Készülünk a Mikulásra ezerrel. A nevezést feladtuk, az autó adott. Gumi fronton is alakul a helyzet. (Pontosabban az még mindig messze van az ideálistól, de nem reménytelen.) A szállást is lefoglaltuk, ruhánk, sisakunk van. Az autót meg kell dizájnolni, fel kell matricázni. Egy éve ültem utoljára versenyautóban, akkor közel hét év után pillanatokon belül visszarázódtam. - Legalábbis zrc ezt mondta.
Most viszont tele vagyok dilemmával. Amikor Takács Ágitól navigálni tanultam, akkor a pálybejáráson kék, vagy fekete filctollal írtunk itinert, amibe pirossal és zölddel írtunk bele mindenféle kiegészítő információkat, mint "felkiáltójeles", vagy á la Öreghideg "Karikáscikis". Emellett akkor még úgy tudtam, hogy az itinert át kell másolni (le kell tisztázni). Azon megoszlott már a navigátorok álláspontja, hogy kockás, vagy sima, illetve álló (balralapozós), vagy fekvő (felüllapozós) formátumú legyen a füzet.
Ehhez képest az aktuális külföldi szakirodalom kockás, álló formátumú A/4-es vagy egy kicsit kisebb füzetet ajánl. Ez passzol mindabba, amit eddig csináltam. Node! Pár éve nem a filc, hanem a ceruza, sőt, a töltőceruza a menő. Nincsenek színek, csak a grafit. A javításokat radírral ejtjük meg. Abban ellentétes álláspontok csapnak össze, hogy le kell-e tisztázni az imakönyvet, vagy az eredeti felírásból kell menni. Nicky Grist másoláspárti, és számos tanácsot is ad a másoláshoz: oldalanként másolni és visszaellenőrizni, és egy másolt oldalon is mindig csak annyi legyen, mint az eredetin volt. Mások ezzel szemben ezt - éppen a hibalehetőség miatt - kifejezetten ellenzik.
És itt még nincs is vége! Mit tegyek a navigátortáskába? Első nekifutásra a kiírást, útvonalitinert, szabálykönyvet, tartalék elemet az átbeszélőhöz, írószereket, órákat stb.
Kedves Navigátor Kollégák! Ceruza, vagy filc? Kockás, vagy sima? Letisztázzátok, vagy hagyjátok? És mit visztek a navigátortáskába?