A hazai autósport visszhangzik attól, hogy kit, miért, és mennyi időre tiltottak el, vagy éppen kivel szemben folyik fegyelmi eljárás. Sajnos hivatalosan semmit sem tudhatunk. Pletykák, sőt bulvárlapok szerint a magyar autósport történetében példátlan büntetéseket róttak ki, azonban sem azok mértéke, sem pedig pontos indoka nem ismert.

Informálisan mindenki mindent tud. Bár sokszor mindenki mindent jobban, vagy éppen máshogy tud. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség honlapján semmilyen érdemi információt sem találunk a mindenkit érintő fegyelmi eljárásokról, de még arról sem, hogy egyáltalán fegyelmi eljárás indult az érintett versenyzőkkel szemben. Ezt adatvédelmi okokkal magyarázhatjuk.

És mi az, amit nem hivatalosan tudni lehet? 

Makacsul tartja magát, hogy 2011 magyar ralibajnokát, Asit és navigátorát Pikó Zsuzsát 18 hónapra eltiltották a versenyzéstől. Nem tudjuk - hivatalos hírek hiányában nem is tudhatjuk -, hogy az elsőfokú sportfegyelmi határozatot kézbesítették-e a páros tagjainak, hogy éltek-e fellebbezéssel, vagy a döntés jogerőre emelkedett-e. Nem tudhatjuk azt sem, hogy az MNASZ Fegyelmi bizottsága - ha valóban marasztalta a versenyzőket - pontosan milyen ún. történeti tényállás, és milyen indokolás alapján marasztalta. A hírek alapján úgy tippelnénk, hogy a fegyelmi eljárás az aradi pályabejárási szabályok megsértése miatt zajlott. 

Asiék Egerben is siettek

Arad után azt írtuk, hogy a 102-es (ASI-Pikó) páros a Gy5-ön a ténybíróknak a 136-os rajtszámot diktálta be kétszer. Az autó szélvédőmatricája - szabálytalanul - nem tartalmazott rajtszámot. Amikor a 136-os páros megérkezett, akkor közölték velük a sportbírók, hogy már kettőt mentek, de sem az aláírásuk, sem pedig az autójuk nem egyezett meg. Az erről készült rendezői jelentés alább olvasható:

 

 

Nos, a büntetés sem maradt el: ASI kapott egy egyperces időbüntetést. Oké, hogy egy perc rohadt sok idő, de gondoljunk arra, hogy az 5. gyorson 15 másodperccel osztotta a mezőnyt. Na annyit az egy perc megfelelőségéről. A páros egyébként sem érdemében, sem indokolásában nem fellebbezett a Felügyelő Testület döntésével szemben.

Ellentmondó hírek láttak napvilágot egyebek mellett arról is, hogy a pályabejáró autó cseréjét megpróbálta-e, és miként bejelenteni a páros.

Ha a 18 hónapos eltiltás valós, az a döntés jogerőre emelkedését követően lép hatályba, ami legalább is hetek, ha nem hónapok kérdése. Ebből pedig az is következik, hogy Asiék jó eséllyel két (2012 és 2013) szezont is kénytelenek lesznek kihagyni, vagyis nemcsak címvédés nem lesz, de visszavágó sem...

Asiék eltiltásával egy időben röppent fel a hír, hogy a rali szakág megbízott vezetőjének fiát is nagyobb tartamú, de ennél rövidebb eltiltással sújtotta a Fegyelmi Bizottság. A megállapított tényállásról, és a fegyelmi büntetés pontos indokairól ebben az esetben is csak találgathatni tudunk. A szervizparki pletykák (mifelénk ez a zuhanyhíradó) szerint Botkát a miskolci balesete után tanúsított versenyzői magatartása miatt tiltották el. Úgy hírlik, hogy miután elsodort legalább egy nézőt, továbbment anélkül, hogy meggyőződött volna arról, hogy nem okozott személyi sérülést. Meg nem erősített hírek szerint a versenyigazgató - kiállásra és a baleset helyszínére történő visszatérésre adott - utasítása ellenére is folytatta a versenyt. (Mi nem hisszük el azokat a kósza híreket, hogy a srácoknak tiltott szervize volt egyik, vagy másik versenyen, sőt makacsul tartja magát olyan híresztelés is, hogy a gumijelölést is - másokkal együtt - saját kézbe vették.)

UPDATE!

Most meg azt hallottuk, hogy Botkát nem Miskolcért tiltották el, hanem mert - nicsak, erről már hallottunk - jelöletlen kerékkel ment Bükfürdőn, és amikor ezért kizárták, akkor a Felügyelő Testületet sértegette (ezek között szexuális töltetű sértések is voltak), a technikai felügyelőt majdnem megdobta egy üveggel, és úgy becsapta maga mögött az ajtót, hogy kitört az üvege.

Botkáék a pécsi prológon a leggyorsabbak voltak - mikor láthatjuk őket?

A legkevesebbet arról a történetről lehet tudni, amely alapján állítólag a közelmúltban indult (???) fegyelmi eljárás. Több - neve elhallgatását kérő - forrásunk szerint egy magyar versenyző teszt lehetőséget vásárolt a Mecsek Rallye szervezőitől, majd ezt jelentős felárral külföldi csapatoknak továbbértékesítette. Természetesen ez a kis üzlet sem maradt titok, és annak sportszerűtlensége miatt indított az MNASZ fegyelmi eljárást.

Ha az érintettek hozzájárulnak, szívesen közölnénk az ügyben született határozatokat. Mivel nem szeretnénk sem a marasztalt versenyzők védelmének, sem pedig az MNASZ szócsöve lenni - kommentár nélkül. Nem minket, de még csak nem is az olvasókat kell meggyőzni. 

 

Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! És akkor is játssz velünk, ha Stig Blomqvist dedikált fényképét szeretnéd megnyerni. Részletek a facebook oldalunkon.

 

 

Címkék: orb mnasz

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr113259031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ljdwcb 2011.09.27. 16:44:56

most már látom miért ő nyerte a prológot :) ahogy tavaj kakuszi, úgy idén ő is a hátul levő gumis visszafordítót forditva teljesítette...aki ismeri a prológ nyomvonalát, tudhatja, az legalább 1mp...2 szer...az a fura, ez senkinek nem tünik fel, ok értem én prolog, nem eredményre megy, de mégis mérik...
a tiltásokrol csak annyit, hogy több tájékoztatást! miért olyan nagy titkok ezek? ettől gennyes az egész

dirige 2011.09.27. 17:38:29

Botkáék másodfokú határozta fenn volt az MNASZ honlapján. Sok nem derül(t) ki belőle, de a megjelentetés akkor is tény.

MegaRam 2011.09.27. 18:19:38

"A Fellebbviteli Bizottság fontosnak és szükségesnek tartja, hogy a fegyelmi büntetések valós, érdemi tartammal bírjanak, ezért az első fokon meghozott határozatban megállapított 6 hónapos eltiltás végrehajtásának kezdetéül 2012. év január 1. napját jelöli meg. Ennek értelmében a fegyelmi büntetés 2012. június 30. napján fejeződik be."

www.mnasz.hu/letoltes/Botka%20fellebbezesi%20hatarozat.pdf

GiXXXer 2011.09.27. 21:19:47

Mattfeketééknek nemcsak Miskolcon volt "történetük", a Bükfürdő Rally-n állítólag volt gumis okoskodásuk is, leesett az eső, valamit ki kellet találni. :) Nem véletlen szerepel mindkét versenyük eredményénél "kiz." A Pirosfekete meg szerintem csak rosszul emlékezett a kis okoskodásába bevont nevező rajtszámára. 136 vagy 137, affene se tudja... :) Plusz egy nevezési díj fejében simán lehetett kétszeresen pályát bejárni... :D Azt viszont már sosem tudjuk meg, vajon mások is éltek ezzel a lehetőséggel? Mert elég kevesen indultak a nevezési listához képest... :)
Magyarország mindig is az ügyeskedők hazája volt, ugye ismerjük? "Ha egy magyar mögötted megy lép be a forgóajtón, előtted lép ki." :D Ki tudja hányan, és miképp ügyeskednek? Csak azokról tudunk, amik kiderültek így vagy úgy.......

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.28. 06:58:00

@dirige: @MegaRam: A határozatból semmi nem derül ki. A történeti tényállást (a történet pontos leírását), és annak minősítését továbbra sem ismerjük, hanem csak találhatunk.

dirige 2011.09.28. 07:14:54

B.Capelluti!
Magam is ezt próbáltam leírni:-)

G. Capelluti 2011.09.28. 08:39:29

@GiXXXer: A pletykák arról szólnak, hogy nem csak a mester, hanem a tanítvany is. Megosztva használták fel a plusz pályabejárási "lehetőséget".
Az érdekes, hogy az IRC eleje félelmetes tempót tud menni kettőből is...

GiXXXer 2011.09.28. 18:31:31

@G. Capelluti: kettőből... persze... :D Bár lehet, hogy ők tényleg csak kétszer mennek végig, de hogy ne legyen az ilyen hatalmas költségvetéssel dolgozó csapatoknak pályakémük, azt nehezen hinném el... :)

barumka 2011.09.30. 09:33:53

Borjúk. Tiltsátok már el az Asit, és Zsuzsit, mert máskülönben soha senki más nem tud nyerni bajnokságot. Szégyen amit csináltok vele úgy, hogy mindegyik csal az elejében, nagyon kevés kivétellel. Az cikk író még le is írja, hogy 1 perc bünti segget sem ér, ha egy gyorson 15 másodperccel veri a mezőnyt. Emberek. Először a gyorsaságin kellene Őt, Őket megverni, nem a fehér asztalnál. Versenyeken, meg nem kell könyörögni hogy ugyan már, állítsa be a kocsitokat!!! Gyorsabbnak kell lenni Tőle, és akkor lehet szövegelni. Csak úgy megy a bajnokság megnyerése, hogy kizáratjátok a párost??? Szánalmas !!!
9 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása