Amikor a Lotus Frankfurtban bemutatta az Exige R-GT raliautóját, sokan csodálkoztak, hogy mit keres az angol sportkocsigyártó a ralisportban, és különben is, a GT-k nem a ralipályákra valók.

A Lotus sikeres gyártó volt a 70-es 80-as évek fordulójának rali világbajnokságain. Olyan sztárok álltak a gyár szolgálatában, mint Henri Toivonen.

Azt hiszem, nem kell sokkal tovább ragoznunk, hogy a Lotusnak helye van a raliban.

Lássuk hát, mi keresnivalója van a GT autóknak a ralipályákon. A felvetés csak nálunk vált ki értetlenkedést. Éppen a Lotus Sunbeam fénykorában gyűjtött számos futamgyőzelmet a Ferrari 308 GTB raliváltozata is.

1218051302_resized[1].jpg 

Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de szerintem a 308 GTB egy bakancslistás darab.

És hogy miért várom ujjongva a GT-ket a raliba? A Porsche példáján látható, hogy gyors, és látványos autózást tesz lehetővé a klasszikus építési mód:

Most már csak az a kérdés, hogy jó lehet-e egy Lotus Exige raliautónak. A WRC-k, különösen a régi WRC-k idején nem rúghattak labdába, de volt néhány versenyző, akik mégis megpróbálkoztak vele.

 

Találtam egy ausztrál belsőt is. Nem túl komplikált itinerből vízen elég komolyat megy az ember:

 

Talán az előző két videó alapján érthető a beteges vonzódásom az Exige-hez. Ahogy a belső felvételeket elnézem, egy Turán Frici - Zsiros Gabi páros nehezen férne el benne. A 2012-es IRC szezonban az olasz Luca Rosetti és a portugál Bernardo Sousa fog lotusozni.

01-exige-r-gt-rally-car.jpg

Az új Exige S R-GT az előző Exige 260 Cup-hoz képest csaknem minden porcikájában megújult. Az 1.8 turbó (260 LE) helyett egy 3.5 literes, kompresszoros motor hajtja, ami - a 34 mm-es szűkítő miatt csak 305 LE, ráadásul a szabályok szabta minimális súly miatt nehezebb is, mint az elődje: 1200 kg. Az autó hátulhajtós, hatfokozatú szekvenciális váltó van benne. A sajtóközleményben a Lotus sportrészlege "Indy-motoros Exige"-ként emlegeti. A rali-Lotus jövőre három egy világbajnoki futamon, a Montén, valamint két IRC futamon Korzikán és a San-Remo ralin is indul. (Más források szerint az IRC-ben teljes szezont mennek)

Nemrég felkerült a videomegosztókra egy mozi az első tesztkilométerekről. A spanyol és az ausztrál srácok produkciója nekem meggyőzőbbnek tűnik.

Végül ráadásként a Lotus hivatalos kisfilmje az autó készítéséről.

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr333503018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Puch Cavette 2011.12.29. 16:32:23

Hát, engem egyik videó sem győzött meg. Lassú kanyarban az orrát tolja, gyorsban meg seggét. Biztos jó móka menni vele, de hogy nem gyors, az majd hamar kiderül.

eszgbr 2011.12.29. 16:44:16

Az angol cikk is benézte: csak a Monte lesz vb-futam, a Korzika meg a San-Remo IRC, én legalábbis különbséget tennék a kettő között.

bardocz 2011.12.29. 16:49:32

És ezzel milyen kategóriában fognak menni?

eszgbr 2011.12.29. 16:51:22

Egyébként örülök a Lotus színre lépésének, minden új gyártónak örülni kell manapság, bár nem hiszem, hogy a Montén meg tudnák szorongatni az élmenőket. Rosetti mondjuk nem rossz pilóta és Sousa is jó lehet, még nagyon fiatal.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.12.29. 16:53:58

@eszgbr: javítom. a Lotusnak tulajdonított sajtóközlemény írta így, én meg elhittem nekik. :)

eszgbr 2011.12.29. 17:21:42

@B. Capelluti: köszi, ez gyors volt :))

Árja Macska 2011.12.29. 19:52:51

angol sportkocsigyártó... kacag a vakbelem. legalább annyira angol, amennyire a jaguar és a land rover is az. angol székhely, ázsiai tulajdonosok és vezérek.
amúgy érdekes, r-gt-ben indulhatna még egy-két cayman, subaru brz, ami így hirtelen eszembe jut...

mtk001 2011.12.29. 20:04:16

Azért emlékezzünk, csak a Lancia Stratosra, amivel Sandro Munari verte el a mezőnyt. Az meg ennél sportkocsibb volt.

Árja Macska 2011.12.29. 20:20:01

és akkor még gyermekkori álmaim autójáról, az rs200-ról még nem is esett szó. jó, tudom, nem gt :)

Árja Macska 2011.12.29. 20:44:43

@csigafasz: nekem is. kíváncsiságból megnéztem a mobile24-en, 2 db eladó van, az olcsóbbik is 34 milla :( marad a "mecsi"...

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.12.29. 22:25:11

Mit kell csodálkozni azon, hogy rallyzni akarnak? Én is akarok! Meg hogy milyen autóval. Nézzük meg a Minit. Szerintem nem sok köze van egy utcaihoz. Meg csak az emblémája Mini, többi bmw.
Amúgy meg legalább szinesíti a WRC mezőnyét egy ilyen autó. Mostanában mindig kocsi töpszli autók vannak 4wd-wel.

eszgbr 2011.12.30. 08:37:35

@Árja Macska: angliai székhellyel, angliai gyárban fejlesztik és többnyire angol munkások szerelik össze az autókat, mitől ne lenne angol?

Árja Macska 2011.12.30. 09:21:31

@eszgbr: a tulajdonosa a malajziai proton, a gyártóművek is csak azért maradtak angliában, amiért a japánok is európában szereltetnek össze kocsikat: védővámok, behozatali kvóták, piacvédelem. mivel ezek viszonylag kis szériás gyártmányok, hatványozottan számít, hogy hol szerelik össze őket. sőt, ha jól tudom, a mostanában bemutatott lotus koncepcióautókat sem európában tervezték.

datacom 2011.12.30. 09:33:46

@Árja Macska: @csigafasz: Húúú, ne is mondjátok! Egy igazi evo II... Japánban olcsóbbak,bár ott csak evo I-et találtam. Nem nagyon érdekelne a regadó, meg a vám :-P

Nr.g 2011.12.30. 13:42:04

Vajon van ebből tartalék kocsi ha esetleg rommá törik és nem lehet reparálni?
Szerintem csak hírverés az egész.Nem hinném hogy tapasztalat hiányában fel merjenek lépni. gyengébb bajnokságokban sem indult még egy Lotus sem.

de azért ha indulnak érdekes színfolt lesz. Hajrá!!!!

bardocz 2011.12.30. 14:05:29

@B. Capelluti: Ebbe csak a Lotus lesz? Neten nem találom, mindenhol csak a lotusról írnak.

Szkotti 2011.12.30. 17:06:28

Hehh az ausztrál belsőben 0:58-nál:
"...into right and 3-6 left BELIEVE..."
:o)

A gyártásról szóló videó meg érdekes:
vákumkamrás műgyanta elemek + autón reszelgetés, csavaros cső + hegesztések lecsiszolása, 3D CAD + kézzel melegített és hajtott kézifékkar...

Szkotti 2011.12.30. 17:09:01

JA, még azt akartam, hogy a francia vagy spanyol aszfaltbajnokságban még Aston Martinnal is mennek, a hollandok a 350Z-t hajtják, mitől ne lenne jó egy Lotus? Nem lesz murvamenő, de aszfalton lehet gyors.

xm95 2011.12.31. 19:54:32

@Árja Macska: És a hetheli tervezőközpontot is azért nem telepítették át malajziába, mert így a maláj dolgozók látnak egy kis világot reggel munkába menet, mi? Ott járok el rendszeresen, olyan dolgokat látni rendszámmal arrafelé, amiket máshol nem nagyon. És k..va lassú vagyok, hogy fotózzak, mert addigra mindíg elhúznak. máskor ne beszélj bele olyanba, amiről nem, vagy rosszul vagy tájékoztatva

V12 Power 2013.03.17. 18:11:52

Milyen motor van benne? Mármint hengerszám és elrendezés, esetleg gyártó szempontjából? Értem én, hogy 3.5 V8 kompresszor, de mivel megyen?!:-)
23 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása