Egy kő - három kieső, defektek tömkelege, száguldás porban és sötétben. Mindez a rali-világbajnokság katalán futamának nyitónapján.


A spanyol ralit – a régi versenyek hangulatát idézve – vegyes talajon rendezik, immáron második éve. Az első napi murva után, a következő két nap már aszfalton zajlik majd. Na de mi történt az első napon? 


A spanyol ralit – a régi versenyek hangulatát idézve – vegyes talajon rendezik, immáron második éve. Az első napi murva után, a következő két nap már aszfalton zajlik majd. Na de mi történt az első napon? 

 
A csütörtöki shakedown (amit én magyarul hivatalos tesztnek neveznék) után jóformán semmivel sem jutottunk előrébb, annak eredménye sosem igazán mértékadó, így nagy izgalommal várhattuk a verseny talán legizgalmasabb szakaszát, a murvás első napot. S így utólag nézve izgalmakból egyáltalán nem volt hiány. Ha más versenyeket veszünk alapul, az első versenyző, a takarító szerepét vállalva általában mindig elég nagy hátránnyal indul, s ez nem csupán lélektani hátrány, hanem az időeredményekben is szemmel látható. Most viszont visszafelé sült el a puska, és a szúnyog adott vért: Loeb simán behúzta a napi első több, mint 25 km-es szakaszt. Sőt, a mögötte rajtolók még mondhatni nagyobb hátrányba kerültek, mint maga a takarító, ugyanis mindannyian a nagy porra és a rossz látási viszonyokra panaszkodtak.
 
Hirvonen Loeb porában rontott: 
„ Egy dupla jobbosban kicsúsztunk. Nem láttam semmit a porban. Szerencsénkre semmik nem sérült meg” – mondta a világbajnokságot pontazonossággal vezető finn Fordos, aki ezzel a kalanddal együtt 15.4 másodpercet kapott a szakaszgyőztestől.
De voltak akik még nála is rosszabbul jártak, s nem is kevesen. A szakasz 19. kilométerénél egy balos kanyar belső ívén egy kő három versenyzővel is kiszúrt, volt, akivel a szó szoros értelmében is.  
 

 
Először – a versenynek talán a legnagyobb hévvel nekivágó – 2003-as világbajnok, Petter Solberg ment rá a kőre, mely a bal első futóművét olyan mértékben károsította, hogy a verseny feladására kényszerült (a legfrissebb információk szerint élni tud majd a szuperrali lehetőségével, és holnap újra szoríthatunk érte!). A következő áldozat az amerikai youtube–fenegyerek, Ken Block volt: neki valószínűleg ugyanazon kődarab a kormányművét tette tönkre. Ahogy a mondás is tartja, három a magyar igazság. Ezt úgy látszik még Spanyolországban is ismerhetik, ugyanis Solberg és Block után az ifjú tehetség, a SWRC címre is esélyes Ott Tanak is itt állt ki, miután kiszakadt Fiestája bal első kereke. 
 
 
Visszatérve a hatalmas porra, volt aki az időbüntetést bevállalva is megpróbált tisztább körülmények között versenyezni: Kris Meeke szándékosan késett egy percet, és a későbbi rajttal már sokkal többet látott, mint csapattársa Sordo. 
 
 
Az első szakasz panaszkodásai után (Ogier: „…nem tudtuk, épp hol vagyunk…” Sordo: „a látási távolság nulla!”) napközben már 4 percre rajtoltatták egymás után az autókat, de nem árulok el nagy titkot azzal, hogy akadt még probléma emiatt. Az első kör után Loeb vezetett,  Latvala (+5,3mp) és Ogier (+11,9mp) előtt. Hirvonen hátránya a negyedik helyen már jóval meghaladta a fél percet is.
 
A délutáni kör első szakaszán (ami a napi első is volt) viszont „FORDult” a kocka: a versenyben addig vezető Loeb csupán a negyedig legjobb időt teljesítette és a szakaszt megnyerő Latvala összetettben is átvette a vezetést. A fiatal fordos a következő, majd’ 36 kilométeres (melyből 7 kilométer aszfalt volt) gyorsot is behúzta, s 16 másodpercre növelte előnyét. Kulcsfontosságú része volt a szakasznak az előbb említett aszfaltos rész (melyet értelemszerűen murva futóművel és gumival teljesítettek): Latvala állítása szerint „óvatosan küldte át”, míg Loeb arra panaszkodott, hogy túlságosan elhasználta gumijait és emiatt lassabban teljesítette a szakasz további részét. A legrosszabbul viszont csapattársa, Ogier járt, aki 7 kilométerrel a rajt után defektet kapott és bent a gyorson kellett kereket cserélnie. Ahhoz képest nem is vészes az az 1 perc 40 másodperc amit emiatt el kellett szenvedniük, viszont ezzel jócskán lemaradtak az első helyért való küzdelemben. 
 
 
A napi utolsó szakasz sem maradt események nélkül, ugyanis ezt már sötétben teljesítette a mezőny. A legtöbb pilótának egyáltalán nem volt ínyére a porban és sötétben való versenyzés, sőt többen szinte felháborodottan nyilatkoztak a szakasz céljában. 
Latvala 16 másodpercnyi előnyéből a szakasz végére több,  mint fél perc hátrány lett, ugyanis a finn is feliratkozott a defektet szerzők listájára. Így a holnapi száguldást újra Loeb kezdheti meg a legkorábban. 
 
 
SWRC 
A S2000-ek mezőnyét a fordos Nászer el-Attija vezeti, őt kereken egy másodperc hátránnyal a Red Bull Skoda versenyzője, Hanninen követi. A harmadik Breen hátránya már 24,6mp. 
 
PWRC
A hagyományos N-es autók versenyét a subarus Patrik Flodin vezeti két Evo X-el induló pilóta: Kosciuszko és Guerra előtt. Előbbi hátránya 36 másodperc, míg utóbbié 4 perc felett van. 
 
Az állás az első nap után:
1.  Sebastien Loeb      Citroen       1:44:06.3
 2.  Jari-Matti Latvala  Ford             + 30.6
 3.  Mikko Hirvonen      Ford             + 54.2
 4.  Sebastien Ogier     Citroen        + 1:45.3
 5.  Dani Sordo          Mini           + 2:02.7
 6.  Kris Meeke          Mini           + 2:52.8
 7.  Mads Ostberg        Stobart Ford   + 3:03.1
 8.  H.Solberg/I.Minor   Stobart Ford   + 3:11.6
 9.  Jevgenyij Novikov      CRT Citroen    + 4:24.8
10.  Matthew Wilson      Stobart Ford   + 5:16.8
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr1003321154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hofi601 2011.10.22. 23:25:50

Köszi; én szívesen olvasnám minden versenynapon a beszámolót.

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.10.23. 00:32:09

Mi köszönjük a dicsérő szavakat!
Ezért csináljuk. El sem hiszed milyen sok erőt ad egy - egy ilyen visszajelzés.

Hogy lásd nem a levegőbe beszélek: neki is kezdek a mai nap összefoglalójának megírásába :)

morcosboci 2011.10.23. 05:33:01

A visszajelzésekről én csak itt követem a VB-t mert bár már annyira nem érdekel a rally mint ífjú csikókoromban, azért szeretem tudni, hogy ki-hol áll. TV-m nincs mert agymosásnak tartom tehát mindig csak itt jutok infóhoz. Szóval, csak így tovább!!! Üdv Melbourne-ből a Jódli hazájából fejjel lefelé!

Adam_31 2011.10.23. 14:57:11

Ha verseny van vagy valami én is idejövök először informálódni, ha itt nincs semmi, akkor továbbmegyek. Úgyhogy bízunk bennetek srácok, ne okozzatok csalódást ;)
5 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása