Készülünk a Mikulásra ezerrel. A nevezést feladtuk, az autó adott. Gumi fronton is alakul a helyzet. (Pontosabban az még mindig messze van az ideálistól, de nem reménytelen.) A szállást is lefoglaltuk, ruhánk, sisakunk van. Az autót meg kell dizájnolni, fel kell matricázni. Egy éve ültem utoljára versenyautóban, akkor közel hét év után pillanatokon belül visszarázódtam. - Legalábbis zrc ezt mondta.  

Most viszont tele vagyok dilemmával. Amikor Takács Ágitól navigálni tanultam, akkor a pálybejáráson kék, vagy fekete filctollal írtunk itinert, amibe pirossal és zölddel írtunk bele mindenféle kiegészítő információkat, mint "felkiáltójeles", vagy á la Öreghideg "Karikáscikis". Emellett akkor még úgy tudtam, hogy az itinert át kell másolni (le kell tisztázni). Azon megoszlott már a navigátorok álláspontja, hogy kockás, vagy sima, illetve álló (balralapozós), vagy fekvő (felüllapozós) formátumú legyen a füzet.

Ehhez képest az aktuális külföldi szakirodalom kockás, álló formátumú A/4-es vagy egy kicsit kisebb füzetet ajánl. Ez passzol mindabba, amit eddig csináltam. Node! Pár éve nem a filc, hanem a ceruza, sőt, a töltőceruza a menő. Nincsenek színek, csak a grafit. A javításokat radírral ejtjük meg. Abban ellentétes álláspontok csapnak össze, hogy le kell-e tisztázni az imakönyvet, vagy az eredeti felírásból kell menni. Nicky Grist másoláspárti, és számos tanácsot is ad a másoláshoz: oldalanként másolni és visszaellenőrizni, és egy másolt oldalon is mindig csak annyi legyen, mint az eredetin volt. Mások ezzel szemben ezt - éppen a hibalehetőség miatt - kifejezetten ellenzik.

És itt még nincs is vége! Mit tegyek a navigátortáskába? Első nekifutásra a kiírást, útvonalitinert, szabálykönyvet, tartalék elemet az átbeszélőhöz, írószereket, órákat stb.

Kedves Navigátor Kollégák! Ceruza, vagy filc? Kockás, vagy sima? Letisztázzátok, vagy hagyjátok? És mit visztek a navigátortáskába?

Címkék: mikulás itiner takács ági

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr973419319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiskanyi 2011.11.29. 09:05:47

Én filcel irok,abból is az edding márkájú vált be és felülhajtós sima lapokból álló A/5ös vázlattömbbe.
ami még a naviga táskába kell(szerintem):olló-mindig jól jön gépátvétel előtti matricázásnál,elemláma,ha lesz éjszakai gyors-és elromlik a navigátorlámpa,gyógyszer -ha fejfájós valamelyik versenyző,esetleg napszemüveg.

mikun még gondolni kell arra is,ha kiestek mondjuk egy lőtér közepén,mindenképpen legyen valami túlélő csomag nálatok,amivel átvészelitek a napot,és mondjuk nem fagytok meg.
hirtelen más nem jut eszembe:)

kiskanyi 2011.11.29. 09:06:51

Ja,és sosem másolok,pedig volt olyan pilótám,aki képtelen volt felirni 1.-re ,mindig belejavitgattunk,de megtanultam átfirkálásokból olvasni:)

nyjozsi2 2011.11.29. 09:22:41

Sok kísérletezés után nálam az A4-es vagy attól egy kicsit kisebb spirálfüzet (a hosszabb oldalán spirálozva) vált be. Nálam inkább vonalas, mert az jobban vezeti a kezem (egyszer próbáltam sima füzetet, tökéletes zsákutca számomra). Ritkán megyünk 3-4 körnél többet a bejáráson, ezért felírás kék tollal, javítás elsőre ugyanazzal, majd feketével vagy pirossal. Az átmásolásról leszoktam, inkább elsőre olvashatóan, szellősen írom, hogy lehessen bele javítani. Ha valamit nagyon összefirkáltam, akkor hibajavítóval tisztázok. Füzetet oldalszámozom, borító belső oldalára tartalomjegyzék, ha nagyon ráérek, akkor cellux és papír segítségével kis füleket ragasztok a gyorsok első oldalának lapjára. Hátsó borítóra táblázat az idők felírásához.

Táskak: átbeszélőbe elem; némi írószerszám; ha az itinerben nem maradt üres lap, akkor üres füzet; olló; bicska (van szerencsém birtokolni egy Letherman multifunkciós kést, csak javasolni tudom hasonló beszerzését, bármi megjavítható, átvágható, szerelhető vele!); ducktape; gyorskötöző (ebből többféle méret); tartalék indítókulcs a kocsihoz (pl tankoláskor nem kell kivenni a gyujtáskulcsot a tanksapkához, de görbült már el gyujtáskulcs verseny közben...); kiírás; kocsi és versenyzők papírjai; homológ lap; gyógyszerek; PZS; csoki...
Nagyjából ennyi, de ha most elő kellenen venni a táskát, akkor biztosan lenne még benne pár dolog. Szerencsére még így sem közelítem meg a pilótám versenysúlyát, még akkor sem, ha az oldalamon lévő kézi és beépített TK is beleszámolom :-)

Grafikuszoli 2011.11.29. 09:23:34

Én másolós vagyok, de főleg azért, mert szépen, fokozatosan felépített itinert egyelőre nem tudunk produkálni a pályabejárás végéig.
Másolással azt is meg lehet oldani, hogy a lapozás lassítóba, hosszú egyenesbe vagy más nyugisabb - mármint navigátor szempontból nyugisabb - helyre essen. Továbbá így a kiegészítő infókat is sorba tudom írni (és mindent inkább kiírni, mint rövidíteni), hogy élesben már a megfelelő sorrendben mondjam, ezen ne kelljen gondolkodni.
Hiába, ha elszabadul a 100 lóerő, felgyorsulnak az események. :)

Viszont ha másolsz, akkor az eredeti is legyen kéznél a versenyen is, hogy ha valami mégis elcsúszna, két gyors között meg lehessen találni a hibát!

AndrewBoy 2011.11.29. 09:28:09

Én mindig lemásoltam, kiemeltem, kiszíneztem, összehúztam, tagoltam. Fejben is végigmentem így a pályán és hasznos volt. És volt egy toll a futam alatt is, hogy beírjam, ha közben változott valami a pályán. Amúgy nekem a lentről lapozok itiner jött be, mert egyszerűen könnyebb úgy lapozni, ujjal feltolni a következőt, mint oldalra, főleg murván. Oldalszámozás! Piszkozatban is, mert az átírásnál is segít és hogy ne kettőt tolj az oldalakon. Lapozásnál a köv. oldalon pár jellel korábbra visszaírtam és bejelöltem, honnan lapoztam. A piszkozat pedig mindig benne volt a táskában - szigorúan bezárva és lerögzítve :) Mert egyszer borultunk egyet, az ajtóba volt betéve minden - rutintalanság :) Ott maradt a kanyarban az összes anyag, még az volt a szerencse, hogy a szervizben maradt a piszkozat. Hogy mi van a táskában? MacGuyver szalag, licencek - ha van - jogsik, szabálykönyv, kiírás, rendezői közlemények, rendezői itiner, ha elemes az átbeszélő, elem bele, zseblámpa, toll, toll, toll, két banán meg két redbull :) Ja, és ÓRA! Pontos idővel! Lehet kettő is :)

nyjozsi2 2011.11.29. 09:30:18

persze eszembe jut még: fejlámpa, guminyomásmérő, némi szerszám.

Igazából 2 táskám van. Az egyik fixen be van szerelve a csőre mellettem, ebben olyan dolgok vannak, amik csak a kocsiban kellhetnek: apró szerszámok, gyorskötöző, ducktape, nyomásmérő, hőmérő, homológ lap. Minden egyéb a "kézi"táskámban van, hogy azok nálam legyenekm, ha kiszállunk.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.11.29. 09:42:55

@AndrewBoy: pedig milyen ártatlan szituációnak indult.

mohalaci79 2011.11.29. 09:48:24

Sziasztok!
Én is másolok, franciakockás A/4es spirálfüzetbe. Pályabejáráson első körben kék zseléstollat, javításra feketét használok. Másolásra bevált ICO zöld-kék-piros fekete filceket használom. Másoláskor én is kiírok mindent, oldalszámozás, pár infó a köv. oldalról, a rumlis részeket kiemelem (pl. féktáv, rumlis kanyarok) de vannak jelek amik egyértelműek. Ugyanabba a füzetbe írom a felírást és az átmásoltat, így ha kell minden egy helyen van. Az egy füzet csak túrában működik, mivel ott kevesebb pálya-kevesebb km. R1-ben 2füzet és ott is mindig nálam volt a felírós füzet. Nálam is megtalálható pót elem, biztosítékok, pár alap szerszám, csípőfogó, gyorskötöző, keréknyomás mérő,innivaló, algopirin, kocsi+saját papirjaink, ragasztószalag. Kaja nincs, még a verseny alatt se sok, mert a plussz súly sok időhátrányt jelent!! :)

Javító Zoli 2011.11.29. 10:32:02

Volt navigátor is belepofázhat?! :-)
Nanááá!!

1: Ne hallgass senkire!!
2: ha valaki megpróbál rávenni valamire, vágd tarkón!!
3: Miután jól megcsapkodtad a környezetedet, használd az eddigi tapasztalataidat, és csináld úgy, hogy jó legyen!!!

Viccet félretéve. Szerintem nincs "végső recept" az itinerre. Navigátora, sofőrje válogatja, hogy mi az adott párosnak megfelelő. Persze, ha kíváncsi vagy rá, elmondom hogy én annó hogy navigáltam, de tényleg fölösleges szerintem.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.11.29. 10:34:54

@Javító Zoli: pont erről van szó, mesélj!
(Egyébként megvan a saját rendszerem, azt használom.)

Javító Zoli 2011.11.29. 10:59:33

Te akartad :-)

Nos, kiindulásnak tudni kell, hogy egyrészt lusta vagyok, másrészt pusztulat ronda az írásom.
Ezért A4-es spirálfüzetbe jobbról balra lapozva (lévén jobbkezes vagyok), marha nagy karaktereket firkálok egyetlen színnel(!), jeleket használva a "különlegességeknek". Soha nem másolok (egyszer megpróbáltam, aztán soha többet. Csúnya kapkodás lett egy tempós féktávon a dolog vége), mert az első fölírás jellege is visszaadja a pálya karakterét. Igyekeztem nagyon alap jeleket használni, lehetőleg kerültem a klasszikus írott formát. Volt jele a bukkan, dob, oszlop, fa, kerítés, árok stb-stb tereptárgyaknak. 3000 év után visszatértem a hieroglifákhoz. :-)
Az elvem az volt, hogy legyen egyszerű (bármiféle cikis helyzetben is vagyunk, a papírra nézve egyből föl tudjam venni a fonalat. Igen, mikor az én kilincsemmel támadjuk a susnyást, akkor rettegve fixálom azt suttogva, hogy "múkodj"), bármikor bele lehessen javítani, bármikor elő lehessen venni. A külalakját illetően többször sírva fakasztottam a kollégákat. Sőt még a sofőröm is rám kérdezett, hogy "biztos?". De aztán mindig elhitte :-)

Javító Zoli 2011.11.29. 11:16:58

Folyt:
A táskába, toll,toll, toll....meg még néhány (és sosincs elég), óra a nyakban, óra a műszerfalra is, a szokásos dokumentumok (páran már felsorolták), elem az átbeszélőbe (legalább 2 garnitúra). A Mikiralihoz vigyél túlélőkészletnek (minden eshetőségre), meleg cuccok (zokni, kesztyű), némi törpe elemózsia (csoki, keksz szerűség, innivalót ne, mert cifrább "eshetőség" csak fürdőfolyadékká változtatja). A szerszám, alkatrész és egyéb huncutságok azok inkább típusfüggők.

Javító Zoli 2011.11.29. 11:25:47

Ja....a lényeg! KLOTYÓPAPÍR!!!! Vagy annak használható papíráru..
Nedves kéztörlő 1 csomag.

AndrewBoy 2011.11.29. 11:39:21

Ja és szerintem érdemes a teljes etap útvonalon legalább egyszer a rendezői itiner szerint végigmenni. Nem csak a gyorsasági tud meglepetéseket okozni :)

fujita 2011.11.29. 11:44:36

deo stift, szájfény?

STi 2011.11.29. 12:45:53

Mindenki ahogy érzi... Itiner: felülhajtós A5 füzet, fekete filccel, néhány dolog pirossal aláhúzva. Nem másolom át. Egyszer átmásoltam, gyönyörű lett, de egyszer majdnem eltévedtem miatta, mivel nem azt láttam, mint amit előző nap nézegettem a kocsiban.

Táska: itinerek, kiírás, üres papír, toll, ok tábla, cigi, öngyújtó, terrorista tapasz, gyorskötöző, gyógyszerek (fájdalomcsillapító, gyomornyugtató, esemény utáni :P )szike, ennivaló, innivaló, autó okmányai, saját iratok, pénz, biztosítékok, 1-2 szerszámkulcs, csavarhúzó, elem, lámpa ha kell, guminyomásmérő.

Egyszer felmerült, hogy hasznos lehet akár egy szélvédő betörésére alkalmas tárgy is a navigátortáskában, ugyanis vannak rendkívül jóindulatú autósok, akik kvázi megpróbáltak leszorítani minket etapon...

Szkotti 2011.11.29. 13:04:57

Ugyan nem vagyok naviga, és szerintem minden fontos dolgot leírtak előttem, én a dokumentáción kívül a gyorsjavítás eszközeit, a tartalék órát (nem a táskában, inkább a másik kezeden), és a fejlámpát emelném ki.
Ezek közül viszont a ragszalagot, gyorskötözőt, bicskát inkább a szerszámokhoz tenném.

Szkotti 2011.11.29. 13:06:53

@fujita: Az urban legend szerint Turi Tominak volt parfümtartó a Skodában, és mikor kérdezték tőle, hogy az meg minek, az volt a válasz, hogy attól még hogy autóversenyző, nem muszáj igénytelen izzadtságszagúnak lenni :o)

Sunsertes 2011.11.29. 13:08:28

Pellus?
Én biztos vinnék. :)

Erikaviking77 2011.11.29. 17:37:57

Én sima kockás A4-es spirálfüzetet, 6B-s ceruzát és radírt használok pályaíráskor.
Másolok, és úgy próbálom összehozni a lapozást, hogy az nyugis helyen legyen. A másolást fekete vagy kék filctollal írom esetleg pirossal vagy zölddel írok hozzá még kiegészítést, meg pár igen kényes részt szövegkiemelővel is áthúzok.
A táskába a verseny papírjai és írószereken kívül tartalékelem, szigetelő szalag, sport szelet kerül (hátha sokat kell dekkolni valahol).

MegaRam 2011.11.29. 19:56:26

Sziasztok!

Balkezes lévén én alkoholos filceket gyűjtök úgy, mint kisgyerek a turbórágóképet. A legjobban a 0.6-0.7-es vastagságú jön be, nyilván ez a legdrágább. :)

Átmásolós vagyok, és utálom is magam miatta, de sajnos képtelen vagyok elsőre olvasható módon írni. :( Meg persze javítgatni is kell mindig 2-3. bejáráson. A következő a ceruza/postairón kipróbálása lesz. Egyébként kiírok mindent, mert amikor olyan tempóban olvasol, mint Luis Moya, akkor nincs idő azon agyalni, hogy mit is rövidítesz (persze nem T, mint TEMPÓ-ra, hanem mondjuk a BKÉKT, mint "belül karó és k...anagy tuskó"-ra gondoltam) :)

Egyébként én is csinálok kis cimkét ragasztóval a gyorsaságikhoz, plusz a következő oldal első kanyarját a jobb alsó sarokba felírom.

Táskába csoki, kombinéfogó, filc, filc és filc, fejlámpa, óra, gyorskötöző, kacsaszalag, lidlis átbeszélő (tudjátok, az a motorosoknak való, 2.500 Ft, 200 gramm), papírok, no meg az etap itiner :)
Egyszer vittünk magunkkal Takszissal 2 doboz sört is, ha netán kiesnénk (Veszprém rallye). Az első gyorson elfogyott (igen, ott estünk ki).

Nagyjából ennyi :)

Grafikuszoli 2011.11.29. 20:39:07

@MegaRam: A két sör esetéhez hasonló velünk is esett már meg. Idén Vác Ralin szokás szerint nem volt szervizünk, úgy kéredzkedtünk be a sporttársakhoz. Már szombaton leadtuk nekik a cuccainkat, a saját ellátmányunkat pedig vittük egy táskában a vasárnap reggeli rajthoz, ott pedig bekötöztük a pótkerék közepébe, a hátsó cső alá. Mivel a szerviz az első gyors után volt, a rajthoz úgy álltunk be, hogy volt a kocsiban 12 sonkás zsemle, két üveg víz, egy üveg kóla, négy energiaital, meg
némi chips és nápolyi. A szervizig persze nem jutottunk el, a kuplung az első gyors háromnegyedéig bírta. Nem is tudom, ez Murphy törvénye, vagy inkább szerencse a szerencsétlenségben, de az egész napi kényszerű piknik során nem jött rosszul a kajás táska. (Ráadásul a tömegelosztásnak is jót tehetett, mert amíg mentünk, nem is rosszul. :))

Kopi3.14 2011.11.30. 00:30:28

külsősként kérdezem, a modern kor vívmányai nem játszanak? Valami tablet féleség, mondjuk kisebb méretben, esetleg a tartójával alkarhoz, akármihez rögzítve.
Mert az javítható, igény esetén színezhető, gyorsan lehet lapozni, esetleg ha gombos e-reader akkor még a lapozás sem rontható el oly könnyen.
Kontra nehéz, sérülést okozhat csúnya borulásnál- bár balszerencsés esetben a spirál vége is akár arcon, szemnél, lemerülhet- e-reader kevésbé kényes- drága, de utána nem igényel tollat többet.
Budipapír itinernek nem alkalmas? Formája tuti lenne, az elmondottat csak le kell tépni és kész. Könnyen felmérhető hol jár az ember, nehéz többet lépni egyszerre.

Amúgy meg jó "anyós" megtanulja az összes pályát, s fejből nyomja. Még kiválóbbak több tempónak megfelelően is tudják, hogy véletlenül se korábban, később hangozzon el a fontos infó. :DD

Szacsi 2011.11.30. 02:05:48

Javasolnék még olyan kis horgolt csipketerítőt a műszerfalra, az nagyon hangulatos lenne :)

Jó poszt, jó kommentek így a komálós is jobban belelát.

Juteszmbe! Kabalátok van?

Szkotti 2011.11.30. 08:26:45

@Kopi3.14: Nemazé, mert tényleg vannak kütyük, de én biztos nem bíznék meg bennük.
Biztos kibírja az akksi?
Biztos lehet olvasni minden fényviszonynál?
Biztos nem nyomsz kettőt a gombra, ha éppen egy dobálós közepén vagy?

Szerintem a füzetnél nincs biztosabb.
"A fejből nyomja" meg úgy hülyeség, ahogy van. Csak pörgess végig egy gyorsasági ititnert, mennyi infó van benne. Ebből van 4-5-6 egy versenyre...

Javító Zoli 2011.11.30. 08:36:38

Modern kor vívmányai?! Hmmmm. Érdekes felvetés, talán egy próbát megérne. De ismerve a mai kütyük (még le nem vetkőzött) átkait, azért nem tenném föl az életem egy ilyenre. Apró gombok, késleltetett reagálás, olvashatóság (erős fényben, nagyon rázós körülmények között) azért rovására lehetnek a biztos navigátorkodásnak. Arról nem is beszélve, hogy egy fickósabb hentergés után a papíralapú itiner egy gyors karbantartás (víz, por és gyűrődésmentesítés) után hamar "üzembehelyezhető", míg a villanyos verzió újraélesztése nagyjából a lehetetlenséggel határos.

wps 2011.11.30. 08:49:13

Helló!
Néhány versennyel a hátam mögött pár év tapasztalattal arra gondoltam talán nem számít
„észosztásnak” ha leírok néhány tapasztalatot.
Nekem annak idején nagyon sokat segített Ódor Szabi itinere, én ezt szabtam magunkra.
Nálam az A5 vázlatfüzet vált be spirál a rövid oldalon és lefelé.!!!!
Ez azért lehet jó mert nem muszáj lapozni azonnal, mivel a következő infót (a másik oldal legfelső sorát) úgy is látod ha nem lapozol csak elhajtod félretolod..
A lap tetején 1 centin a gyors neve száma és az oldal száma (ez nagyobbal)
Utána 3cm sorokban bevonalazva lefelé haladva készül a kifestő.
Nállam minden pályán más színű a távolság, (és ez gyorsonként is változik) és a kanyar infó Pl: 300 J3o3→ 150 SJ-SBt ami tempós „ egylevegős” az alul összehúzva. Ez kb így hangzik háromszáz .. jobb három okos harmadikos vége ki és 150..simajobbsimabal tempó :)). É természetesen én is a filcre esküszöm abból is alkoholos, „f”-es méret. Mi soha nem használtunk olyat, hogy :”nem levág” mert a „nem” elveszhet az átbeszélőben és akkor van ám baj :)) mi inkább erre azt mondtuk:”ÚTON!” Ceruzával rengeteg apró támpontot írtam vagy rajzoltam magamnak arra az esetre ha elvesznék, kilométerenként legalább egyet. Ez lehetett km kő, vadászles,kerítés bármi. Sok dologra használtam rajzolt jelet mint pl a bukkanóra az omegához hasonlót egy pipával jelölve a tetején hogy hol kell venni. Jobb bal vagy közép, a „levág” nálam áthúzott C de saját kis pictogrammal jelöltük pl ha egy kanyar kifelé dőlt vagy dobott ám ez teljesen mindegy az a lényeg hogy Te értsd és átlásd.. Az átíráshoz:igen átírtam de nem a nap végén, hanem még két kör között hogy lehessen kontrollálni.
Bocsi a terjedelemért, de még így is órákat tudnék mesélni

Grafikuszoli 2011.11.30. 09:13:25

Ha már a modern kor vívmányainál tartunk: egy továbbfejlesztett GPS-el nemhogy a spirálfüzetet, de a komplett navigátort is meg lehetne spórolni. :) Csak annyi kell, hogy bizonyos koordinátákhoz mondanivalót lehessen hozzárendelni. Bár elég kellemetlen lenne, ha egy sziklafakl árnyékában "nagyfék-Jobb5-Bal5-dobál-úton-ésszel" helyett azt mondaná, hogy "újratervezés"! :)
Ráadásul akkor is gondban lenne a sofőr, ha tolni kel a kocsit, vagy kereket cserélni. Egyébként éppen ez az a két eset, amikor a magamfajta tenyeres-talpas parasztlegény előnyt élvez a 40 kilós navigátorlányokkal szemben. :)
Szóval maradjunk inkább a spirálfüzetnél és a filctollnál!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.11.30. 11:53:04

@wps: nekem azt írja ki, hogy ez az oldal nem található

MegaRam 2011.11.30. 17:54:48

Én spec a modern kor vívmányait leginkább pályabejáráson használom csak. GPS pontok bepötyögésével / térképen keresgéléssel és célpont bejelöléssel sokat lendíthet az ember ismeretlen helyen az időigényen.

Máskor nem bíznám magam a jó öreg PC-n kívül másra. (papír-ceruza)

A lényeg egyébként tényleg az, hogy eltalálj a saját itineredben, de én nem találnék ki túl sok rajzocskát, az a Walt Disney dolga :)

Adams07 2011.12.03. 08:45:23

Hello Klubtagok :)

Az én táskám (zárójelben pl egy külföldi, kevésbé ismert):
- útvonal ititner, kiírás
- (helyi térkép biztos ami biztos, esetleg helyi kresz, sebességlimitek, pl SK asszem 60kmh városban)
- pályák itinere
- útvonallapok
- versenyzők minden papírja
- GPS az etapra, ha csal a saját sebességmérő (traffipaxok miatt, és tájékozódásra)
- tartalék elem
- 5-6 toll
- nyomásmérő
- kábelkötekelők, alap szerszámok, esetleg speciális, ha a gátlók állításához akarunk nyúlni, és igényli :)
- csoki, energiaital, szendvics ízlés és etaptáv szerint, meg esetleg hideg időben valami cukorka berekedés ellen, ha elmegy az átbeszélő.

Mivel több éve nem megyek, de azóta volt pár kritikus, és vizsgált baleset, lehet hogy ma már beírnám a rajttól számított egész kilométerek helyét az itinerembe (a Rádiós pontokat és a wps által említett tájékozódási pontokat amúgy is írtam, de ezt eddig soha). (Bejáráskor nullázzuk úgyis a napi számlálót, nem tart semeddig beírni, hol van az 1., 2., stb km a rajttól).

Ez talán segítheti a Rescue tájékoztatását, ha olyan eset ven, akkor minden másodperc számít, és nem minden autóban van GPS, még I-oszt-ban sem, talán azóta már igen :)
34 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása