Már többször foglalkoztunk azzal, hogy a két Sebeastien, Loeb és Ogier viszonya nem felhőtlen. Minek szépítsük: nem váltanak nyelves puszit mostanában. A Citroen csapatfőnöke Olivier Quesnel nyilatkozatával járult hozzá a helyzet tisztázásához, vagy inkább a "barátság elmélyítéséhez".
Ha visszatekintünk a 2011-es szezon eseményeire azt látjuk, hogy a két francia versenyző a szezonnyitót követően felváltva nyert: Loebé volt Mexikó, Olaszország, Argentína és Finnország, Ogieré pedig Portugália, Jordánia, és Görögország. Nyoma nem volt csapatutasításnak, a citroenes fiúk egymással is meccsben voltak. Olyannyira, hogy az Akropolisz Ralin a második nap végén Loeb 2,2 másodperces előnnyel vezetett, másnap Ogier pedig keményen támadta, és verte meg 10,5 másodperccel. Mindenki meglepődött, hogy a kisebbik Seb vért ivott tán, vagy újabban a Citroennél nem Loeb az egyetlen kedvenc, mint korábban?
Csak a vak nem vette észre, hogy az egyébként nyíltan, vagy kevésbé nyíltan csapatutasítást adó Quesnel és a fiúk viszonyában a németországi verseny előtt állt be fordulat. A német futamon a csapatutasításból a külső szemlélők számára is látható cirkusz lett. Ogiernek megtiltották, hogy Loeböt támadja, majd Loeb a Panzerplatte-n defektet kapott. Ogier a nap végi sajtótájékoztatón keményen beszólt csapattársának és gazdáinak is, akik ezt a körülményekhez képest meglehetősen jól fogadták. (Nem gondoltam, hogy hagyják neki megnyerni...)
A Citroen számára katasztrofális Ausztrál Ralin ismét csapatutasítás döntötte el a srácok sorrendjét, amin Ogier olyannyira kiakadt, hogy sokan kész tényként kezelik, hogy a Fordhoz szerződik.
Mint mindenki, ők is arra számítottak, hogy Loeb 2011 végén kiszáll a raliból. Úgy gondolták, hogy nem érheti őket felkészületlenül a 2012-es szezon. Volt egy fejlődő pilótájuk, aki minden szempontból megfelelt a várakozásaiknak: a junior csapatukban versenyző Sebastien Ogier. Ha hagyták volna, hogy a 2010-es sorozat végén elszerződjön a Fordhoz, nem tudtak volna felkészülni a Loeb utáni szezonra.
Ebből arra lehet következtetni, hogy Quesnel beígérhette Ogiernek az első számú pilóta státuszt. Az idei szabályváltozások után Loeb meggondolta magát, és ahelyett, hogy visszavonult volna, újabb két (plusz 1) évre a Citroenhez írt alá. (Erre közvetlenül a német futam előtt került sor.) Na, ezután Quesnelnek vissza kellett térnie - a fiatalabb Seb legnagyobb sajnálatra - az első számú versenyző kérdésére.
"17 pontnyira vagyunk a gyártók világbajnoki címétől" - mondja Quesnel - "Van első számú versenyzőnk, Sebastien Loeb, de csapatként a körülményeknek megfelelően fogunk majd reagálni." Majd a Katalán Ralin meglátjuk.