Dráma az első napon: Turánék az első gyorsasági előtt feladták, Loeb alatt megállt a technika, Kimi esett egyet. A nap végén Dani Sordo áll az élen egy MINI WRC-vel. Keményen bekezdtek a srácok a francia vébéfutamon. Csaknem az egész verseny élő videóközvetítésen kísérhető nyomon.
Elindult a Rali Világbajnokság 11. futama, és a bajnoki cím még nyitott. Ráadásul az év végén nagy mozgás várható a pilóta-piacon. Hátralévő három futamból a következő két verseny aszfaltos lesz, ami minden emberi számítás szerint a citroenes brigádnak kedvez. Seb Ogier egy otthoni bajnoki futam megnyerésével készült a versenyre.
A Ford dizájnt váltott, és fekete színű autókkal áll rajthoz. Jari-Matti Latvala az öregje MKII-es Escortjával készült, de a Helsinki közelében megrendezett Talotekniikka Rally első gyorsaságiján elgörbítette az autót. Azt nyilatkozták, hogy agresszív beállításokkal készülnek, hogy lenyomják a franciákat. Ehhez viszont egy ötéves sorozatot kellene megszakítaniuk, ugyanis 2006 óta a Ford nem tudta aszfalton megverni a Citroeneket.
A németországi meglepetés után a MINI WRC aszfaltos szereplése ugyancsak izgalmasnak ígérkezik. A csapat vezetése egy újabb dobogót is elképzelhetőnek tart. A mai nap alapján ez simán benne van a pakliban.
A csütörtöki shakedownt a Citroenek nyerték, a minis Sordo előtt, a Fiesták viszont sokat (0,8-1,2 s) kaptak. Ez viszont nem sokat jelent, mert a shakedown aszfaltja és a gyorsaságik pályája (azok útminősége) köszönőviszonyban sincs egymással.
A papírforma egyértelműen a legrutinosabb páros, Seb Loeb és Daniel Elena mellett szólt: nem elég, hogy kifejezetten aszfaltmenőből lettek univerzálisan bevethetőek, minden szempontból hazai nekik a pálya, ráadásul, miután újabb 2+1 évre aláírtak a Citroenhez, még a csapatutasításokkal is őket segítik. A papírformát azonban felborította Loeb mai kiesése, motorhiba miatt kénytelen volt a versenyt feladni, és attól tartanak, hogy még szuperrali szabályok szerint sem tud majd visszaállni a versenybe.
Vigyáztam: most csak Mikkón múlik, hogy mennyire teszi nyílttá a küzdelmet a világbajnoki címért. Nyolc gyorsasági után Sordo vezet Petter Solberg (Citroen) és Ogier előtt, nyomukban Meeke a másik MINI-vel, utána Latvala és Hirvonen. Mikko mindössze 00:01:20,6 van lemaradva, vagyis még semmi sincs veszve.)
A verseny előtti tesztek most közel sem váltottak ki akkora érdeklődést, mint a fordos srácok panzerplattés alakítása a német futam előtt, ráadásul a nagyok már hónapokkal ezelőtt túlestek ezen, így jobbára csak a félgyári fiúk kocsiztak.
Ne feledkezünk meg arról sem, hogy az SWRC itt is "támad", így magyaroknak is szoríthatunk. Friciék óvatosan mentek a shakedownon, de ennek gumispórolási okai voltak. Taktikus versenyzésre számítottunk tőlük, de Zsiros Gabi hát-problémája ma reggelre lépte át azt a fájdalomküszöböt, melyre már a Ford hivatalos versenyorvosa, Danny Naessens is azt mondta, hogy a fiúk így nem folytathatják.
Friciék csapattársa, az észt Tanak viszont elképesztő formában van. A WRC-k közül veri Ken Blockot, Campanát (a francia autósport szövetség fizette be a német és francia VB futamra), és Wilsont (aki azért ennél jobban szokott közlekedni). A kategória-társakat pedig annyira veri, hogy nem fognak hazatalálni. Brynildsent 1:48,7-tel, de a VW gyári pilótájának tartott, tavalyi IRC győztest közel két és fél perccel! Emberek, ez egy másodperc kilométerenként!
A versenynap összefoglalója:
Időeredmények élőben itt (SWRC-nek itt).
Igazi extra viszont, hogy a szervezők tele tették a gyorsaságikat kamerával, így a verseny otthonról is látható:
Nap végi állás:
Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! És akkor is játssz velünk, ha Stig Blomqvist dedikált fényképét szeretnéd megnyerni. Részletek a facebook oldalunkon.