A technikai sportokban benne van a kiesés. Sőt, minden sportban előfordulhat, hogy más, a versenyzőn, a csapaton kívül álló okok miatt kell a versenyt feladni. Múlt héten vezető hír volt, hogy - az addigra már nyolcszoros világbajnok - Sebastien Loeb egy etapbaleset miatt feladni kényszerült a versenyt. A hírek szerint egy nem helyi skodás a bérautójával rossz felé húzódott le, így összecsattantak, és a DS3 WRC versenyzésre alkalmatlanná vált.
Etapon kiesni, vagy csak összetörni a versenyautót mindig szörnyű érzés. Nekünk egy koccanásunk volt egyszer, szerencsére nem estünk ki. (Egy T elágban jobbra kellett volna fordulnunk. Előttünk egy Citroen BX állt, szintén jobbra indexelt. Elindult, mi utána, majd - anélkül, hogy bármilyen keresztirányú forgalom lett volna - megállt a kereszteződés közepében. Akármennyire töröm magam, nem emlékszem a féklámpájára. Mivel siettünk, nem álltunk le vitatkozni. Sok szempontból tanulságos volt a sztori, majd apránként azokat is elmeséljük.) No, de vissza a tárgyhoz: még a nagymenőkkel is megesik, hogy egy civil autós, egy szurkoló, esetleg a versenytárs bénázásának köszönheti a kiesést. Sajnos az etapbalesetek távolról sem olyan ritkák, sőt Loeböt mintha egyenesen üldöznék.
A német Armin Schwarznak kijutott az etapon kiesésből. Először 1989-ben - Loebhez hasonlóan - a RAC ralin járt pórul. Sőt teljesen úgy járt, mint Loeb, pedig nagy reményekkel érkezett, hiszen egy évvel korábban megnyerte a versenyt. 89-ben is minden jól alakult az Audi 200-zal, az abszolút ötödik helyen állt, de "egy autó került eléjük a semmiből, és a szűk úton összeütköztek".
Talán ennél is emlékezetesebb balesete volt, amikor 2001-ben, az Argentin ralin "ráesett" egy tűzoltóautó. A nézőknek sikerült felgyújtani a pampát, az egyik tűzoltó vízszállító autó pedig szó szerint a nagy sietségben ráborult Schwarz Octavia WRC-jére. Pedig a Skoda éppen elég jó formában volt...
2006-ban századik VB-futamán indult a Petter Solberg. A jubileum viszont nem hozott szerencsét, mert a norvég srác egy cserbenhagyó áldozatává vált. Úgy mesélte, hogy egy jobbosban egy autó állt az út közepén. Hiába húzódott teljesen a belső ívre, és csak úgy tudta elkerülni az ütközést, hogy a padkára hajtott, ahol egy nagyobb kő odavert a kormányműnek, így kénytelenek voltak feladni a versenyt.
Ugyancsak híres etapbaleset történt 2008-ban Loeb-bel, bár abban a másik érintett nem egy civil jármű volt, hanem egy versenyző. (Ellenfélnek azért nem nevezném.) A Jordán Ralin a Gy11-ről jött ki a francia, és ugyanekkor sietett a gyorsaságira a zimbabwei Conrad Rautenbach. Nem láthatták egymást, így egy keskeny úton, egy szűk kanyarban sikerült is összeakadniuk. (Állítólag ez a baleset nagyon hasonlított Loeb idei kalandjához, bár szerintem Jordániában keskenyebb volt az út, tényleg nem lehetett belátni a kanyarba, és jobban össze is csukták az autóikat a srácok.) Az eredmény itt is hasonló volt, ugyanis mindkét C4 WRC-vel versenyző pilóta kiesett.
És nézzük a helyszínt:
A versenyzők mifelénk szeretik etapon kikapcsolni az öveiket, amely a fenti sztorik szerint sem tűnik jó ötletnek.
Az ötlet innen.