Nagyot változott a Wales Rally képe a verseny második napja után. A bajnoki címért folyó - általunk annyira várt - csata a hírek szerint megszakadt, hiszen Mikko Hirvonen nagy igyekezetében behibázva kiírta magát a küzdelemből. Gyakorlatilag kijelenthető, hogy 2011-ben (sorozatban nyolcadik alkalommal) Sebastien Loeb lett a világbajnok. Pestiesen szólva: Loebnek innentől már nyolc - csak végig kell gurulnia a wales-i céldobogóig. Sikere természetesen úgy is megsüvegelendő, ha tudjuk, hogy idén már azért nem volt annyira kiegyensúlyozott és egyértelmű fölénye a mezőnyben.

 

 

A napi első kört még bizakodással és nagy lendülettel kezdte Hirvonen és a Ford csapat, karnyújtásnyira érezve a rég várt végső sikert. A nyitó gyorsasági ugyan még Loeb adott leckét a mezőnynek koránkelésből, de a 2. és 3. szakaszon Hirvonen begyújtott néhány rakétát és azokat megnyerve nagyon határozottan zárkózott vissza. A csata az élen éleződni látszott, de aztán jött az az ominózus SS7 azzal a bizonyos fával, aminek Mikko Hirvonen nekicsúszva elvesztette a versenyt. Autója olyan módon sérült, hogy a további szakaszokat már nem tudta teljesíteni. Nyilván szuperralizás lesz a dologból, de az a 23 perces hátrány, ami a nap végén a neve mellé került már nem behozható. 

Mikko Hirvonen sajnos nem lehet most valami boldog. Évek óta azt kell elfogadnia, hogy - az egyébként igencsak szép - pályafutása tulajdonképpen folyamatosan arról szól, hogy "rosszkor van jó helyen". ez nagyon nehéz teher. Loeb ellen versenyezni nemes dolog, de ha a szerencse-faktor nem segít, akkor a csúcsra feljutnia egyszerűen lehetetlen küldetésnek tűnik. 

A Wales Rally második napja a mezőny többi tagjának sem múlt el történések nélkül. A csúszós, saras-nedves pályák a nap végére rendesen átrendezték a sorrendet. 

Citroen: Loeb már spórol - ez egyértelmű. Még első helyen fordult a nap végén, de a második körben már látható csak annyit tett bele, amennyi feltétlenül fontos volt. Előnye szép apránként elolvadt, de ebben a pillanatban a 2. hely simán meglehet neki. Petter Solberg a dobogó harmadik fokáért küzd begyűjtve már egy defektet és egy lengéscsillapító-törést, Raikkönen a 7. helyen áll, Ogier pedig a mezőnyben 5., 6. időket autózva hozza a DS3 WRC-t.

 

 

Ford: A gyáriak közül Latvala menti a mundér becsületét. Nagyon gyors, fixen veri a mezőnyt. Hirvonen a büntetéseknek köszönhetően az absz. 48. helyre esett vissza. Valószínűleg kapaszkodni fog, de bele már nem tud szólni a mezőny elejébe. Mads Ostberg a Stobart-tal a harmadik helyet igyekszik tartani, Henning Solberg az ötödik, Tanak pedig a DMACK gumikon a hatodik helyet hozza. Matthew Wilson a hetedik - köszönhetően egy árokjárásának, Novikov és Ken Block pedig már az első 10-ben sincsenek.

 

 

Mini: A csapat nem lejtett örömtáncot a nap végi szervízparkban, hiszen a csütörtöki kiegyensúlyozott teljesítményük péntekre igencsak megváltozott. Dani Sordo elszámolt egy kanyart és beesett még a nap elején, Kris Meeke-nek pedig generátor-problémákkal kellett megküzdenie. Sordo természetesen szuperralizik a 60. helyről, míg Meeke a 11-re esett vissza, így a spanyol aszfalton elért sikereiket nagy valószínűséggel nem tudják ezen a murván megismételni.

 

 

PWRC: A pénteki napot magabiztosan az 1. helyen záró Nikara testvérek igazi kihívót kaptak a Svéd Patrik Flodin személyében, akivel egész nap tizedekre menő küzdelmet folytattak. A finnek behibáztak (egyszer kaptak 34 mp-et, majd) az utolsó szakaszon összetörték a Mitsubishit, így a napot a svéd-finn Subarus páros zárta vezető helyen.

Érdi Tibiék sajnos küzdenek a körülményekkel. Versenyben vannak, de visszaestek az 57. helyre.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr793372104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vancello · http://vancello.hu 2011.11.13. 14:16:14

Gusztustalan egy okádás ez a Mini.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása