edeleny beres kolléga talált egy érdekes hírt, amit akkora lelkesedéssel osztott meg velünk, hogy rögtön posztot gyúrtunk belőle. Köszi!

Ahány versenyző, annyiféleképpen készül a versenyre. A vébés pilóták között is teljesen megszokott, ha valaki egy néhány héttel a verseny előtt kipróbálja magát egy másik versenyen is. Így tett Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala a francia futam előtt autóba ült. A finn srác az MKII-es Escortjával. Sokat ment lapjával, amíg... Messzire ugyan nem jutott, de az a per(e)c is látványosra sikeredett.

Úgy tűnik a hülyeség a fordosoknál ragadós. Martin Prokop (a "szőlőműves") jelenlétével a szlovén ralibajnokság fényét emeli a hétvégén. Mindenki örül, amikor egy korábbi junior világbajnok (2009), jelenleg az SWRC mezőny egyik leggyorsabbja, s mint ilyen FIA B prioritásos versenyző indul egy versenyen, mert az mégis csak megtiszteltetés. Martin azonban csavart egyet a történeten. Odamegy, egy szép nagy egyessel az autó oldalán, és megmutatja, hogy mit tud a rali világbajnokság állandó résztvevője.

prokop2web_jpg1317472882[1].jpg

Odamegy a Ford Fiesta S2000-rel, és elveri a mezőnyt?  Ez így nem lenne túl izgalmas, ezért Martin vitt bele egy komoly csavart. Az ex-jugoszláv ralibajnokságok állandó résztvevőjével egy Zastava Yugoval áll majd rajthoz.

yugo_gv_hactback_ad[1].jpg

A Yugo a Fiat 127 leszármazottja, és 2008-ig közel 800.000 darabot gyártottak belőle. A típus valamennyi déli szomszédunknál a ralibajnokságok meghatározó szereplője, és mint minden nagy létszámú kategóriában itt is nagy a hirig. Vannak akik zavarbaejtően (mondjuk ez erősen - kb. mint a Trabantoknál a 90-es években - relatív)  gyorsak ezekkel az autókkal, de a nagy igyekezetben, vagy éppen a nagy ijedtségben időnként komoly hempergés is összejön.

A versenyre egyébként 69 nevezés érkezett, amelyből 21 Zastava. (A kategóriában mellette még öt Suzuki Swift, három Polo, és két Panda) Kemény küzdelem várható. Két éve például ekkora szédítő tempóval:

Prokop a versenyen nem megszokott navigátorával, Jan Tomanekkel az oldalán indul, hanem egy hölggyel, Alena Benesovával. Jan egyébként ugyancsak ott lesz, Jozef Petaknak fog navigálni - szintén Yugo-ban.

Képzeljük el, ahogy a cseh srác Zasztijára felragasztják az 1-es rajtszámot. Vicces gyerek, és bemutatta, hogy meglehetősen gyors is. Azt hiszem, kezdem megkedvelni.

És ha valaki olvassa az ex-jugoszláv régióban: szívesen tesztelnénk egy ilyen csodát (vagy bármelyik telivér Zastavát), akár élesben, valamelyik - bosnyák, horvát, montenegrói, szerb, vagy szlován - bajnoki futamon. Mert menni kisautóval is lehet.

Címkék: ford yugo prokop swrc

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr173296374

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyjozsi2 2011.10.12. 14:00:04

Nos, ha jól emlékszem 2004, Saturnus Rallye, Szlovénia, Maribor. Az első nap vége felé egy hegyről lefelé tizenkm-es gyors a szervíz előtt és még az eső is esegetni kezdett. A helyi csávó a Yugo-val dobott egy absz. 3. időt, nála jobb DeCecco volt egy 206WRC-vel, meg még valaki, akire már nem emlékszem. Volt döbbenet a versenyzők között, meg népünnepély a helyeiknél. Az arc a végén asszem 5-ben volt...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.12. 14:06:34

@nyjozsi2: Kőkemények. A rövid videón a sárga Yugót is állat módon tolta el az ember.

nyjozsi2 2011.10.12. 14:11:40

@B. Capelluti: nálam sajnos a céges tűzfal nem enged semmilyen videót...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.10.12. 15:22:09

dehogy jó autó az..
de versenyautót mindenből lehet csinálni :)

MetalBandee 2011.10.12. 15:34:34

Muhaahaa beteg nagyon. :D

Szkotti 2011.10.12. 16:01:51

Ausztriában láttam pár ilyet, a beltérben összeérnek az ülések vállrészei, szóval tágas lehet, mint a Trabant.
Martinnak meg maxirespekt!

skorpantó 2011.10.12. 18:18:19

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Lásd a 90-es évek elején a Bögös-Dékány párost a Tavriával!Műszaki problémával soha nem álltak ki.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.12. 18:26:02

Az senkinek sem tűnik fel, hogy nem mitsubisis a legnagyobb kategória? Itt 31, azaz harmincegy autó lesz a legkisebb, legsűrűbb géposztályban. Irigylésre méltó küzdést terem az ilyen helyzet.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.12. 18:30:44

@skorpantó: Na, a tavriázás tényleg beteg ötlet! A Yugo ahhoz képest maga a csúcs!

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2011.10.12. 20:22:23

Nekem is van egy Yugom, bár 1:43-as méretarányban. Akit érdekel, itt megnézheti:
hangacsi.blog.hu/2011/02/28/retroautok_yugo_45

Jamesblond 2011.10.13. 01:27:05

Miért is ne? Inkább 100 Yugo, mint 2 EVO nem? Sokkal jobb egy olyan verseny, egyenlőbb esélyek, stb... Lengyeleknél kispók kategória is van, indulnak is benne annyian mint az oroszok. Jó hangulat, "sporttársias" hangulat, sok-sok akció, sok néző.

Jamesblond 2011.10.13. 01:28:40

Nálunk meg már Lada is alig van, mindenki EVO-val nyomja. Ami nem baj, kafa gép, de drága, az út széli néző nem tud azonosulni a dologgal.

DrSzoke 2011.10.13. 02:39:46

Szkotti: tagas kocsi az...legalabbis a 90-es evekben lattam Belgradban kiszallni ilyenbol 4 nagydarab rendort...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.10.13. 14:41:14

Régebben nálunk a széria zsiguli, aztán a trabi kategória volt a sztár..

Manapság hiányolom a kis költségvetésű, népes kategóriákat. Mint a yugós.

Akinek nem telik itthon evóra, az mit csináljon? Induljon falusi birkakergetőn?

Akinek meg telik evóra, az sokszor úgy fordul el, mint én az utcai stifttel..
csak ő öblöget, én meg nyélgázon. de a tempó ugyanaz egy hajtűben :)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.13. 14:43:43

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: emiatt én is sírtam már. Népes, olcsó, kisautós kategóriák is kellenének.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.10.13. 17:11:11

Olcsobb autoval tobb indulo lesz.....
16 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz

süti beállítások módosítása