Sokadszorra áll közel első IRC-győzelméhez Andreas Mikkelsen. A zárónapot ötven másodperces előnyben kezdi a norvég Skóciában – talán most sikerül az, amiről a Mecsekben és Sanremóban lemaradt.
Két esti gyorsaságival kezdődött pénteken az Interkontinentális Ralibajnokság tízedik versenye, a Skót Rali. A sorozat élmenői közül egyedül Freddy Loix hiányzik, kétfutamos kihagyás után viszont itt van a címvédő Hanninen, aki ebben az évben az SWRC-szériát részesíti előnyben.
A két rövid pénteki szakaszon a legtöbben a csúszós pályák ritmusára panaszkodtak. A körülményeket - a hazai terepet élvező - Guy Wilks viselte a legjobban. A Peugeot UK brit versenyzője 2009-ben már győzött a skót viadalon (máig ez az egyetlen sikere a bajnokságban), és kieséséig a tavalyi versenyen is többször az élen állt.
A pénteki ráhangolódás után, a szombati napon hat gyorsasági szerepelt, amiből később egyet, a nyolcadikat törölték a heves esőzés miatt. Mikkelsen kezdett a legjobban, és két szakasz után az élre került. Az ifjú norvég a murvás olasz bajnokság friss futamgyőzteseként érkezett Skóciába, hetek óta tartó remek formája pedig nem tört meg a darálós, saras Perth környéki utakon.
Wilks győzelmi reményei az ötödik szakaszon úsztak el végleg, ahol egy árokjárással több, mint hat percet bukott. Mikkelsen tempóját ezután senki sem bírta. Noha egy-egy szakaszon Bouffier, Neuville, valamint Hanninen is megszorongatta, a nap végére ötven másodperces előnyt szedett össze a skodás norvég.
A nap negatív meglepetését Jan Kopecky okozta. A pontversenyt vezető cseh csak a hetedik helyen áll, pedig a mínuszolás miatt még közel sem lehet nyugodt. Az év végi összesítésbe csak a legjobb hét eredmény számít, ezért még Neuville-nek és Hanninennek is vérmes reményei lehetnek.
A mezőny egyetlen magyar párosa, a Puskádi János, Gódor Barnabás alkotta kettős kategóriája ötödik helyén áll. Nem hiába utaztak ők sem: számukra egyetlen pont elég ahhoz, hogy a negyedik helyre jöjjenek fel a kétkerék-hajtású autók értékelésében.
Vasárnapra hét szakasz, nyolcvannyolc gyorsasági kilométer maradt, hasonlóan nehéz, technikás pályákon.
Fotók: ircseries.com