Egyre érdekesebb ami a ralivébén induló csapatok összetételében történik mostanában. Tavaly - a Forddal megegyezésközeli tárgyalásokat folytató - Ogiert azzal csábította magához a Citroen WRT, hogy Loeb nyugdíjazása után 2012-től majd ő lesz az első számú pilóta. Erre Loeb beintett, és nem csak hogy nem ment nyugdíjba, de még máshová sem szerződött el, pedig többen hírbe hozták a VW-vel. Ogeiernek innentől kezdve elrontották a játékát: korábban engedték, hogy a bajnokot támadja, a németországi futam óta folyamatosan kapta a csapatutasításokat. Mi is beszámoltunk róla, hogy Ausztrália után kiakadt, és sokan azt gondolták, hogy visszamegy Malcolm Wilsonékhoz.
Wales után jött a váratlan bejelentés, hogy Mikko Hirvonen a Fordot elhagyja, és Loeb mellé szerződik a Citroenhez. Ekkor mindenki biztosra vette, hogy az átigazolási szezon nem tartalmaz több meglepetést, Ogier megy Hirvonen helyére.
Ehhez képest egy teljesen új megfejtéssel állt elő: a VW Polo R WRC első számú pilótája lesz. A VW Motorsport honlapja szerint továbbra is az a terv, hogy 2013-tól teljesítik az első teljes szezont. (Cspattársa pedig a norvég Andreas Mikkelsen lesz.)