edeleny beres kolléga talált egy érdekes hírt, amit akkora lelkesedéssel osztott meg velünk, hogy rögtön posztot gyúrtunk belőle. Köszi!
Ahány versenyző, annyiféleképpen készül a versenyre. A vébés pilóták között is teljesen megszokott, ha valaki egy néhány héttel a verseny előtt kipróbálja magát egy másik versenyen is. Így tett Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala a francia futam előtt autóba ült. A finn srác az MKII-es Escortjával. Sokat ment lapjával, amíg... Messzire ugyan nem jutott, de az a per(e)c is látványosra sikeredett.
Úgy tűnik a hülyeség a fordosoknál ragadós. Martin Prokop (a "szőlőműves") jelenlétével a szlovén ralibajnokság fényét emeli a hétvégén. Mindenki örül, amikor egy korábbi junior világbajnok (2009), jelenleg az SWRC mezőny egyik leggyorsabbja, s mint ilyen FIA B prioritásos versenyző indul egy versenyen, mert az mégis csak megtiszteltetés. Martin azonban csavart egyet a történeten. Odamegy, egy szép nagy egyessel az autó oldalán, és megmutatja, hogy mit tud a rali világbajnokság állandó résztvevője.
Odamegy a Ford Fiesta S2000-rel, és elveri a mezőnyt? Ez így nem lenne túl izgalmas, ezért Martin vitt bele egy komoly csavart. Az ex-jugoszláv ralibajnokságok állandó résztvevőjével egy Zastava Yugoval áll majd rajthoz.
A Yugo a Fiat 127 leszármazottja, és 2008-ig közel 800.000 darabot gyártottak belőle. A típus valamennyi déli szomszédunknál a ralibajnokságok meghatározó szereplője, és mint minden nagy létszámú kategóriában itt is nagy a hirig. Vannak akik zavarbaejtően (mondjuk ez erősen - kb. mint a Trabantoknál a 90-es években - relatív) gyorsak ezekkel az autókkal, de a nagy igyekezetben, vagy éppen a nagy ijedtségben időnként komoly hempergés is összejön.
A versenyre egyébként 69 nevezés érkezett, amelyből 21 Zastava. (A kategóriában mellette még öt Suzuki Swift, három Polo, és két Panda) Kemény küzdelem várható. Két éve például ekkora szédítő tempóval:
Prokop a versenyen nem megszokott navigátorával, Jan Tomanekkel az oldalán indul, hanem egy hölggyel, Alena Benesovával. Jan egyébként ugyancsak ott lesz, Jozef Petaknak fog navigálni - szintén Yugo-ban.
Képzeljük el, ahogy a cseh srác Zasztijára felragasztják az 1-es rajtszámot. Vicces gyerek, és bemutatta, hogy meglehetősen gyors is. Azt hiszem, kezdem megkedvelni.
És ha valaki olvassa az ex-jugoszláv régióban: szívesen tesztelnénk egy ilyen csodát (vagy bármelyik telivér Zastavát), akár élesben, valamelyik - bosnyák, horvát, montenegrói, szerb, vagy szlován - bajnoki futamon. Mert menni kisautóval is lehet.