremeben. A menü isteni volt, de könyörgöm, egy szelet zsíros kenyér (azért hagymával persze) pontosan ugyanakkora kulináris gyönyört okozott volna azzal a tudattal, hogy a szomszéd asztalnál STIG BLOMQVIST ugyanazt fogyasztja éppen! Ebéd után gyors interjúk, a fotósok fotóztak, ő meg csak mosolyogva, valami elképesztő nyugalommal az arcán állt mindenki rendelkezésére.

Még Pannonhalma felé felajánlotta az egyik Quattro tulaj, hogy az egyébként igencsak pöpec, S1 elven épült autóját vezesse a közutakon a "Nagy Stig", mire a "Nagy Stig", kaján mosollyal az arcán, kedvesen csak annyit mondott a felajánlásra, hogy bizony Ő ehhez már öreg és azzal a lendülettel be is ült egy irgalmatlan S6-os kombi kényelmes bőrfotel-anyósülésébe. Nem is sikerült széles mosoly nélkül megúsznom.

Ebéd után pedig irány a Rába Ring. E kultikus helyhez engem eleve rengeteg szép és egy "nagyon szép" emlék fűz, szóval csak kapkodtam a fejem, hogy egy olyan konvojjal érkezem megint a hegyre, amiben ott van a legenda is, hát még, ha láthatnám is akcióban, akkor szerintem egy ideig megint rendben lenne a vérkeringésem. 

Kint a pályán egy rövidke eligazítás után elindultak az autók. Persze tudom, utcai autók és replikák, meg minden, de akkor is. Az a hang... És ahogy azok lépnek... Beszéltem az egyik építővel, aki mesélte, hogy csak a fogyasztás (sic!) miatt van benne az 500 lovas motor, mert úgy egyébként van hozzá egy 800pluszos is, de ahhoz az erőgéphez ilyen hosszú túrákon kicsi a benzintank. Szóval brutális, amit és ahogy azok csinálnak. Ráadásul még szép is.

Stig nem nagyon ült akkor az autókba, sőt nekem inkább úgy tűnt, hogy nagyon is élvezi a napsugaras üldögélés. Én kicsit feszült voltam ekkorra, mert kiderült, hogy az engem hozó-vivő autó lassan elindul vissza Pestre, így a megint feszítetté vált időbeosztású program miatt sajnos csak egy nagyon-nagyon rövid, pár szavas beszélgetést sikerült Stig Blomqvist-tal megejteni.

RallyeDream: Fantasztikus ajándék, hogy személyesen találkozhatom Önnel. Ön egy igazi ikon, példakép és legenda a magyar ralibarátok számára. Mennyire kíséri figyelemmel a modern ralisportot, azon belül a nemzeti bajnokságokat?

Stig Blomqvist: (nevet) Én már öreg vagyok! Nem figyelem napi szinten a rali alakulásait, eredményeit. Többnyire már csak ilyen, a maihoz hasonló találkozókra járok, amiken egyébként nagyon élvezem a részvételt! 

RD: Ön bábáskodott a Skoda Felicia Kit-Car megszületésekor. Ha felkérnék rá, akkor a tapasztalatait felhasználva ma is bekapcsolódna egy újabb márka, vagy típus rali-változatának fejlesztésébe?

S.B.: A mostani világgazdasági helyzet sajnos nem kedvez az újabb márkák raliba való fejlesztésének. Jelenleg túlélni kell, átvészelni ezt az időszakot, aztán visszatérhetünk a kérdésre.

RD: A blogunk szlogenje: "Gyerekkori álmok, teljesüljetek!". Az Ön egészen fiatal koráról viszonylag kevés információt találhatunk, így a kérdés adott: Ralipilótának készül, vagy valami egészen más dolgot tervezett azelőtt?

S.B.: (nagyon nevet) Minden kisfiú autóversenyzőnek készül! Én nagyon szerencsésnek mondhatom magam, hogy a hobbim lett az életem, illetve, hogy a hobbi lett a foglalkozásom is. Tehát, tulajdonképpen az én gyerekkori álmom teljesült és boldog vagyok, mert ezt kevesem mondhatják el magukról.

RD: Az olvasóink nevében is kívánok még sok erőt és köszönöm a beszélgetést!

Vajon ki kapja az autogramot? Lehet, hogy épp a Tiéd lesz?

Fájó szívvel, de eufóriában indultam el haza, csendesen mantrázva, hogy "Úristen..., hát találkoztál az emberrel, aki Walter Röhrl-t tanította balláb-fékezni!". Nincsenek szavak erre...

Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.

 

 

Címkék: audi stig blomqvist

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr23251849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pipi 2011.09.24. 13:47:24

a legnagyobb az öreg :)

Rocko- 2011.09.24. 17:41:12

sírok, sírok, sírok.
hogy nem lehettem ott.

Hz 2011.09.24. 19:03:45

DZA-632, a 219. (hazai) SporQuattro!
Írjál arról is egyszer!

gyk.: 218db-ot gyártottak, csak gyárilag, a fenti példányt "befogadták", mai napig az egyetlen amit a gyár elfogad mint hivatalos építés.
www.sportquattro.hu

qmatch 2011.09.24. 19:12:17

...asszem elmúlt valami.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.24. 19:21:15

@biker_kolee: volt egy kis mobilnet zűr, de rajta vagyunk
@Hz: szívesen. Kellene menni vele egy pár métert.

Hz 2011.09.24. 20:26:21

@B. Capelluti:
Jó!
Mentem vele, akkor még "csak" ~300Le volt. :)

Rocko- 2011.09.24. 22:18:29

@Hz: érdekes kérdés ez a házilag épített SQ.

Hz 2011.09.25. 04:32:53

@Rocko-:
Tény.
De igényes munka, idő, és a másik dolog is került bele gazdagon.
Szóval nem a sufniban felhegesztett, kerékjáratíves feeling..

Coyote82 2011.09.25. 08:13:48

Rohadjatok meg a szenzációhajhász címért! Minden második ember azért klikkel a cikkre mert a Top Gear Stigjének leleplezését várta.

Rocko- 2011.09.25. 11:07:56

@Hz: hát nyilván okkal ismerte el a gyár.
csak hát érdekes megfontolás, hogy ha otthon összeraksz egy kocsit, akkor gyár elismeri. mondjuk az is szerepet játszhat benne, hogy állítólag nem is ingolstatdiak a kurze-ok, hanem kiadták őket, és manufakturálisan gyártották, máshol.

Mr. Bob Dobalina 2011.09.25. 13:19:09

Én is csak egyszer nyitok meg olyan amatőr blogokat, melyek kizárólag a megtévesztő cikk címeikkel képesek klikkeket generálni.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.09.25. 13:52:06

gratulálok!
már ezért megérte megcsinálni a blogot :)

Suttora 2011.09.25. 17:45:32

@Mr. Bob Dobalina és a többiek:

Ha egy raliblogon olvasva Stig nevét nem Stig Blomqvist jut valakinek eszébe, hanem a Top Gear-féle Stig (akit ráadásul bő két éve lelepleztek már, semmi szenzáció nincs már az "Stig arcában" ilyen szemszögből sem), akkor ott nem a blog írói az amatőrök...

Abban pedig biztos vagyok, hogy nem kellenek "megtévesztő cikk címek" a kattintásokhoz (pláne nem "kizárólag") hiszen ez a blog hiánypótló és szerintem elég népszerű.

switch 2011.09.25. 19:43:16

@Rocko-:
Egész pontosan a Baur csinálta őket.

rallyedream 2011.09.25. 19:52:59

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: :) Tudod, a gyerekkori álmokat teljesíteni kell!

@Suttora: Örülünk, hogy tetszik.

Coyote82 2011.09.26. 07:09:30

@Suttora: A címlapon nem látni, hogy ez a cikk a rallyblogon van.

Hiába a sznob duma, úgyis nagyon jól tudod, hogy mirr gondoltunk. :-)

Szkotti 2011.09.26. 10:31:37

Nekem az tetszik az öregben, hogy bármikor látod nyilatkozni, egy kis félmosoly ott bujkál az arcán, a korabeli versenyinterjúkban is, meg a mostani riportokban is. Én legalábbis még nem láttam idegesen. Igazi skandináv: nyugis, vidám. És persze grandmaster of rallye.
Hosszú és egészséges életet neki!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.26. 11:00:02

@Coyote82: Szombaton, vasárnap és ma is ott a RD ikon a poszt címe előtt. Ha fölé viszed az egered látszik, hogy a rallyedream.blog.hu oldalra mutat.

Coyote82 2011.09.26. 13:14:06

@B. Capelluti: Telefonról netezek.

De sztem már túltárgyaltuk a témát :-)

Alf (törölt) 2011.09.26. 13:16:13

@Suttora: júúj, csak profik olvashatnak raliblogot?

nyilván azért adták ezt a címet, hogy klikkeljen a paraszt, ebben amúgy nincs semmi extra, az indexen is ez megy.
24 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása