Itt találtunk egy érdekes anyagot. Talán érdemes lenne értelmesen megvitatnunk. Egyet biztosan megígérünk: az észrevételeiteket - akár kommentben, akár e-mailen kapjuk - eljuttatjuk az MNASZ elnökségéhez. Van - egy meglehetősen komplex - véleményünk az alábbiakkal kapcsolatban, de most a Tiétekre vagyunk kíváncsiak.
A bajnokságok rendszere, kialakítása
1) A hazai autósport egységes kezelése és elfogadtatása, a bajnokságok szélesebb palettán történő kiírása érdekében törekedni kell, a jelenleg MNASZ-től független autósport szervezetekkel, külső rendezvényekkel történő megállapodások létrehozására.
2) Valamennyi szakág első (vagy a legmagasabb) osztályú bajnokságaiban csak olyan szabálymódosítási javaslat fogadható el, mely a nemzetközi szabályokhoz való igazodást szolgálja. Alacsonyabb osztályok és az utánpótlás esetében javasolt a szabályok egyszerűsítése (akár a nemzetközi szabályoktól való eltéréssel is), a biztonságos lebonyolítás szem előtt tartása mellett.
3) Valamennyi szakágban törekedni kell a több osztályos (elnevezéstől függetlenül) bajnokságok kiírására, lehetőséget biztosítva az amatőr és utánpótlás rendszerek szervezett formában történő kezelésére. Meg kell kezdeni a feljutásos-kieséses rend előkészítését az egyes osztályok között.
4) Egyetlen szakágban sem lehet a versenyzők anyagi terheit (sem szövetségi, sem rendezvényi szinten) növelni. Új rendszerek és szerződések (ideértve a biztosításokat is) esetén a szakágak és bizottságok szövetségi díjakra vonatkozó javaslatait az IB és az elnökség egyetértése esetén lehet csak alkalmazni.
5) A 2012. évi versenynaptár kialakításánál a Magyarországon rendezett FIA kiemelt nemzetközi versenyei prioritást élveznek, és ahol a nemzetközi szabályok ezt nem tiltják, törekedni kell ilyen eseményekkel együtt OB versenyek lebonyolítására.
6) Az elnökség támogatja nemzetközi Magyar Bajnokságok kiírását az FIA tagországokkal (elsősorban a CEZ országokkal) közösen.
A versenyjárművek technikai feltételei
1) A versenyeken elfogadott járművekre vonatkozó szabályok kialakításánál követni kell az FIA besorolásait, előírásait. A nemzeti osztályok kiírhatók, az előírások egyértelmű és pontos megfogalmazása esetén, azonban a legfelsőbb bajnoki osztályokban ezek nem akadályozhatják a nemzetközi szabályokhoz történő igazodást.
A technikai szabályokat egy versenyévadon belül nem lehet megváltoztatni, ez alól a kifejezetten biztonsági kérdések és az egyértelmű elírások a kivételek. A technikai szabályok alól egyedi felmentések nem adhatók.
2) A közutakat is használó szakágak esetében törekedni kell a sportrendszám bevezethetőségének biztosítására, a szükséges átmeneti időszak kialakítására.
3) Ki kell dolgozni a versenyautók nyilvántartási rendszerét, mely alkalmas a versenyautók egyértelmű azonosítására, besorolásuk megállapítására, változásaiknak folyamatos lekövetésére, a Nemzeti Közlekedési Hatóság nyilvántartásaival történő összevetésre. Folyamatos ellenőrzéssel, a nyilvántartás pontos vezetésével meg kell előzni a versenyautókkal kapcsolatos visszaélések
lehetőségét.
4) A versenyautóknak a minősítése (versenyeken való indítása) minden esetben a homológizációs (FIA, illetve nemzeti) nyomtatványok megléte, az érvényes szabályok betartása (közúti részvétel esetén a hatósági előírásoknak való megfelelés) esetén lehetséges csak.
Az MNASZ szervezeti egységeinek működése
1) Az elnökség elvárja a tagszervezeteitől, versenyzőitől, szervezeti egységeitől és tisztségviselőitől, az MNASZ és ezen keresztül az FIA szabályainak betartását, a szövetség felhatalmazott testületei által hozott határozatok végrehajtását, valamint az MNASZ tekintélyének minden téren való megóvását.
2) Az elnökség felkéri az autósport valamennyi résztvevőjét, szurkolóját, hogy minden megnyilvánulásukkal segítsék elő az autósport belső egységének a biztosítását és a sportág társadalmi elismertségét.
3) A felügyelői, sportbírói, technikai ellenőri képzéseket és a munka színvonalát fejleszteni kell. Ezen területek szakember gárdáját bővíteni, szélesíteni szükséges. Biztosítani kell az új szakemberek - gyakorlatszerzéshez szükséges - alkalmazását. Az FIA Institute képzési programjában rejlő lehetőségeket ki kell használni.
4) A titkárság, az alap adminisztráción túl segítse a szakági bizottságok munkáját is.
5) Több belső szabályzatunk korszerűsítésre, átdolgozásra szorul. Ezek azonban nem zavarhatják az országos bajnokságok előkészítését, lebonyolítását.
6) Meg kell oldani az Alapszabály átalakítását a hatályos jogszabályokhoz való igazítással.
Az MNASZ hazai és nemzetközi – külső – kapcsolatai
1) Középtávú megállapodásokat, szerződéseket kell kötni a pályatulajdonosokkal, versenyrendezőkkel.
2) Központi megállapodásokat kell létrehozni az állami és önkormányzati szervekkel (rendőrség, természetvédelem, erdőgazdaságok, közútkezelők)
3) Az autósport társadalmi elfogadtatása érdekében el kell kerülni az egyes helyszínek versenyekkel, edzésekkel való túlterhelését, fel kell lépni az illegális, tiltott rendezvények szervezése ellen.
4) Az FIA és intézményei felé szélesíteni kell a kapcsolatokat, biztosítani kell a nemzetközi tisztségviselői utánpótlásunk alapjait.
Budapest, 2011. október 18.
Az MNASZ Elnöksége