Mindig megy a zrikálás, hogy melyik szakág melyik pilótája a legjobb. Ennek a meddő vitának az eldöntésére találták ki a Bajnokok Tornáját, a Race of Champions-t (RoC). Természetesen idén is lesz, két hét múlva (december 2-án és 3-án) Düsseldorfban jönnek össze az autósport nagyjai. Az RoC-t vagy egy évtizede stadionokban rendezik, ezért bármennyire is igyekszem, nem tudok lelkesedni érte. Pontosabban nem tudok annyira lelkesedni, hogy megjegyezzem az időpontját, vágjam a centit, és álmodozzak arról, hogy egyszer oda el kellene menni. Jó, ha Budapesten lenne, akkor a 20 eurós belépőjegyet (Düsseldorfban ennyi) kiizzadnám, de már Bécsig nem mennék el.
Ha nem ismerném a régi szinkronpályás versenyeket, akkor talán még becsípődhetne a mehetnék, de így esélytelen.
Pedig az alapkoncepció nem sokat változott: van nemzetek tornája és van az RoC, ahol különböző autós, motoros gladiátorok - 1989 óta - szinkronpályán, párosával, két nyert meccsig, egyforma autóval vívnak. Az egyforma autók között volt szöcske, WRC-k, és persze B-csoportos dögök: Lancia037, Audi S1, Peugeot 205 T16 stb. És persze mindenféle érdekes darabok, mint a ralikrosszos Saab 9.3, vagy a Peugeot 306 Maxi.
A pálya Gran Canarián közel 3 (azaz három) kilométer volt, tempós és látványos részekkel. És persze a tempó miatt időnként emberes perecekkel.
Mindenki megfordult a versenyen, aki számított.
A fenti videók után ugye nem kell magyaráznom, hogy mi a bajom a koncepcióval? Nekem túl kompakt, és sajnos lassú is. Hol vannak a korábbi jellegzetességek, a tempó és a murva?
Sajnos a főszervezőre nem nagyon tudok haragudni, mert az egyetemes autósport nagyasszonya, Michele Mouton eleget letett az asztalra. De könyörgöm, vigyék vissza Gran Canariára! Egyébként pedig majdhogynem mindegy, hogy ki nyer, de biztosan mi nyernénk, ha újra jó helyen lenne a verseny. Biztos az F1-es fiúk félnek a murvától...