Először azon agyaltam, hogy alaposan megmagyarázom, hogy miért, illetve miért most készítettem el ezt az interjút. Azután rájöttem, hogy a magyarázat pont felesleges. Van egy nagyon jó kezű gyerek, aki kerek perec megmondja, hogy nem akar a nagyok között versenyezni, pedig bőven ott lenne a helye. Az pedig csak hab a tortán, hogy nem tegnap óta ismerjük egymást. A legkisebb Rangát, Pétert (Pedrót) faggattam:
Oké, hogy családi hagyomány, de Te hogy kezdtél versenyezni?
Nagyon régen, még 2004-ben indultam Baksay-Szabó Ádámmal a komlói Junior rali2-es futamon, ami egy ajándék futam volt Ádámnak az édesapjától. Ez nagyon jól sikerült, és ezután még 4 teljes évet mentem Ádámmal, majd a 2009-es Eger rali volt az utolsó versenyünk együtt, mert az egyetem és a diploma fontosabb lett számomra akkoriban. Másfél év következett rali nélkül, ekkor csak a Lacit követtem és segítettem neki, amiben tudtam.
Könnyebb az örökös magyar bajnok nevével versenyezni?
Szinte mindenki azt hiszi, hogy könnyű, ezt meg is cáfolnám egyből. A támogatók keresésében nem igazán érzem előnyét, viszont a versenyzésben már a kezdeteknél jó eredményt vártak a Lacitól is és tőlem is. Ez azért nyomás alá helyezi az embert, akármennyire eredménycentrikusak vagyunk mi is.
Miért hagytad abba a navigálást? Hiányzott egy főnök? :)
Tényleg csak a magánéleti dolgok miatt, akkoriban más került előtérbe, hiszen ebből itthon kevesen élnek csak meg.
Testvérednek is navigáltál? És ő neked? (Egyesek szerint az a jó felállás, ha az idősebb testvér navigál, és a fiatal vezet.)
A tavalyi magyarbólyi sprinten mentem csak a Lacival mint navigátor, de szerintem tök jó volt, nagyon lazán, ügyesen ment Laci és nagyon sokkal nyertünk minden gyorsot a sprinthez képest. Ő nem navigált még nekem, csak egy teszten, de nem tudnék menni vele, retteg a jobb oldalon, gondolom ő se vállalná :)
Miért Markó Tibiék sprintsorozatában vitézkedtek?
Ez a kérdés akkor dőlt el, mikor a 2010-es árpádtetői sprintet ajándékba kaptam a Topp Zoliéktól. Sikerült elsőre megnyerni a futamot és úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk itt kiteljesedni.
Jó, akkor úgy kérdezem, hogy a túra, a ralikettő, vagy éppen az ORB, esetleg külföld miért esett ki?
Nekem alapvető kikötésem lenne, hogy ahol indulok, ott valamennyire legyenek a feltételek egyenlőek a szabályozás tekintetében. A túrában ez nincs meg, és pár éve az ORB-ben sem! Kimész egy ORB futamra és szemre megállapítható, hogy néhány autónak köze nincs a homológ szabályokhoz. Mértem gyorsulásokat az IRC-n, és hatalmas különbségek vannak. Van 2-3 olyan, elvileg N-es autó, ami WRC-khez közeli motorerőben. Ezt vagy nem látják, akiknek a dolguk lenne a szabályok betartatása, vagy nem akarják tudomásul venni...
Ez elvi döntés, vagy azért kacsintgatsz felfelé is?
Elvi kérdés, ha jövőre tehetném, akkor se mennék ORB-ben a 2-3-as kategóriában, semmi értelme.
Kisautós történetben nem gondolkodtatok? Mondjuk az R2-es, R3-as vasak egészen nagy versenyautósok.
Nagyon tetszenek, és mindkét kategóriát szívesen kipróbálnám, de a mi helyzetünkben kézenfekvőbb a Mitsubishi. Ha úgy alakulna, szívesen mennék elsőkerekes autóval is.
Idén nagy meccsben voltatok Amreinékkel. Tényleg 2,6 másodperc egy szezon?
A végére így alakult, azonban ez nem volt ilyen egyszerű. Nekünk év közepén több verseny is a technikai hibákról szólt, rengeteg pontot vesztettünk, ráadásul az utolsó futamon is több gondunk volt, például egész nap csúszott a kuplung - ha az jó, szerintem már jobbak vagyunk időben. Az utolsó futam előtt vártam, hogy essen csapadék, de nem így lett, úgyhogy nem is számítottam igazán arra, hogy a győzelemért tudunk menni. Nem siránkozás, a mi autónk gruppe N-es: számomra világos volt év elején, melyik pályán nem lesz esélyünk sem, és ez így is lett...
Bátyád is Mitsubishizik. Mentek egymás ellen? Nálatok nincs "Klicskó-törvény"?
Nem mentünk még egymás ellen, de ha úgy adódik, engem nem zavarna. Nem azt kell nézni, ki ellen versenyzel, hanem megpróbálni a leggyorsabbnak lenni, ha adottak a feltételek.
Ki készíti fel az autódat? (És miért Topp Zoliék? :))
A Topp Zoliék készítik fel, vele már Apa is sokat dolgozott együtt, itt vannak a közelben, jó a kapcsolat, úgyhogy kézenfekvő volt.
Van még hat hét az évből. Versenyzel még idén?
Nekem idénre elvileg véget ért a kocsizás, a sprintek voltak betervezve. Laci indul a Mikulás ralin.