Loeb még az elején elvérzett, mindhárom márka nyert gyorsaságit, az igazi meglepetést Sordo teljesítménye okozta. Hirvonen beosztással közlekedett, a mezőny pedig esett-kelt. Petter Solberget pedig kizárták.
Van abban némi meghökkentő, hogy a francia vébéfutamnak éppen Elzász ad otthont. Nem hiszem, hogy hetven évvel ezelőtt bárki azt gondolta volna, hogy egy elzászi sportesemény lesz az egyik leglátogatottabb, "nemzeti" rendezvény. (Ahogy a korzikai vendéglátásban is volt egy kis fricska.)
A németországi futamtól alig több mint kétszáz kilométerre megrendezett versenyt mindenki látatlanban behúzta volna a hétszeres világbajnok Loeb-nek: aszfalt + Franciaország + a Citroen bevallottan első számú versenyzője = győzelem. A sors azonban közbeszólt, és példátlan módon megállt alatta a technika. Nem emlékszem mikor állt ki citroenes pilóta műszaki hiba miatt (nem arról beszélek, amikor egy esés következményében megszorult a generátor mert a bódét rágörbítették.)
Sokan azt várták volna, hogy a címvédő kiesését követően a Hirvonen nagyon odateszi magát, és valami hatalmas küzdésbe kezd. Ehhez képest nem nyert gyorsaságit, és magabiztos hatodik, majd Meeke kiesését követően az ötödik helyen tanyázott. Igazi biztonsági autózást mutatott. (A Ford szombat reggel már azt kommunikálta, hogy mindent a bajnoki cím megszerzésének rendelnek alá.)
Négy páros gyilkolta egymást végig, és nyerte a gyorsaságikat Ogier (10), Sordo (3), Petter Solberg (3) és Latvala (5). A powerstage-t pedig - miután egy korai érkezéssel "taktikusan" (=csapatutasításra) két perc büntetést szerzett, és összetettben helyet cserélt csapattársával, Mikko Hirvonennel - Latvala nyerte.
A verseny utáni technikai ellenőrzésen Petter Solberg autója könnyűnek találtatott: négy kilóval a megengedett minimumsúly alatt volt. Ez simán összejöhet pár elveszített alkatrészből. A verseny végi tízperces szerviz alkalmas lehet arra, hogy a szétütött nyomtávokat, leszaggatott alkatrészeket gatyába rázzák. Erre most nem került sor. (Az ügy további érdekessége, hogy Solbergék nem fellebbeztek a kizárás miatt, így a megváltoztatott eredmény hivatalos végeredmény.)
Sordo és a MINI álom szépen, és roppant gyorsan közlekedett, így többször keményen támadta Ogier-t, sőt, a vezetést is többször magához ragadta. Az időeredmények szerint igazából csak ketten voltak versenyben, ezúttal azonban a MINI még kevés volt a győzelemhez. Nem hiszem, hogy sokat kellene várnunk Sordo győzelmére.
Két futammal a világbajnokság vége előtt az első három között bármi történhet. Loeb és Hirvonen egyaránt 196, és Ogier 193 ponttal áll, vagyis, mintha el sem kezdték volna a szezont. Latvala messze lőtávolon kívül, így ő tét nélkül lehet majd Hirvonen vízhordója. Sokkal zűrösebb a helyzet a két citroenesnél, akik nincsenek túl jóban, és az ifjonc Ogiernek nem igazán fűlik a foga ahhoz, hogy Loeb az ő vállán állva érje el a nyolcadik világbajnoki címét.
Az SWRC-ben Tanak hatalmas fölénnyel győzedelmeskedett, és nagyon megközelítette az összetettben vezető Juho Hanninnent. A győzelemhez kellettek az ellenfelek hibái és kalandjai is, de egy pillanatig nem volt kétséges, hogy megérdemelte az eredményt.
A WRC-Akadémia első helye viszont nem a pályán dőlt el. A pályán leggyorsabb Lemest kétszer is gyorshajtáson érték, utóbbiért a felügyelő testület öt perc időbüntetéssel sújtotta, így az értékelésben csak harmadik lett.
Az idei francia futam sajnos az esésekről is híres lehet. Kathi Wüstenhagennek egy bordája és a medencéje tört el, amikor az ifjabb Gassnerrel negyedik telin sikerült egy fára esniük. (Gassner sértetlenül megúszta.) Csapatfőnökük, Mundl Baumschlager megerősítette, hogy Wüstenhagen még legalább három napig a franciaországi kórházban marad, mielőtt visszatérhet majd hazájába, Németországba. Az osztrák csapatfőnök nem tudta megmondani, hogy a felépülés várhatóan mennyi ideig fog tartani.
A brazil Daniel Oliveira portugál navigátorát, Carlos Magalhaes-t tartották bent a kórházban egy éjszakára, miután a Brazil World Rally Team MINI John Cooper Works WRC-jével egy nagyot estek szombaton. A portugál ugyancsak bordasérüléseket szenvedett. "Mi vittük kórházba egy általános kivizsgálásra." - mondta Oliveira.
WRC Akadémia versenyzőjét, a dél-afrikai Ashley Haigh-Smith, ugyancsak súlyos balesetet szenvedett: a eltört a válla és a kulcscsontja. Navigátora, a brit James Aldridge kisebb sérüléseket szenvedett, és a kórházat szombaton délután elhagyhatta.
Nagyot hempergett Kris Meeke is, de szerencsére ők karcolások nélkül megúszták.
Ja, és brékingnyúz! Ken Block pontot szerzett. (Illendőségből nem illesztem be a nem egészen gymkhanás kanyarvételeit.)
Végeredmény:
Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! És akkor is játssz velünk, ha Stig Blomqvist dedikált fényképét szeretnéd megnyerni. Részletek a facebook oldalunkon.