A Blog.hu és a Volvo jóvoltából 5 db páros jegyet nyerhettek tőlünk a Twilight bemutatójára, november 16-ára! A dolgotok csupán annyi, hogy legyetek tagok a Rallye Dream blog facebook oldalán, és november 14-én délig küldjétek el emailben (rallyedream(kukac)totalcar.hu) a választ a poszt végén található kérdésre (A válaszhoz segítséget az RD és a Blog.hu Facebook oldalán is találtok hamarosan.) A nyerteseket a helyes választ adók közül sorsoljuk ki és emailben értesítjük, ebben mondjuk majd el, hogy pontosan mikor és hol lesz a vetítés, illetve hogy hogyan juttok hozzá a jegyekhez. Az adataitokat semmilyen más célra nem használjuk fel.
Mai hősünk csaknem egyidős lenne a svéd autógyártással: csak három nappal késte le az első Volvo legördülését a gyártósorról. Fiatalon a Svéd Királyi Légierőnél repülőgépszerelő-inasnak állt, és akkor kezdett autókkal foglalkozni: egy közeli garázsban háború előtt autókat faragott, és adott el. 1953-ban egy Jaguarral nevezett be egy göteborgi ügyességi versenyre. Több mint ezer nevezőnek tíz különböző próbát kellett teljesíteni. Minek szaporítsuk a szót, emberünk megnyerte a versenyt.
A fiatalember ezt követően benevezett egy hegyiversenyre, ahol annyira gyors volt, hogy a szervezők a saját időmérésüknek sem hittek. Kisebb balhé után végül is az abszolút harmadik időt szerezte meg.
26 évesen azért vett egy amerikai specifikációjú, 85 lovas PV 444-es Volvót, mert az sosem robban le. Hősünk ezzel kezdett el rali- és jégversenyeken versenyezni. Egy évvel később benevezett a Rali Európa Bajnokságra. Az első futam Görögországban volt, majd néhány futam után magabiztosan vezetett összetettben, majd megnyerték a svéd Éjféli Nap Ralit, és egycsapásra hírnevet szereztek maguknak. A Volvo ekkor meglátta a fantáziát a srácban, és elkezdték kiaknázni az eredményeiben rejlő marketinges lehetőségeket. Közben az ifjú titán is a Volvónál kezdett dolgozni. Miután megnyerte az 1958-as EB-t, annak zárófutamán, a brit RAC Ralin el sem indult. (Ezt viszont élete végéig bánta.)
Később - bár más gyártóknál is versenyzett - megbízták a Volvo sportrészlegének vezetésével. Vonakodva elfogadta a munkát, és számos ifjú tehetség útját egyengette. Mielőtt azt hinnénk, hogy ez afféle sportnyugdíj volt, jegyezzük meg: azért az 1963-as EB-t Volvókkal versenyezve is megnyerte. A RAC Ralit ezúttal csapattársa, 1964 bajnoka, Tom Trana nyerte.
Nem kis részben neki köszönhetjük a Volvo pályaversenyzős sikereit, de nélküle a ralikrosszba sem szálltak volna be a svédek. Vezetésével a gyártó egyebek mellett két konstruktőri rali VB címet, öt EB-t, egy ralikrossz EB-t nyert.
Csak két kérdés maradt nyitva: ki ő, és pontosan milyen Volvókkal érte el Európa bajnoki sikereit? Ha nem megy fejből, nézz körül a blog.hu facebook oldalán, hamarosan biztos találsz segítséget. A jól válaszolók közül pedig néhányat elviszünk moziba Alkonyatot nézni.