Azaz az utolsó Rali napok...
legalábbis a sógoréknál!
Nálunk Magyarországon már szeptemberben véget ért az Országos Rally Bajnokság (számíthattok majd éves összefoglaló posztra is) a mecseki IRC-futammal, de az osztrákoknál (ÖRM) még egy verseny hátra van. Nem is akármilyen: a valamikori Semperit Rali „utódja”, a 31. Waldviertel Rally következik!
-Ez a rendezvény az osztrákok legismertebb rali versenye. Érdekes, hogy ennek ellenére 2008 óta még sincs jelentős névadó szponzora. –
Hogy mennyire népszerű ez a verseny, azt jól mutatja a beérkezett nevezések száma is: bár a legtöbb versenyen (Ausztriában és más országokban is) egyre csökken az indulók száma, ez a Wald4tel Rallyra egyáltalán nem igaz. Most is szinte teltházzal várják a nézőket: 26 külföldi (8 nemzetet képviselve) és 63 hazai páros verseng majd a vegyes talajú futam győzelméért.
Lepold Sportvideo felvétele 2002-ből
Igen, vegyes talaj: az első napon (28-án pénteken) a gyorsaságik 75, míg a második napon (szombaton) 55%-a murva, a másik része pedig aszfalton zajlik majd. A meteorológusok kifejezetten ralibarát időt jósolnak. Péntekre és szombatra is napos, száraz időt jósolnak, 13-17fokkal.
A két nap alatt 14 szakasz, összesen 172 versenykilométert kell teljesíteni az indulóknak. 6különböző gyorsaságit 2-2 alkalommal teljesít a mezőny, kivéve a Nordring melletti szakaszt, mely 3 alkalommal szerepel a szombati programban. A futam végül a NordRingen zárul, ahol egyszerre 2 autó megy majd egymás és az idő ellen.
A mezőny két részre oszlik majd: az első csoport, akik a FIA Közép Európa Rally Kupa résztvevői; míg a másik csoportban a „csak” osztrák bajnokságra nevezők találhatóak.
Egyes rajtszámot az SWRC-menő cseh, Martin Prokop kapta volna, aki a Wales Rali tesztjének szánta ezt a futamot. De S2000-es Fiestáját a múlt hétvégi spanyol rally után eladták, míg az M-Sport WRC-je csak november elejére készül majd el. Ezért nem tud részt venni, az egyébként a győzelemre legesélyesebbnek tartott pilóta.
Így nagy valószínűséggel hazai versenyzőé lesz a győzelem. A legtöbb esélye a többszörös osztrák bajnoknak: Raimund Baumschlagernek és a tavalyi évben kizárásra ítélt Beppo Harachnak van. De indul a CNG-s Mitsubishivel a korábban világbajnokságon induló Manfred Stohl is.
Benik Balázs kétszer nyert az osztrák versenyen
Ami minket a legjobban izgat, az a magyarok szereplése. Már évek óta egyre többen indulnak Hazánkból is, idén szám szerint kilencen:
Botka Dávid (tavalyi harmadik helye után) az előkelő 5-ös rajtszámmal esélyes egy erős dobogós helyezésre is. Botkához hasonlóan Evo IX-es Mitsubishivel indul Rongits Attila, Szabó Zoltán, Elek István és Trencsényi József is. Subaruval vág neki a megmérettetésnek Fisher Dani, Dr. Varga Attila pedig sárga S1600-os Ignisével.
De ott lesz Hondájával Alberti Szabolcs és Boroznaki Tibor is. Utóbbi a közönség kedvenc típussal, Lada VFTS-el indul majd! Ezúton is sok sikert és szerencsés célba érkezést kívánunk mindegyiküknek!
Rongits Attila évek óta visszajáró vendég
Mint ahogy azt már korábban is írtam, a versenynek nincs igazi névadó szponzora, ezért nem meglepő, hogy a nézőknek belépőjegyet kell váltaniuk a ralira. A 2011-es RallyePass ára 20 euró (átszámítva jelenlegi árfolyamon mintegy 6000 forint). Ez nem kevés ugyan, de ne a hazai fizetésekhez viszonyítsuk és vegyük figyelembe azt is, mit kapunk érte cserébe: minden szakaszon legalább 2-3, autóval könnyen megközelíthető nézői pont, szuper speciális szakasz, a RallyeBash nevezetű programról nem is beszélve. Itt (St. Leonhard főterén) a Gy7 és Gy10 10. és 11. számú nézői pontjánál hatalmas buli várja a kilátogatókat: élő eredmények, közvetítés, kiállítások, autogramosztások; a versenyt követő este pedig hatalmas party-val csábítják a kikapcsolódásra vágyókat.
Te mit tippelsz, ki lesz a legjobb magyar? És mennyit áldoznátok belépőre?
Ne tartsátok magatokban, osszátok meg velünk is!