Lezárult a 15. Mikulás Rallye nevezése, így már van végleges nevezési lista, amely szerint mi a 43-as rajtszámot kaptuk. Kellett nekünk a legismertebb 43-as versenyzőt, Ken Blockot ekézni. Gymkahana elemekkel nem készülünk, egy N-csoportos Ignis-szel nem is lehet.
Már csak ötöt (nézőknek hatot) kell aludni, és elrajtol a veszprémi 15. Mikulás Rallye mezőnye. Rajtlista majd csak szombat este, az átvételek után lesz. Az biztos, hogy elől mennek a licencesek - köztük mi is, mert zrc 2008-ban még ment -, majd a terepralisok, és az "amatőrök". Az amatőrök között többen vannak, akik komoly versenyzői múlttal rendelkeznek, de mivel 2008-óta nem volt ralis licence-ük, oda lettek besorolva.
Szemezgessünk hát a nevezési listából:
A nevezési lista szerint az egytelen WRC-vel Zsiros Gabi indul: egy Octavia WRC szerepel a neve mellett. Már többször megoldott ilyen komoly autót, így nem féltjük. (Ő pl. amatőr, mert "csak" navigátor licence van.) Kakusziék a Fiestával jönnek, így az S2000-es kategória sem lesz üres.
32 db Mitsubishi EVO (VI-X-ig), 9 db Subaru Impreza. Mivel itt nem követelik meg a szabályok, a többségük szűkítő nélkül. Hörög-szuszog, présel, odaver, na! Lesznek köztük szép számmal olyanok, akik nagyon gyorsan terelgetik ezeket. Turán Fricit csak a Mecseken láttuk, ő Imprezát választott. Rég nem láttuk itthon menni Szabó Gergőt, de az idei évben kispados Turi Tomi is mitsubishizésre adta a fejét. (Az ORB-ben menő mitsus brigádok közül senkit sem emelek ki, mindenki ismeri őket, mennyire gyorsak, vagy látványosak. Botka eltiltásának hatályba lépése előtt itt szalad egy utolsót.)
Sokkal izgalmasabb az "amatőrök" nagyautós szekciója: vannak bő egy tucatnyian, de nekem a nem is titkos favoritom (a WRC-s Zsiros Gabi után) Ranga Peti és Hevesi, esetleg Bosch Péter, bár van ott még néhány sötét ló. Szerintem négyüknek a helye az elejében lenne.
A kisautós társadalom adja azért a mezőny többségét. Nézzünk körül közöttük is! Az L10 géposztályban (1600 köbcenti feletti, nem összkerekes autók) kevesen vannak, de az 1,6 alatt sűrű mezőny jött össze. Ollé Sasa Swift S1600-assal, Varga Attila Ignis S1600-al jön, Zagyva Lali pedig konkrétan nemnormális módon közlekedik bármivel, egy C2R2 Max-szal meg biztosan. Aztán ott lesz Szabó Laci a VFTS-sel, de Lévai Ferkó is ladázni fog. (A hátulhajtós autók közül még egy labanc Poreschét és egy Volvót kell még kiemelnünk.)
A nem licencesek között 24 ladás páros mellett három BMW-s is lesz, és persze Váradi "Mercis" Gyuri is indul. (A korábbi VFTS-es Páhi Csabi Corollával jön, de úgy tudom, az sem a kormányzott kereket fogja hajtani.) Mindenki ismeri a 21074-et lapjával terelgető Kalbantner Gézát (Géza01), és Emődi Balázst (Emcsi), aki ugyancsak ritkán megy egyenesen, ő is jön a 2015-ösével.
Én annak is nagyon örülök, hogy Szentiványi Szabi újra autóba ül, de ős sem trabantozik, hanem egy Clio Williams-szel fog csatába indulni. A suzukis srácok közül több sprintversenyen is nagyon látványosan közlekedett Mátyás Zsolt, őt is érdemes megnézni.
A mezőny tele van sietős emberekkel. Mindannyiunkra ráfér majd a biztatás. Ha a barátaid, ismerőseid indulnak, egy rossz lepedőből gyárts nekik molinót, nagyon nagy élmény egy zászlót meglátni a pálya mellett. (Mi éveken keresztül 6-8 darab 2x3 méteres vitorlával jártunk szurkolni.)