Véget ért a wales-i futam és ezzel a 2011-es ralivilágbajnoki szezon is. Hosszú évek óta nem volt ennyire nyitott a bajnoki cím kérdése így az utolsó futamig és hosszú évek óta először volt lehetősége bárkinek is elhódítania Sebastien Loeb-től ezt a titulust. A trónfosztás idén sem sikerült, tehát Sebastien Loeb - Daniel Elena-val az oldalán - 2011-ben ismételten (sorozatban már nyolcadik alkalommal) megnyerte a világbajnokságot. Nos, ez így nagyon egyszerűen hangzik, de a szezonzáró megmérettetés szinte az utolsó pillanatokig hozta a drámai fordulatokat.

 Miután kiderült, hogy a bajnokaspiráns Mikko Hirvonen nem él a szuperrali lehetőségével Loeb, a versenyt megelőző pontállás alapján azonnal felhelyezhette fejére a koronát. A gázt ennek ellenére nem nagyon vette el - a tempóra szüksége is volt, hiszen nyakába szombatra és vasárnapra Jari-Matti Latvalát kapta meg, aki láthatóan végig személyes ügyként kezelte a wales-i futamot.

 

 Késhegyig menő küzdelmükbe nem is tudott beleszólni senki sem egészen a 19. szakaszig és akkor is csak egy civil autós, akivel szemben Loeb a szakasz rajtjához vezető etapon elszenvedte az pályafutása egyik legfurcsább balesetét. Ahogy az esetet követően elmesélte: egy "nem helyi" (tehát a Brit szigeteken érvényes és szabályos közlekedési irányokat figyelmen kívül hagyó) rajongóval frontálisan ütközött és bár a DS3 WRC szemre jelentősen nem sérült, mégis a kilyukadt hűtő miatt a 18. szakasz után feladni kényszerült a csatát. 

 

 

 Természetesen Loeb ezzel együtt (és ettől függetlenül) is már világbajnokként nyilatkozott mindenkinek. Nagyon megviseltnek nem tűnt és a Citroen csapatnak is "csak" annyi dolga maradt, hogy a Cardiff-ban felállított céldobogóra összeszögeljék a DS3-ast, hogy az új világbajnokot autója mellett ünnepelhesse a világ. 

Ahogy mondani szokás: a Citroen elvesztette a csatát, de megnyerte a háborút. A walesi szezonzáró képzeletbeli célszalagját a Ford színeiben versenyző finn Jari-Matti Latvala szakította át elsőként, példát adva a mezőnynek a mérhetetlenül ambiciózus küzdeni-akarásból. Sikere nem a körülményeknek köszönhető, hiszen végig elképesztően gyors volt. A verseny vezető pozícióját már a 15. szakaszon átvette és Loeb kiszállásakor már 3 (!) perccel ment az őt követő Ostberg előtt. Megérdemelten nyerte meg hát a brit szezonzárót.

 

 

Lett tehát világbajnok, lett futamgyőztes, ami pedig a mezőnytovábbi részét illeti:

Ford: Latvala hozta az első helyet. Taktikája egészen Loeb balesetéig az volt, hogy "nagyon gyorsan kell menni" és ezt a 19-es szakasz után sem igazán változtatta meg. Beosztva irdatlan előnyét kicsit talán kényelmesen visszavett, de végül ő lett a győztes. A legvidámabb csapat a Stobart lehetett a végén, hiszen a dobogó 2. és 3. fokára Ostberg és Henning Solberg ért oda, de mind a négy autójuk beért az első hatba, ami - látva a többiek küzdelmeit - igazán elismerésre méltó dolog. Novikov a vége felé kezdett magára találni és fixen szállította a "top-hatos" időket, megszerezve ezzel a 7. helyet, a valódi show-man, Ken Block pedig, bár elmondása szerint nagyon élvezte a kihívást, ennek ellenére inkább a hatalmas ugratásaival nyűgözte le a megjelent közönséget.

 

 Citroen: Sem a gyári csapat, sem a félgyáriak nem értékelik majd legjobban sikerült versenyüknek a szigetországban töltött hétvégéjüket. Még akkor sem, ha Sebastien Loeb 2011 világbajnoka lett fura közúti balesete ellenére is. A versenyen végig harcban áll a dobogó legmagasabb fokáért, de kiszállása után egyedül Sebastien Ogier maradt talpon, de ő is a szuperrali szabály szerinti hatalmas időhátránnyal a hátán. Mondjuk Ő nem sokat laca-facázott: a nyitó napi hibája után a 73. pozícióból a végere a 11-re jött föl megnyerve 3 szakaszt (köztük a power-stage-t is). A többi Citroen egyszerűen nem bírta a terhelést. Petter Solberg-é a 12-esen, Raikkönen-é a 13-ason lehelte ki a lelkét.

 

 

 Mini: Dani Sordo nem tudott igazi bravúrt bemutatni a 2. napi hibája után. Igyekezett, megtett mindent (3., 4. időket is jött), de ez végül csak a 20. helyre lett elegendő. Csapattársa, Kris Meeke ennél azért jóval előkelőbb helyezést ért el. A technika őt sem kímélte, volt gondja az autóval, de egészen az utolsó szakaszig küzdött a dobogó harmadik fokáért H. Solberggel. A dobogó végül a norvégé lett, és Meeke azért külön is szomorkodhat, hogy ha beért volna a harmadik helyen, akkor a legendás Richard Burns 2003-as eredménye óta idén megint brit versenyző is lehetett volna a brit futam dobogóján.

 

 

PWRC: A svéd Patrik Flodin igazi ellenfelek nélkül maradva valami irgalmatlan 5 perc 43 mp-es előnnyel nyerte meg a futamot, abszolútban pedig a 14. helyre hozta be a Subarut.

 

 

Ifj. Érdi Tibor és Táborszki Attila küzdelmes versenyzéssel az absz. 34. helyen értek célba.

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr153375451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feketeribizli 2011.11.16. 17:16:01

16/11/2011 Mikko Hirvonen and Jarmo Lehtinen join Citroën

After an exceptional 2011 season with ten victories, the seventh manufacturers’
title for the Citroën Total World Rally Team and Sébastien Loeb’s / Daniel Elena’s eighth drivers’
title*, Citroën Racing is already turning its attention to 2012 with the arrival of a new crew for next season.
Initially contracted until December 2013,
Citroën Racing has finally decided to finish their collaboration with Sébastien Ogier
and Julien Ingrassia at the end of the 2011 season.
In 2012 and 2013, Sébastien Loeb’s and Daniel Elena’s team-mates will be Mikko Hirvonen and Jarmo Lehtinen.
The Finns, runners-up in the 2009 and 2011 World Championship, have scored 14 victories and 51 podium finishes
in 124 starts in the WRC.

Cordially,

ESPACE PRESSE CITROËN
presse.citroen.com
2 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz