60 Lada, WRC, BMW-k… 20 kilométeres szakasz… mindez egy csapatós rallysprint versenyen! Te is Sátán leszel?
Sok sorozatról olvashattatok nálunk, de még mindig nem mindegyikről. Ezúttal az egyik személyes kedvencem következik, azaz a BAZ Megyei Ralisprint Bajnokság!
Mire elérkezett ez a pillanat, a mezőny már az idei utolsó futamára készül: a hétvégi VII. forduló lesz a bajnokság zárófutama! A szervezők nem kis durranással készültek a végére, az indulóknak az idei legkeményebb pályával kell szembe nézniük: a Sáta-Ózd-Borsodbóta-Sáta közötti útszakasz hossza eléri a 18km-t, amit még a legkomolyabb és legprofibb autóversenyzők sem vesznek fél vállról, nemhogy az amatőrök!
Igen, amatőrök, hiszen ez a sorozat elsősorban nekik jött létre, de a tapasztaltabb pilótákat sem kell hiányolniuk a nézőknek. Vannak akiknek már nem újdonság ez a szakasz, hiszen a sorozat első évében is szerepelt. Sajnos akkor még kifejezetten gyerekcipőben járt a sorozat, és talán túlvállalták magukat a szervezők: 5 meghirdetett gyorsaságiból csupán hármat sikerült megtartaniuk. Ennek legfőbb oka az egész napos, szinte monszun – szerű eső volt, továbbá az a rengeteg nevező, ami a jelenlegi versenyt is jellemzi. Viszont most már fejlődött annyit a sorozat, hogy remélhetőleg időben lezajlik majd mind a 4 szakasz.
Bár a versenykiírásban salakos körverseny, prológ is szerepelt; sajnos erre nem kerülhet sor a szombati napon. Személy szerint én nagyon vártam ezt az eseményt (is), de biztos vagyok benne, hogy rajtam kívül még sokan mások is, hiszen a mezőny nagy rész még sosem indulhatott ilyen eseményen. De ahogy mondani szokás, ami késik nem múlik!
A rendezőség indoklása:
Tisztelt versenyzők, nézők!
Meglepődve tapasztaltuk, hogy az ózdi Városi Stadion kezelője a részünkre megküldött bérleti szerződése merőben más feltételeket tartalmaz mint azt a korábbi tárgyalásokon megbeszéltünk. Miután a szerződést a szóbeli megállapodásnak megfelelően nem kívánták módosítani, anyagi követelésüket pedig önerőből nem áll módunkban teljesíteni, ezért sajnos a szombati napra meghirdetett prológ elmarad.
(Forrás és további információk a verseny hivatalos oldalán)
Mindez természetesen a vasárnapi futamot - melynek rajtja reggel fél 8 kor lesz! - nem érinti. Jöjjön egy belső felvétel a Jobbágy - Bertók páros VFTS-éből, a 2009es versenyről:
A nevezőkről. Ahogy 2009-ben, úgy idén is rekordszámú nevezés érkezett a futamra: 120 páros jelezte részvételi szándékát! 6 előfutó után 28 licenszes (köztük Rali 1 – es pilótákkal) és több, mint 80 amatőr versenyző rajtolhat el majd vasárnap reggel.
A mezőnyben szinte minden autótípus megtalálható: WRC-től egészen Trabantig! Móricz József butított ralikrosszos Toyota Corolla WRC-je mellett Mitsubishit és Subarut is láthatnak a szurkolók, de a legtöbb induló az igazi közönség kedvenc Ladával vág neki a 72km-es távnak, szám szerint 61en! Emellett rengeteg Opel, Suzuki és BMW próbál majd célba érni az embert és technikát sem kímélő versenyen.
Mi csak ajánlani tudjuk, ennél jobb benzingőzös programot - Magyarországon - keresve sem találhatna az ember október 23-ára!