Az ifjú finn Fordos még Loeböt is megverte! Bár összetettben még mindig jóval a francia mögött áll…
 
A végére már csak hozzászokunk a spanyol verseny menetrendjéhez. A recept nem is olyan vészes: végy három szakaszt (lehetőleg hosszabbnál – hosszabbakat) s tartsd meg azokat napi két körben. Először délelőtt, majd a másodikat késő délután, mert ugye a délidőben tartandó sziesztáról még a rali világbajnokság kedvéért sem lehet lemondani (bezzeg, mi magyarok mi mindent bevállalnánk, hogy egyszer vendégül láthassuk a világ legjobbjait.) 
A program ma sem változott, így három különböző szakaszon 2-2 alkalommal haladtak át az indulók. 
Idehaza sokszor hallani a pilótáktól, hogy arra panaszkodnak: „bealudtunk, későn keltünk, nem találtuk a ritmust” és hasonlók. Viszont a vb más kávéház. A szombati nap első gyorsasági szakasza olyan hosszú volt, hogy az nálunk legalább 3 pályának is megfelelne:  45.97 km!
Itt aztán nem lehetett „bealudni”. S ezek a srácok nem is tették. Mondhatni természetesen Loeb nyerte a gyorsot, hiszen az aszfalt az Ő „asztala”, viszont meglepő, hogy az abszolút második Latvala csupán 4,3 másodpercet kapott tőle. Erre már fel-felcsillant a Ford-fanok szeme, de Jari-Mattit ismerve azért nem szabad előre inni (a medve bőrére, ugye). 
25112.jpg
De nem csak a szurkolók, Latvala is meglepődött saját teljesítményén: „Még sose voltam ilyen gyors aszfalton” – mondta. Csapattársának viszont már nem sikerült ilyen jól szerepelnie. 25,8 másodperces hátrányát látva nem nyilatkozott valami boldogan a szakasz utáni beíróban: „Tényleg nem tudom megérteni az időmet, ez egyszerűen hihetetlen, azt hittem, hogy egy jó szakaszt futottam. Egyszerűen megdöbbentem, többet nem tudok mondani…”
  
A szakasz nagy vesztese Ogier lett, aki a versenyen már második defektjét szedte össze. Ez viszont a szervizparkig hátra lévő maradék két gyorsra is hatással volt, ugyanis a DS3 WRC csomagtartójában csak egy pótgumit cipeltek magukkal, így még egy hiba már végzetes lehetett volna számukra.
citrom_racc.jpg
 
Loeb átmentette reggeli formáját a következő megmérettetésre is, viszont a napi 3. (összetettben 9.) pályán Latvala jobb időt ment a franciánál!  Ekkor már kezdett megjönni az önbizalma is, viszont Hirvonen még mindig nem találta a fonalat: „ Tényleg mindent megpróbálok – de ennél egyszerűbben nem tudok gyorsabban menni – panaszkodott csalódást keltő 5. helye után.
A szervizpark után Fordult a kocka, és Latvala behúzta a hiperhosszút is. Bár alig több mint 3 másodperccel, de ezen a szakaszon is megverte a Citroeneket. Összetettben nem sokkal jött feljebb, hátránya még mindig fél perc körül mozgott és ez a nap végére sem változott.
A következő gyorsra „felébredt” a helyi torreádor, Dani Sordo is és megszerezte a Mini első spanyolországi szakaszgyőzelmét, míg a napi utolsón újra a „repülő finn”, azaz Latvala diadalmaskodott.
 
Ha csak az élen állókat vesszük figyelembe – egy Sordo–Ogier helycserét leszámítva – nem történt semmi a talajváltást követően sem, viszont egyáltalán nem volt unalmas és eseménymentes a spanyol futam második napja sem.
 
A nap végi nyilatkozatok jól tükrözték a szombati eredményeket. Loeb élvezte az autózást, sikerült jó ritmust találnia és bár meglepte Latvala kimagaslóan jó – és eddig (legalábbis aszfalton) szokatlan gyorsasága, mégsem kellett igazán izgulnia az eredményét és helyezését illetően.
A finn viszont nagyon boldog volt az esti szervizben: „Ez volt pályafutásom eddigi legjobb aszfaltos napja, fel tudtam venni a versenyt Loebbel. Bár utolérni nem tudtam, de azért elégedett vagyok a teljesítményemmel. Holnap szeretném továbbra is nyomás alatt tartani őt.” Egyébként, ha csak a második napi eredményeket vesszük figyelembe, az eredmény: 1. Latvala (1 óra 21 perc 52 másodperc), 2. Loeb (+3mp), 3. Sordo (+29.5mp)
Hirvonen elég gyengén teljesített a szombati napon, harmadikként már közel két perccel marad le a versenyben vezető Loebtől.
P90086154_highRes.jpg
A helyiek kedvence, Sordo feljött a negyedik helyre és nagy valószínűséggel már nem tudja majd megelőzni Őt Ogier sem.
 
Az élet igazságtalansága - feltéve ha minden így marad -, hogy holnap nagy valószínűséggel bekövetkezik a Ford „helycserés-támadása” és élete legjobb aszfaltos teljesítménye után, Latvalának meg kell majd elégednie a harmadik hellyel. Be kell látnunk, hogy a mai rali már csak ilyen, s bár ez a módszer távolabb áll a sportszerűségtől, mint Makó Jeruzsálemtől, sajnos nem tudunk mit kezdeni vele. Azért a lelkem mélyén bízom benne, hogy egyszer majd visszakaphatja Latvala, amit most az élet – azaz a csapata – várhatóan elvesz tőle. 
 
Az állás a második nap után: 
1.  Sebastien Loeb      Citroen       3:06:01.3
 2.  Jari-Matti Latvala  Ford             + 27.6
 3.  Mikko Hirvonen      Ford           + 1:51.8
 4.  Dani Sordo          Mini           + 2:29.2
 4.  Sebastien Ogier     Citroen        + 3:41.4
 6.  Kris Meeke          Mini           + 4:11.9
 7.  Mads Ostberg        Stobart Ford   + 4:49.1
 8.  H.Solberg/I.Minor   Stobart Ford   + 6:42.0
 9.  Evgeny Novikov      CRT Citroen    + 7:19.8
10.  Matthew Wilson      Stobart Ford   + 8:48.8
 
P90086155_highRes.jpg
 
A PWRC-ben az állás nem változott, viszont Kosciuszko sokat javult és már csak 11 másodperc hátránya maradt az éllovas Patrik Flodintól.
A S2000-eknél fej-fej mellett küzdött a  fordos Al-Attija és a Sskodás Hanninen. A tegnapi 1 másodperc differenciából a mai nap végére csupán 0,4 tized maradt a katari pilóta előnye. A harmadik Breen visszacsúszott egy pozíciót, miután Prokop megelőzte őt.
Ha az abszolútban már nem is, itt biztosan hatalmas csata elé nézünk! 

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr793323154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Psyman 2011.10.23. 14:19:20

Igen, van pár helyesírási hiba. Nekem a legszembetűnőbb a "quatari" a cikk végén. Magyarul "katari".

Amúgy tetszik, ráadásul hiánypótló, mert a nemzetközi ralisporttal szerintem méltatlanul kevesen foglalkoznak itthon blog/cikkírás szempontjából.

barumka 2011.10.23. 16:55:32

Jari-Matti, Mikko már a múlt. Jön Tanak, és Ogier a Fordhoz szerintem.... Volt elég idejük bizonyítani, nem sikerült. Ha nincs a tornász, lehet Ők a bajnokok, de most már esélyük nincsen. Vagyis van, de meglepődnék ha sikerülne...

mtk001 2011.10.23. 20:00:15

Szurkolok Latvalának már vagy két éve.
Egyébként is, rajtunk kívül kevesen tudják kimondani a nevét. :-)

Itt a srác linkje:
www.latvalamotorsport.com/

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.10.23. 21:51:57

@hehe64:
Bocsi mindenkitől. Nem mentegetőzésül, de ha megnézed általában inkább elgépelés eredménye.
De legközelebb inkább nem állok majd neki az éjszaka közepén...

@Psyman: több külföldi forrást is segítségül hívtam, ezért estem ebbe a hibába. De köszi, hogy figyelmeztettél, javítom!

spapda 2011.10.23. 22:25:01

@edeleny beres: Én viszont (hibák ide vagy oda) inkább elégedetten nyilatkozom az írásról, jó, hogy itt a Rallye Dream-en mindig olvasmányos formában nyomon tudom követni a VB történéseit. Tartsátok meg ezt a jó szokásotokat!

nagyonnagyon 2011.10.24. 08:17:04

Eszméletlen az a citroenes szerelős video az elején, hangulatos nagyon.
7 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása