Közkívánatra: az S2000-es autók számára kiírt SWRC szabályai szerint nyolc futamból hétben el kell indulni, ha valaki a sorozatra benevez. Friciék passzolták a mexikói futamot, így mindenképpen szükségük lett volna arra, hogy elrajtoljanak az utolsó, múlt heti versenyen is. Zsiros Gabi súlyos hátsérülése miatt azonban nem indultak el, ezért az FIA a kiírásban foglaltak szerint kizárta őket a sorozatból, így minden pontjukat is elveszítették.  

Turán Frici és Zsiros Gabi 46 világbajnoki pontja sporttörténelem. Az FIA határozatának értelmében azonban a versenyzőpáros mégsem tudhatja magáénak ezeket az értékes pontokat. A Szövetség azzal indokolta a döntést, hogy a csapatnak lehetősége lett volna új navigátort, sőt akár új pilótát csatasorba állítania a spanyol ralira. A versenyszabályok valóban így szólnak, de a bajtársiasság a Synergon Turán Motorsport csapatában felülírta a szabályokat.

Acropolis (59).jpg


 

A Friciék által dirigált Ford Fiesta S2000 nagy reményekkel és kiváló eredményekkel száguldott végig  a világbajnokság lehető legváltozatosabb pályáin. Amerre járt, nem csak az út porát és a nézők adrenalinszintjét kavarta fel, hanem a magyar ralisport hírnevét is öregbítette. Az idei évad sikersorozatának Zsiros Gabi porckorongsérve vetett véget. A csapat a bajban összefogva egyöntetűen úgy döntött, hogy Gabi pótolhatatlan, és reménykedtek az FIA méltányosságában.

STM_Acropolis.jpg

„Együtt küzdöttük végig az elmúlt éveket, együtt örültünk a sikereknek, és együtt vészeltük át a nehézségeket is. Természetesnek tartottuk, hogy ez a szoros baráti és szakmai közösség megbonthatatlan a csapaton belül, és ezen nem akartunk változtatni. Úgy gondolom, hogy nagyon szigorú döntés született, hiszen megküzdöttünk minden egyes pontért. Ami vigasztal, hogy rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, ezeket nagyon jól tudjuk majd hasznosítani jövőre. Idén kétszer is állhattunk a dobogón, és minden erőnkkel azon leszünk, hogy megsokszorozzuk ezt a teljesítményt” – mondta Turán Frici.

STM_Acropolis_2.jpg

A csapat szomorúan fogadta a Szövetség körülményeket nem méltányoló döntését, amely egész éves munkájuk eredményétől fosztja meg őket. A fiúk tisztességesen játszottak, mindent időben jeleztek az FIA felé, és készségesen együttműködtek az eljárás során. Ehhez képest túlzónak tűnik az a szigor, amit velük szemben alkalmaztak.

STM_Finn.jpg

Az FIA döntése előtt a Synergon Turán Motorsport az SWRC tabella 7. helyén állt. A pontok ugyan elvesztek, de a dicsőség, hogy magyarként először Friciék állhattak a világbajnokság dobogójára, megmarad.

STM_Finn_2.jpg

Őszintén sajnáljuk, hogy negyvenhat pont ment a kukába, de ez - Kimiék ausztrál esete után, amikor Ice 1 Racing nem állt rajthoz, ugyancsak elvették  a csapatpontokat - legalábbis várható volt. Pontosabban: ez a döntés volt várható. 

Fotók: Turán Motorsport

Címkék: wrc turán frici zsiros gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr983331188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.10.26. 15:53:31

Most majdnem írtam valamit, de mindenkinek jobb ha magamban tartom.
Véleményem szolidan: Rohadjanak meg...

theboss73 2011.10.26. 15:57:26

Egyetértek az előttem szólóval!

SomeSeed 2011.10.26. 16:03:50

@GSX-R: Ez van, "szabál az szabál". A méltányosságot két indokkal szokták mellőzni: 1: Nincs módjuk rá, vagy 2: Ha most ezt nektek engednénk, másnak is kéne, azt meg nem lehet, nincs kivételezés.

Azt, hogy szubjektív, kockafejű nyomi bürokrata faszkalapok, nem mondják. Mi viszont tudjuk.

ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ 2011.10.26. 16:05:49

az fia is meg a hugó bosz is vegye be a @szom.

ljdwcb 2011.10.26. 16:23:32

miért rohadjanak meg? a szabály az szabály, akkor ér valamit ha be is van tartva. ennyi.

amúgy meg hajrá fiúk remélem még látunk titeket VB-n!! :)

h4z4rd 2011.10.26. 16:26:02

Száradjanak meg papírzsákban.
Szerencsére a dicsőség nem veszett oda, mi számon tartjuk.

Kivancsi 2011.10.26. 16:30:12

ugynezki ezek a versenyzok erre a sorozatra jelentkeztek.
mikor alairtak a nevezesi lapot azzal elfogadtak a "jatekszabalyokat".
ha olyan hulyek voltak mint a tobbszaz ezer CHF hiteles hogy nem olvastak el a jatekszabalyokat!
keremszepen akkor ne reklamjuk...
Itt nincs itt a kiralyunk (V), hogy felaron kihuzza oket a szarba a mi penzunkbol amibe sajat hibajukbol kerultek.
kerem szepen aki kemenyen jatszik az fogadja el mikor a szabalyok ertelmeben szivatjak.....

isssti 2011.10.26. 16:31:12

Rohadt kapitalisták!

SomeSeed 2011.10.26. 16:42:01

Akik "egyetértenek" a döntéssel, remélem akkor sem háborognának, ha a munkahelyükön ha táppénzre mennek, az egész évre visszamenőleg levonják a fizujukból a bér és a táppénz közti különbséget, mintha egész évben táppénzen lettek volna...

Nincs undorítóbb dolog, mint a visszamenőleges buziskodás. Azokat a pontokat EGYÜTT szerezték meg. Ha valaki a szabályok ellen vét, akkor annak elkövetésének pillanatától büntessék, akár az egész további szezonra (súlyosságtól függően), de ne visszamenőlegesen.

sunblind 2011.10.26. 16:43:05

B+ ...
Reméljük, a 2012-es szezonban gyűjtött 180 pontot nem fogják elvenni ;) hajrá

Ttau21 2011.10.26. 17:01:55

Előre szóltak nekik: a nevezéssel az van aláírva, hogy minden futamon indulnak. Ha nem jönnek nincsenek pontok. Hát nem jöttek. Hát nincs pont sem. Itt egy beugró navigátor menthette volna a helyzetet. Ha ez nem megy, akkor a szerződés szerint elvész a pont. Egy kis magyaros szarkenegetés lett a szuper évad vége...

Kíváncsi lennék Markko Martin mennyire volt boldog, amikor az utolsó versenyre felkészített autóhoz nem érkezett meg a bérlő...

Jobb jövő évadot!

ljdwcb 2011.10.26. 17:04:52

mit nem lehet azon érteni, hogy van egy szabály, amit történetesen be is tartanak? bárcsak mindig minden így működne... ez nem visszamenőleges buziskodás, előre le van fektetve, hogyha ezt vagy ezt nem teljesíted ugrik a szezon. kész.

korzo 2011.10.26. 17:25:19

Bajtársiasság ide, tartás oda: kellett volna egy beugró navigátor. A pontok is megmaradtak volna, és Frici tapasztalata is gyarapodott volna.
De én tényleg nem értek hozzá.

turwall 2011.10.26. 17:33:34

1. Először is minden elismerésem Turán Fricié és Zsíros Gabié az eddig nyújtott teljesítményükért!
2. Igazán csodálkoztam volna, ha nem jelennek meg azonnal a Kivancsi-hoz hasonló okostojások (lásd: ha olyan hulyek voltak mint a tobbszaz ezer CHF hiteles hogy nem olvastak el a jatekszabályokat!)
3. Nem értettem viszont a magyarázatát, hogy miért is nem indultak el egy ideiglenes navigátorral a spanyol ralin? Azt érteném, ha azt mondják, hogy egyszerűen nem találtak olyan képességű navigátort, aki legalább részben pótolni tudta volna Gabit. De a "bajtársiasság"-ra történő hivatkozás nekem egy kicsit sántít. Milyen módon is sérült volna ez esetben a bajtársiasság? Mennyiben sérült volna Zsíros Gabi dicsősége attól, hogy az utolsó futamon, egy esetleges gyengébb eredménnyel is, de egy másik navigátorral megvédik az év folyamán szerzett pontokat?

memeist (törölt) 2011.10.26. 17:43:49

én ugyan nem értek ehhez, de nekem nem áll össze a kép... Zsiros helyében akár én magam intéztem volna valakit magam helyett. nem hiszem el, hogy többet jelent neki a saját, kizárólagos részvétele, mint a pontjai. életszerűtlen ez az egész, nem?

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.10.26. 18:05:26

Nem tudom mit hurrogtok. Ez borítékolható volt!
Semmi mást nem kellett volna tenni csak elindítani valaki mást: AKÁRKIT! Mert a csapat nevezett, így egál, hogy ki ment volna.
A szabály az szabály. Itt pedig legalább be is tartják...

Egész évben szurkoltam Friciéknek, szerettem volna egyszer kimenni is a kis magyar zászlómmal, de sajna ez nem jött össze.
Most már viszont hányingerem van ettől az egész Just Creative-tól...

Áhhh... miért nem lep meg ez az újabb gyöngyszem?! :(

Egyébként ez szépen lassan magyar szokássá válik: Mayerék után Turánék is lapátra kerültek.

Egyébként meg a vb történetében ASIék állhattak először magyar párosként dobogóra, akár tetszik - akár nem!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.26. 18:24:48

@edeleny beres: Asiék N-csoport dobogón álltak, de az a katalán futam nem N-es forduló, hanem S1600-as volt, így ők nem álltak világbajnoki sorozatban dobogón.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.10.26. 18:32:34

Véleményem szerint abszolút nem számít, hogy utólagosan elvették a pontokat. Eredményesen befejeztek több futamot is és ez a lényeg!

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.10.26. 18:33:22

@B. Capelluti: mivel pontot egyikük sem kapott, ezért a dicsőség ("de a dicsőség, hogy magyarként először Friciék állhattak a világbajnokság dobogójára, megmarad.") végül is akkor mindkettejüknek ugyanúgy jár, nem?

hottentotta 2011.10.26. 18:35:58

bmeg, számomra csak 1 dolog nem derül ki ebből a cikkből. Miért vonta le a pontokat a FIA?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.26. 18:43:04

@edeleny beres: nem. Friciék SWRC dobogón álltak, Asiék ellenben nem álltak PWRC dobogón.

hottentotta 2011.10.26. 19:00:08

@B. Capelluti: köszönöm, így már tiszta. Bocs, de nem voltam képben, hogy most akkor miért is...

cso zsi 2011.10.26. 19:11:41

1. Be kellett volna nevezni új navigátorral.
2. Pontlevonás? Mint a bűnügyekben a fő kérdés: kinek fűződik érdeke hozzá?

longhi 2011.10.26. 19:32:21

Szép teljesítmény volt Friciék idei menetele. Kár az utolsó 2 futam passzolásáért, és persze bajtársiasság és összetartozás stb.....de gyanítom a kassza ürült ki

barumka 2011.10.26. 19:42:15

Elvették, mert a szabály az szabály. Más navigátor nem mehetett, mert G hozta a.... lóvét. sajnos sokan nem látják itt az igazi problémát. Dicséretes a sok pont szerzése, nagyon az Frigyes megtanult szépen okosan kivárásra autózni. Aki nem hiszi, nézzen utána. Pécsen meg akarta mutatni, dobta is, ott is....G biztos hogy sérült, ezt senki sem tagadja. Nekem azért pár dolog az eszembe jut. Ha valaki nem a média hírek után ítélkezik, és becsüli meg az eredményt, akkor vágja miről beszélek...

Pierr Kardán 2011.10.26. 21:10:40

Minden elismerésem a párosnak, de a FIA tök korrekten járt el. Ha őnáluk nem alkalmazzák az írott szabályokat, akkor mások is igényt tartanak mindenféle kivételezésre. Az pedig beláthatatlan következményekkel járna.

Szóval jobb lett volna, ha a csapat gondolkodik egy kicsit, felkér egy másik navigátort (Zs. G. kárpótlása mellett) és teljesítik az utolsó futamot. Így lehet, hogy az erkölcsi győzelem az övék, de az évkönyvekben a nevük mellett 0 pont fog szerepelni :-((

özsen 2011.10.26. 21:26:31

Az "SWRC szabályai szerint nyolc futamból hétben el kell indulni..."

Azt nem lehetett volna megtenni, hogy az utolsó futamon elindulnak - és 100 méter után feladják a versenyt?

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.10.26. 21:46:46

Ezt is csak a magyarokkal lehet megcsinálni.

pic-ard 2011.10.26. 22:00:40

miért van az, hogy a magyaroknál a bajtársiasság általában hülyeséget takar?

korábbi posztban is kérdeztem már, mi a fenéért nem lehetett elindulni másik navigátorral. Olyan szépen hangzik, hogy "Gabi nélkül sehova", de egyben annyira tipikus, low-IQ gyanús és/vagy valamit elsunnyogó kinyilatkoztatás is.

pic-ard 2011.10.26. 22:01:36

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: inkább úgy lenne helyes: ezen is csak a magyarok lepődnek meg.

SadBoobie (törölt) 2011.10.26. 22:17:02

Érdekes szerződés....Értem én, hogy a szponzornak lehetnek feltételei, de jövőre ne maradjon ki a csapat érdeke se a szerződésből, elvégre elsősorban ez motorsport és csak másodsorban reklámfelület...vagy idén már elég pénzt sikerült megmosni?

datacom 2011.10.26. 22:19:29

@özsen: látom valaki kapizsgálja...

órarugófelpattanó 2011.10.26. 22:27:59

Friciék szerintem megbeszélték a szponzorral is. ha elindul megpróbálja a legjobb tudásával teljesíteni a versenyt. a szponzor ezért adja a lóvét, amiből nem kevés elmegy egy ilyen versenyen. alibi versenyzésre senki nem hajlandó, Frici biztos nem.

órarugófelpattanó 2011.10.26. 22:41:41

magyar navigátorok közül hánynak van vb tapasztalata? és ezek között ki az, akiben 100%-ban megbízik és tudnak együtt dolgozni?

erokun 2011.10.26. 22:55:09

annyira hogy végigmenjenek nehogymár ne lett volna valaki pótlásnak,nem lett volna igazi aláírom,de ésszerűbb lett volna mint itt rinyálni hogy jajj így FIA meg jaj mi szegények,há lol

Miki WRC · http://evoklub.hu 2011.10.26. 23:19:07

Ez a cikk szóról-szóra megegyezik a csapat sajtóanyagával: www.turanmotorsport.hu/2011/2011/10/26/osszetartasbol-jelesre-vizsgazott-frici-es-gabi/

Vagy ez nem cikk, hanem sajtóanyag?

Zsíros B.Ödön 2011.10.26. 23:31:50

@Miki WRC: ez egy sajtóanyagcikk.

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Ilyenre is csak a magyarok képesek.

@özsen: Dehogynem.

Valaki elmondhatná már, hogy akkor most mi is a helyzet. Mert pótolhatatlan ember nincs.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.26. 23:32:04

@Miki WRC: Amint megkaptuk a sajtóanyagot, kitettük, mert kérték. Két kiegészítést tettünk: leírtuk a történtek okát, és egy megjegyzést tettünk a végére. Kommentálni - bár megvan a véleményünk - viszont szándékosan nem kommentáltuk.

Miki WRC · http://evoklub.hu 2011.10.26. 23:38:21

@B. Capelluti: Értem, és megértem. Nehéz pártatlannak maradni!

Pár sk. kép a versenyről: picasaweb.google.com/110418161820972630764/RallyDeEspana2011

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.10.27. 00:14:05

@órarugófelpattanó: Tagai Robi, Tóth Imi, Táborszki Attila... soroljam még?

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.10.27. 00:24:52

@Miki WRC: Tourssal voltatok?!

Jók a képek, főleg a kulisszák mögöttiek! A legjobban az Ogier - Malcom "közös" kép tetszik, szép lövés :D

Miki WRC · http://evoklub.hu 2011.10.27. 00:36:57

@edeleny beres: vagy Pikó Zsuzsi :)

Önállóan voltunk, és szuper volt.
Ogier már leginkább a fordosokkal bandázott...

diktatorikus kleptokrácia 2011.10.27. 08:10:12

a szabályok mindenkire vonatkoznak, még jó, hogy nem mutyizós magyarok ülnek a testületben. sajnálom a társaságot, jobbulást Gábornak, de ha tudták, hogy mi vár rájuk a helyzet miatt, megoldhatták volna. Gábor mit mond a bajtársiasságról? talán azt, hogy faszák vagytok, fiúk, hogy kiálltok mellettem, s így nekem sincs szükségem semmi felmutatható eredményre? kötve hiszem. nem hisztizni kellene, hanem az évvégi eredményeket nézni és még ha helyezetlenül is, de végigmenni az utolsó versenyen. maradok tisztelettel az autósport hisztimentes nagyjai előtt.

Ttau21 2011.10.27. 08:17:12

Nem túl valószínű, hogy a Ford tárt karokkal fogja várni jövőre Friciéket. A kassza amúgy nem ürült ki. A médiaügynökség pedig csak még jobban elrontja a dolgot. Aki követi a WRC-t, SWRC-t, azt ezzel a bajtársisas maszlaggal nem lehet etetni. Az meg szánalmas, hogy "Úgy gondolom, hogy nagyon szigorú döntés született". Hát ilyet szájába adni egy olyan versenyzőnek, aki eredményes és úgy általában a rallykedvelők egyöntetűen szeretik, hát minimum nagy hiba. Naívnak állítják be, ami nem jó tulajdonság. Szólok az FIA-nak: fáj a navigátor háta. Na ezért még senkinek nem engedtek nullázni. Tóth Imi egész évben velük volt, segített sokat. Nem lennék meglepve, ha ő is jól be lenne sértődve. Ismert és angolul beszélő navigátor. Ő pontosította az itinert Gábornak. Ha akarták volna, lett volna házon belül beugró. De bárki más jó lett volna és maradnak az eredmények, marad a jó kapcsolat a Forddal.

főcsévészke 2011.10.27. 08:37:55

Vajon miért gondoljuk mi mindig, hogy ránk magyarokra a szabályok nem vonatkoznak? Tudták ugye, hogy milyen előírások szerint folyik a verseny? Bizonyára. Akkor pedig könnyelműen és felelőtlenül bíztak abban, hogy elmaradnak a következmények. Amiből élek és amiért fizetést kapok, azt illik komolyan venni. A kizárásra bőven rászolgáltak.

miskagyerek 2011.10.27. 09:43:42

Tudja valaki, mi miatt hozták ezt a szabályt? Valószínűsítem, hogy nem azért, hogy majdan jön egy tehetséges magyar autóspáros, és őket kell kigolyózni. Én sem tudom,de érdekelne. Az elképzelhető, hogy tényleg a szegényebb csapatok szándékos diszkriminációja, vagy hogy ne higuljon fel annyira a mezőny, de valószínűleg úgy nevezett a magyar versenyzőpár is, hogy tudott erről.Attól kezdve meg anyázhatunk, meg szaggathatjuk a ruházatunkat az ősi Turán átok miatt, marad nekünk az , hogy a magyar autósport szeretői ismerik elismerik a tényleg nagyszerű autósokat, de ettől a világban csak kevesen fognak emlékezni arra,hogy álltak egyszer ott a dobogón magyarok.

sikisiki (törölt) 2011.10.27. 10:09:12

Ha nem tévedek, nem zárták ki őket sehonnan. Az év eleji nevezésnél a nevezési lapon meg kellett jelölni azt a hét versenyt, amin rajthoz kívánnak állni. A szabályok szerint a nevezéskor kijelölt 8 rallye közül 7-et meg kellett jelölniük, amin rajthoz fognak állni. A WRC szabályzat 8. pontja részletesen leírja a feltételeket és a következményeket is. Ha nem teljesíti amit vállalt, akkor a következményeket is előre leírva megkapta mindenki. Ez nem büntetés, nem szívatás, ez így működik.

http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/1B72438CF9C8C75CC12578D800508E2E/$FILE/WRC%20Regs&Appx%202011_v2.pdf

Minden részletre kiterjed a szabályozás, olvasgassátok!

www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2011.10.27. 14:22:35

Ebben a posztban egyetlen jó gondolat van, de ez kevés egy ilyen terjedelemhez. "rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, ezeket nagyon jól tudjuk majd hasznosítani jövőre"--mondja Frici. Ezt a vizes kép alá téve, jó megjelenés valahol. De ki csinálta a képeket és ezt a nagyon jót? A fotósok nevében kérlek benneteket, hogy írjatok szerzőt, vagy ha nem lehet, akkor jöhet az "archiv".

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.27. 14:27:54

@www.szem.tv: Köszi, hogy jelezted, a nagy sietségben a foto-kredit lemaradt: ezek a csapat fotói. (mindjárt pótlom is)

BocaNegra 2011.10.27. 14:31:38

Én nem sértődtem volna meg a navigátor helyében (sztem ő sem), ha vki mást neveznek az utolsó versenyre azért, h az egész éves munkám ne menjen veszendőbe...

A CHF hiteles komment meg...h mindig akad egy ilyen.

www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2011.10.27. 15:02:26

@B.Capuletti köszönjók, gyors vagy, nomen est omen

Kivancsi 2011.10.27. 15:07:12

@BocaNegra:
A CHF hiteles komment meg...
na mi van nem tetszett a hasonlat?
pedig ezek vagyunk mi:
leirjak, elovassuk, alairjuk...

aztan B-uk betartani ha meg ezert valaki betart! akkor az a bunos :):)

balazst 2011.10.27. 17:00:57

Az hogy nem indultak el, nem bajtársiasság, hanem idiotizmus.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.10.27. 20:15:49

Syiäsytook!

Én akar lenni sponzor, akarni money ad, team, but csak annak a co-drive & pilot akit en mondok. Ha lenni más co-drive es/vagy pilot, en adni nektek lufäszt nem money. Ti alair sponzor szerzodes, Ti indulni rellye csampioncsip. Én lenni vidamm, Ti lenni vidamm, Mi lenni vidam.

rallye.fan 2011.10.27. 21:20:46

Csak egy apró megjegyzés! Ha kiraktok egy cikket olvassátok át, mert ha "véletlenül" belekerűl egy komoly tárgyi tévedés, vagy ne rakjátok ki, vagy módosítsátok...
"de a dicsőség, hogy magyarként először Friciék állhattak a világbajnokság dobogójára, megmarad"
NEM is oly rég 2009-ben állt egy magyar VB dobogon, sőt ő nem a 3., hanem a 2.!!! fokán, talán nem kéne elfelejteni ilyen hamar. Egyedüli magyarként a FIA-tól "B" prioritást kapott.....

HA T. Imi beült volna a jobb egybe (legalább olyan jó navigátor) végigmennek, szereznek pár pontot és mindenkin jól jár, de ez valamiért nem volt lehetséges opció....

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.27. 21:25:43

@rallye.fan: Nem tévedés. 2009-ben egy VB futam N-csoportjának dobogóján állt magyar versenyző (nem számított a verseny a PWRC-be), nem pedig valamely világbajnoki sorozaton.

És más magyarnak is jutott korábban a B prioritástól.

rallye.fan 2011.10.27. 21:42:28

@B. Capelluti:
Attól, hogy nem számított bele a PWRC-be még Világbajnoki sorozat, mert hogy VB, a nevében is benne van.
Sőt volt olyan gyors ahol, a 4 db WRC-t ebből 3 gyárit is megelőzött.. Köztük a kis Wilson gyereken is. Volt utána nagy csodálkozás a szervízparkaban. Elég sok ford csapatag sétált át a Mitsubishi-is sátorhoz csodálkozni.
Ja és megérdemel annyit hogy kiírjuk az Asi - Pikó Z. párosról van szó!!!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.27. 21:50:41

@rallye.fan: ezt mindannyian tudjuk, de hiába nyertek N-csoportot, ettől ők nem álltak VB-dobogón. 2009-ben a katalán futamon csak a WRC, valamint a JWRC volt része a világbajnoki értékelésnek, az N nem.

rallye.fan 2011.10.27. 22:55:27

@B. Capelluti:
Dobogon álltak, csak nem kaptak érte pontot a JWRC-ben.
Azért men nem volt értékelve a sorozatban a Spanyol futam, nem lökték le öket a dobogóról. Ugyanúgy kaptak serleget, volt ünneplés, csak nem kaptak pontot!
Nem ugyanaz a kettő.
Ez a Friciéktől egy jó marketing duma, amit lehet csűrni-csavarni a szponzoroknak, meg a médiának, de ettől még nem állm meg. Mert ők azt írják, hogy VB dobogon, és nem azt, hogy a PWRC értékelésben...
Ajánlom figyelmedbe az alábbi linket, Spanyol Vb N csoport:
www.ewrc-results.com/leg.php?e=398&s=7234&leg=3&category=6&t=Rally-RACC-Catalunya-Costa-Daurada-2009

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.27. 23:10:08

@rallye.fan: Hidd el, Asiék nem álltak VB-sorozat dobogóján. A JWRC-ben nem is, mert az a 26 évnél fiatalabb, S1600-as autókkal versenyzők részére került kiírásra.
Nem volt 2009-ben a Katalán Ralin nem volt N-csoportos VB-s kiírás.
Asiék remek eredményt értek el, de sajnos tényszerűen nem nekik nem adatott meg, hogy VB-sorozatban álljanak dobogóra.
(Olvasd el a kiírásokat, és megérted.)

longhi 2011.11.02. 13:41:40

Ciprus Rally nevezési lista

Vizin - Zsíros

Meggyógyult Gábor és a nem éppen fizikoterápiás cíprusi pályákat már bírni fogja

barumka 2011.11.03. 12:25:18

@longhi: Na tessék. Csak kiderülnek a dolgok előbb vagy utóbb. Vagy ennyire gyorsan eltelt az a sok-sok hét, amiről a doki beszélt? Gerincsérv? Ja. Az.
67 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása