Egy hónapja, hogy a 24 éves olasz Moto Gp versenyző, Marco Simoncelli egy szerencsétlen balestben életét vesztette a malajziai gyorsasági motorkerékpár futamon. Azóta rengeteg megemlékezést olvashattunk róla.
Mi a magunk módján szeretnénk tisztelegni az emléke előtt. Szinte mindent megírtak már a fiatal olasz pilótáról az elmúlt egy hónapban, de a ralival való kapcsolatáról, nem sok mindent találtunk. Pedig – sok más motorversenyzőhöz hasonlóan – Ő sem vetette meg a ralit, sőt!
2008 óta a Monza Rally Show állandó résztvevője volt. Először egy Abarth Grande Punto S2000-el indult, és nem is szerepelt rosszul: a 61 célbaérőből a 27. helyen zárt, a S2000 között pedig 6. lett. Navigátora mindvégig a kifejezetten tapasztalt, Guido D'Amore volt.
Az igazi ralifanok számára nem ismeretlen ez a név, a kevésbé rutinosaknak viszont jöjjön egy kis ismertető. Guido legismertebb pilótája Gigi Galli volt! 1998-tól egészen 2005-ig a világbajnokság szinte minden nagyobb kategóriáját kipróbálva (JWRC – S1600as Puntoval, PWRC Mitsubishi Lancerrel) egészen a WRC-ig jutottak, amivel, bár dobogóra nem sikerült állniuk, az előkelő abszolút 5. helyet több futamon is (2005ös német és ausztrál rali) elérték.
2009-ben már 06’os Ford Focus WRC-vel vágtak neki a monzai raliversenynek, ahol ezúttal az abszolút hetedik helyen zártak.
Emellett még egy aszfaltos olasz versenyen újra a Puntóval álltak rajhoz Simoncelliék. A Ronde Collina Di Cesena Rallyn – több WRC-t is megelőzve – negyedikként értek célba.
Emellett még egy aszfaltos olasz versenyen újra a Puntóval álltak rajhoz Simoncelliék. A Ronde Collina Di Cesena Rallyn – több WRC-t is megelőzve – negyedikként értek célba.
A tavalyi évben már egy 2008-as fejlesztésű Ford Focussal érkezett a monzai versenyre, amit végül csak a 16. helyen zárt.
Simoncelli – egyik fő szponzorának, a Castrolnak köszönhetően - idén szeptemberben az új Fiesta WRC-t is vezethette. Az ausztráliai rali vb futamot követően közösen tesztelhetett Mikko Hirvonennel. A cumbriai reptéren 50km-en át ülhetett a Ford idei versenyautójának volánja mögött, majd a Greystoke erdőben megnézhette hogyan vezet egy igazi raliversenyző.
Egyébként a finn Fordos kifejezetten elégedett volt az olasz motoros teljesítményével: „Talán van jövője a WRC-ben a MotoGp után!” – mondta. S hogy ez az állítás mennyire állta volna meg a helyét, sajnos az már sosem derül ki…
A hétvégén kerül megrendezésre az idei Monza Rally Show, melyet Marco Simoncelli emlékének szentelnek a rendezők. Az elmúlt években mindig 58-as rajtszámmal induló pilóta tiszteletére, a verseny leglátványosabb részének neve idén Master Show- Marco Simoncelli Trophy lesz!