Turán Friciék kihagyták a Katalán Ralit, ezért az FIA elvette az év során szerzett 47 VB-pontjukat. A hírt közlő posztunk komoly vitát váltott ki olvasóink között, ezért a felvetődött kérdéseket nekiszegeztük Fricinek.  

Ha tudtátok, hogy kizárhatják a csapatot, miért nem kerestetek egy beugró navigátort?

Számunkra a rally világbajnokság nem így működik. Vannak Magyarországon nagyon jó navigátorok, de óriási bizalom és teljes összeszokottság kell ahhoz, hogy rajthoz álljunk a vb-n. Száz százalékos bizalmat pedig néhány tréninggel nem lehet kialakítani. Ez az én döntésem volt, ugyanis összeszokottság nélkül nem tudnánk rendesen autózni.

Ne_met (35).jpg

Nem lett volna jobb inkább "falból" elindulni, és az első gyors előtt kiállni?

A pontok megőrzése szempontjából, talán jobb lett volna. Fair play játékosok vagyunk a sportban, s a hétköznapokban egyaránt.  Büntetésre számítottunk, de arra nem, hogy az FIA a maximumot szabja ki ránk. Ennek ellenére a FIA döntését elfogadtuk és tudomásul vettük.

Sardegna (54).jpg

Nincs B-terv az ilyen helyzetekre?

Nem volt B-tervünk az idényre. Versenyezni akartunk, ilyen akadályokra nem számítottunk. Gabinak több hónapos kezelést írt elő az orvosa, de négy hétre szigorúan eltiltotta a versenyzéstől,  ezt megszakítani komoly kockázatot jelentett volna. Másrészt, ha kifizetjük a bérleti díjat, a gumikat, a biztosítást, úgy, hogy nem is állunk rajthoz, az nagyon komoly anyagi veszteség lett volna.

Acropolis (28).jpg

Markko Martinék kivitték a Spanyol Ralira a felmatricázott autót, vagy korábban lemondtátok?

A csapat időben tudta, hogy nem indulunk, és ezt a verseny rendezőivel is időben közöltük. Az autó ott volt a spanyolországi szervizparkban, de logisztikai okokból. A csapat kamionja ugyanis Franciaországból egyenesen Spanyolországba ment, és nem lett volna értelme otthagyni az autót. Azt pedig, hogy kiállították a kocsit a szervizparkban, az irányunkban tett gesztusnak tekintjük, és nagyon köszönjük Markko Martinnak.

Sardegna (7).jpg

A pontokon kívül buktatok mást is a döntéssel?

Természetesen. Egész évben nagyon sokat dolgoztunk szívvel-lélekkel. Ez a sok érzelem ment füstbe. Nehéz dolgokon mentünk keresztül, de nagyon sok öröm is ért minket. Belerázódtunk a világbajnokság menetébe. A döntés ezért inkább lelkileg okozott fájdalmat, de tanultunk belőle.

Jordan (44).jpg

Mikor értesültetek a szponzoraik a döntésről és annak következményeiről? Mit szóltak a történtekhez?

A döntésünkről jóval hamarabb értesültek mint a büntetésről. Nagyon jó szponzori hátterünk van, anyagi és emocionális értelemben is. Nem csak elfogadták, de egyet is értettek a döntéssel. Szép eredményeket kaptak idén, nem rajtuk múlt, hogy így zártuk a világbajnokságot. Köszönjük a támogatásukat, és külön ki kell emelnem a Ford segítségét, aki saját közleményében állt ki mellettünk.

Ne_met (74).jpg 

Jövőre ugrik az FIA prioritás?

Úgy gondolom, hogy nem. Abban az esetben ugrott volna, ha nem fizetjük be a büntetést, de ezt megtettük. Azért kaptuk meg a kettes prioritást, mert 2010-ben pontszerzők voltunk a WRC világbajnokságon. Az SWRC szerepléssel pedig automatikusan hármas prioritás jár.

STM_espana_04.jpg 

Zsiros Gabi szerepel a ciprusi nevezési listán, ezen a versenyen miért indul el, miközben a VB-t kihagyta?

Gabi úgy érzi a történtek miatt, hogy cserbenhagyta a csapatunkat, és nem akarja ugyanezt még egyszer átélni a másik csapatával. Sokat beszélgettünk erről. Picit talán felelőtlen ez a döntése, de megértem. Vizin Laci bácsival régi barátság köti össze. Gabi sokat kockáztat, de ebbe nem szólhatok bele. Szerencsére jól reagál a szervezete a kezelésekre, sokat javult az állapota, de nem biztos, hogy jó döntés. Megértem, mert élünk-halunk minden egyes versenykilométerért, és ezért sok mindent hajlandóak vagyunk feláldozni. 

Jordan (45).jpg

Címkék: turán frici zsiros gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr193354600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rekspa 2011.11.05. 14:16:13

Mennyi volt a FIA által kiszabott bünti?($)

Real Simon says 2011.11.05. 15:20:51

Pffff... Ezt a porhintést, ami itt megy! Nem lett volna sokkal becsületesebb, ha valódi "sportemberként" (ez az a kifejezés, amit legtöbbet használnak magukkal kapcsolatban Friciék) kiálltak volna a követőik és segítőik, vagyis az újságírók és a rajongók elé, és azt mondták volna: "Srácok, nagyon szerettünk volna indulni Spanyolo-ban, de nem futja rá, elfogyott a zseton. Sajnáljuk, de ez van, elnézést kérünk!".
Szerintem ez lenne, vagy lett volna a korrekt viselkedés. Nekem még nem volt porckorong sérvem és azt kívánom Zsiros Gabinak is, hogy gyógyuljon ki belőle mielőbb. De ha az orvos elrendelt "négy hét szigorú pihenőt", az 5. héten hogy indulhat el valaki a Ciprus Rallyn? Ez szerintem nemcsak felelőtlenség Gabi részéről, a saját egészsége miatt, de nem fair a Synergon csapattal, Turánnal és a szurkolókkal szemben sem.
Fontos lenne objektíven nézni a történteket: az FIA egy profi szervezet, a ralisport szabályozó testülete. Nem az érzelmek vezérelték a döntést, hogy megfosztották Turánékat az idei vb-pontoktól; az FIA nem a "gonosz Fekete Birodalom", hanem a szervezet, ami a játékszabályokat diktálja. Aki indulni akar a vb-n, az elfogadja ezeket, vagy nincs rajtengedély. Ennyi.

isssti 2011.11.05. 15:42:14

Azért én megnézném, egy nagyobb nevű versenyzőpárossal is ilyen szigorúan a szabályok betűi szerint járt volna-e el a FIA?

..mért gondolom azt, hogy nem?!

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.11.05. 16:12:37

@isssti: a Kimi Raikonnen elég nagy név számodra? Mert ugyanezért idén az Ő csapatát is kizárták és a megszerzett pontokat is elvették tőlük...
A szabály az szabály!

barumka 2011.11.05. 17:49:41

@isssti: Azért gondolod ezt, mert számodra csak a Frici az isten. Kimi lehet nem nagy agy a rallyban, de azért letett már az asztalra valamit, Bár én nem bírom annyira. Őt is büntette a szövetség. Hogy mioért nem csüccsent be másik naviga Frigyes mellé? Mert Zsíros hozta a lóvét.

Real Simon says 2011.11.05. 18:00:01

@isssti: Mert korlátolt az agyad, azért.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.05. 20:36:22

@Real Simon says: Én akkor is tisztelném Turánt, ha soha egy pontot sem szerzett volna a VB-n. Ez rengeteg munka, és sok kitartás kell hozzá. Nekem egy őszinte embernek tűnik, az a melós típus, akiből több kéne ebbe az országba. Lehet, hogy Te veszed magad körbe rossz emberekkel, és azért gondolsz róluk is hasonlókat.

barumka 2011.11.05. 20:50:03

Melós ember?? Akkor a Tanak micsoda?? Ő szerel bakker a Frigyesnek, közben meg órákat ver rá. na mindegy. Aki csak a médiából és a giccses riportokból értesül, az nem csodálom h nem lát az eredményeknél tovább. Apropó eredmények. Eredmények???

Real Simon says 2011.11.05. 23:00:35

@barumka: Hát, idén két dobogó az S2000-ben, meg a tavalyi bulgáriai pontszerzés, az valami volt. Egyébként lájk.

kitfisto 2011.11.06. 02:27:20

@Real Simon says:

most egy ember halalat megkockaztatva elindultal volna spanyolorszagban ha te lennel frici helyeben? arrol nem is beszelve, hogy az anyagi hattere megvolt a dolognak.

RAH-66 2011.11.06. 09:23:17

Simon Pistinek igaza van. AZ FIA nem tenne kivétetelt ismertebb versenyzők esetében sem, ott van példának Raikkönen, aki nem indult Ausztráliában...ki is zárták az Iceone csapatot.

RAH-66 2011.11.06. 09:27:33

Egyébként meg nekem is gyanús, hogy más versenyzők úgy cserélik a navigátorukat, mint az alsóneműt, Frici meg nem merte mással bevállalni ezt ez egyetlen egy rallyt.

isssti 2011.11.06. 10:04:02

@edeleny beres: Nem tudom ki az a Miki Rajkinen - az is magyar?

isssti 2011.11.06. 10:06:21

@barumka: Nem akarok illúziuóromboló lenni, de ez a "Frici" nekem csak egy "átlagos" magyar sportoló, aki sikert ér/ne el - az "Isten" számomra mondjuk Albert Flórián lehetett, de ő speciel meghalt...

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.11.06. 10:07:48

@isssti: "Azért én megnézném, egy nagyobb nevű versenyzőpárossal is ilyen szigorúan a szabályok betűi szerint járt volna-e el a FIA?"

Turánéktól nagyobb magyar név nincs jelenleg az FIA környékén.

Akár tetszik, akár nem: Raikonnen neve pedig elég "nagy" a nemzetközi autósport életben.

Ugathatsz tovább ha akarsz, én végeztem :)

isssti 2011.11.06. 10:08:47

@Real Simon says: Szerintem a korlátoltságnak sokkal jobb mérője a beszélgetőtársunkkal való alapvető kultúra és minimális emberi tisztelet betartása -illetve esetedben annak hiánya.
Szerintem inkább ezen lenne érdemes elgondolkodnod...

isssti 2011.11.06. 10:17:11

@edeleny beres: Most akkor, ha jól értem, ez a Rajkinen Miki is magyar, de kisebb név, mint Turán, aki ugyebár messze a legnagyobb magyar a témában..
Akkor mégis jól gondoltam: bár ezt a Rajkint is kizárták (ez nem annak a Szovjet humoristának a lánya véletlenül?!), de ő nem annyira számít..

És még egy kiigazítás: "ugatni" a népszerű háziállatok szoktak - egyébként ezt a kifejezést emberre, csak igen bárdolatlan, mondhatnám primitív emberek szokták alkalmazni- írásmódod alapján nem sorolnálak e kategóriába, ezért(saját renoméd érdekében) javaslom az ehhez hasonló szófordulatok mellőzését.
Másrészről- ha jól emlékszem- én sem sértegettelek, tehát indokoltnak sem érzem..
Másszóval úgy is mondhatnám: kisfiam, bátran elnézést is kérhetnél, akár...

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.11.06. 10:31:15

Bátran elnézést is kérnék, ha nem trollkodással találnám szembe magam.
Már pedig amit Te csinálsz, az lassan abba a kategóriába tartozik.

Az értetlenkedés, félremagyarázás és hangulatkeltés - bármennyire is próbálsz választékosan fogalmazni - nem egy fórum/blogbarát hozzáállás.

Arról nem is beszélve, hogy ha képtelen vagy helyesen leírni egy Forma1-es világbajnok nevét, akkor nincs miről beszélnünk.

Egyébként meg mindenki magyar, nem?
Akkor hajrá mindenkinek! :)

isssti 2011.11.06. 10:51:47

@edeleny beres: Hát ha nálad ez az elnézéstkérés, akkor ezzel kialakítottál egy elég karatkeres véleményt saját kulturáltsági-intellektuális szintedről.

Ami pedig Miki Rájkőnent illeti, természetesen ismerem - bár rallisként szerintem nem lehet akkora sztár; forma1-esként hallottam róla: amiket írtam felőle, az ún. "vicc" kategóriába sorolandó ..ha ez nem volt egyértelmű, akár az én hibámnak is felróható, csakúgy mint a befogadóénak is -ez relatív!

longhi 2011.11.06. 16:34:20

@Real Simon says: +1 - jól megfogalmaztad
Friciék marketing gépezete igen naivnak nézi a népeket, ki veszi ezt be hogy Zsíros Gabi beteg utána meg Cíprus Rally ami minden csak nem kímélő. Az autón a leg
nagyobb felület a Synergon. Utána lehet olvasni kicsit miújság mostanában arra fele.

Real Simon says 2011.11.06. 17:23:56

@isssti: Ember, mielőtt engem kezdenél el nevelni, olvasd már vissza az első hsz-odat! Tele van okoskodással, botor felvetésekkel "vajon mást is így büntettek volna?!?". Miből gondolod, mire alapozod, hogy az FIA elfogult Turánékkal szemben? Vállalták, hogy indulnak a szezonban X futamon, de nem indultak el csak X-2-n. Räikkönent ugyanilyen keményen megbüntették. Mindkét esetben olyan csapatokat, pilótákat marasztaltak el, akik nem tartották be a vállalásaikat, ezzel megszegték a szövetséggel kötött szerződést. Először magadban keresd a hibát, utána dobálhatsz sarat másokra.
A "korlátolt agy" kifejezés helyett talán "korlátolt gondolkodást" kellett volna írnom, de nem volt kedvem finomkodni. Ez különben sem változtat a lényegen, hogy butaságokat beszélsz. Nyisd ki a szemedet, olvass több forrást, ne csak a magyar indulóval mindig elfogult csapat-sajtóanyagokat, és talán-talán összeáll a kis agyadban a Big Picture, és nem írsz majd sületlenségeket.
22 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz

süti beállítások módosítása