Nagyot változott a Wales Rally képe a verseny második napja után. A bajnoki címért folyó - általunk annyira várt - csata a hírek szerint megszakadt, hiszen Mikko Hirvonen nagy igyekezetében behibázva kiírta magát a küzdelemből. Gyakorlatilag kijelenthető, hogy 2011-ben (sorozatban nyolcadik alkalommal) Sebastien Loeb lett a világbajnok. Pestiesen szólva: Loebnek innentől már nyolc - csak végig kell gurulnia a wales-i céldobogóig. Sikere természetesen úgy is megsüvegelendő, ha tudjuk, hogy idén már azért nem volt annyira kiegyensúlyozott és egyértelmű fölénye a mezőnyben.
A napi első kört még bizakodással és nagy lendülettel kezdte Hirvonen és a Ford csapat, karnyújtásnyira érezve a rég várt végső sikert. A nyitó gyorsasági ugyan még Loeb adott leckét a mezőnynek koránkelésből, de a 2. és 3. szakaszon Hirvonen begyújtott néhány rakétát és azokat megnyerve nagyon határozottan zárkózott vissza. A csata az élen éleződni látszott, de aztán jött az az ominózus SS7 azzal a bizonyos fával, aminek Mikko Hirvonen nekicsúszva elvesztette a versenyt. Autója olyan módon sérült, hogy a további szakaszokat már nem tudta teljesíteni. Nyilván szuperralizás lesz a dologból, de az a 23 perces hátrány, ami a nap végén a neve mellé került már nem behozható.
Mikko Hirvonen sajnos nem lehet most valami boldog. Évek óta azt kell elfogadnia, hogy - az egyébként igencsak szép - pályafutása tulajdonképpen folyamatosan arról szól, hogy "rosszkor van jó helyen". ez nagyon nehéz teher. Loeb ellen versenyezni nemes dolog, de ha a szerencse-faktor nem segít, akkor a csúcsra feljutnia egyszerűen lehetetlen küldetésnek tűnik.
A Wales Rally második napja a mezőny többi tagjának sem múlt el történések nélkül. A csúszós, saras-nedves pályák a nap végére rendesen átrendezték a sorrendet.
Citroen: Loeb már spórol - ez egyértelmű. Még első helyen fordult a nap végén, de a második körben már látható csak annyit tett bele, amennyi feltétlenül fontos volt. Előnye szép apránként elolvadt, de ebben a pillanatban a 2. hely simán meglehet neki. Petter Solberg a dobogó harmadik fokáért küzd begyűjtve már egy defektet és egy lengéscsillapító-törést, Raikkönen a 7. helyen áll, Ogier pedig a mezőnyben 5., 6. időket autózva hozza a DS3 WRC-t.
Ford: A gyáriak közül Latvala menti a mundér becsületét. Nagyon gyors, fixen veri a mezőnyt. Hirvonen a büntetéseknek köszönhetően az absz. 48. helyre esett vissza. Valószínűleg kapaszkodni fog, de bele már nem tud szólni a mezőny elejébe. Mads Ostberg a Stobart-tal a harmadik helyet igyekszik tartani, Henning Solberg az ötödik, Tanak pedig a DMACK gumikon a hatodik helyet hozza. Matthew Wilson a hetedik - köszönhetően egy árokjárásának, Novikov és Ken Block pedig már az első 10-ben sincsenek.
Mini: A csapat nem lejtett örömtáncot a nap végi szervízparkban, hiszen a csütörtöki kiegyensúlyozott teljesítményük péntekre igencsak megváltozott. Dani Sordo elszámolt egy kanyart és beesett még a nap elején, Kris Meeke-nek pedig generátor-problémákkal kellett megküzdenie. Sordo természetesen szuperralizik a 60. helyről, míg Meeke a 11-re esett vissza, így a spanyol aszfalton elért sikereiket nagy valószínűséggel nem tudják ezen a murván megismételni.
PWRC: A pénteki napot magabiztosan az 1. helyen záró Nikara testvérek igazi kihívót kaptak a Svéd Patrik Flodin személyében, akivel egész nap tizedekre menő küzdelmet folytattak. A finnek behibáztak (egyszer kaptak 34 mp-et, majd) az utolsó szakaszon összetörték a Mitsubishit, így a napot a svéd-finn Subarus páros zárta vezető helyen.
Érdi Tibiék sajnos küzdenek a körülményekkel. Versenyben vannak, de visszaestek az 57. helyre.