Amikor a Lotus Frankfurtban bemutatta az Exige R-GT raliautóját, sokan csodálkoztak, hogy mit keres az angol sportkocsigyártó a ralisportban, és különben is, a GT-k nem a ralipályákra valók.
A Lotus sikeres gyártó volt a 70-es 80-as évek fordulójának rali világbajnokságain. Olyan sztárok álltak a gyár szolgálatában, mint Henri Toivonen.
Azt hiszem, nem kell sokkal tovább ragoznunk, hogy a Lotusnak helye van a raliban.
Lássuk hát, mi keresnivalója van a GT autóknak a ralipályákon. A felvetés csak nálunk vált ki értetlenkedést. Éppen a Lotus Sunbeam fénykorában gyűjtött számos futamgyőzelmet a Ferrari 308 GTB raliváltozata is.
Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de szerintem a 308 GTB egy bakancslistás darab.
És hogy miért várom ujjongva a GT-ket a raliba? A Porsche példáján látható, hogy gyors, és látványos autózást tesz lehetővé a klasszikus építési mód:
Most már csak az a kérdés, hogy jó lehet-e egy Lotus Exige raliautónak. A WRC-k, különösen a régi WRC-k idején nem rúghattak labdába, de volt néhány versenyző, akik mégis megpróbálkoztak vele.
Találtam egy ausztrál belsőt is. Nem túl komplikált itinerből vízen elég komolyat megy az ember:
Talán az előző két videó alapján érthető a beteges vonzódásom az Exige-hez. Ahogy a belső felvételeket elnézem, egy Turán Frici - Zsiros Gabi páros nehezen férne el benne. A 2012-es IRC szezonban az olasz Luca Rosetti és a portugál Bernardo Sousa fog lotusozni.
Az új Exige S R-GT az előző Exige 260 Cup-hoz képest csaknem minden porcikájában megújult. Az 1.8 turbó (260 LE) helyett egy 3.5 literes, kompresszoros motor hajtja, ami - a 34 mm-es szűkítő miatt csak 305 LE, ráadásul a szabályok szabta minimális súly miatt nehezebb is, mint az elődje: 1200 kg. Az autó hátulhajtós, hatfokozatú szekvenciális váltó van benne. A sajtóközleményben a Lotus sportrészlege "Indy-motoros Exige"-ként emlegeti. A rali-Lotus jövőre három egy világbajnoki futamon, a Montén, valamint két IRC futamon Korzikán és a San-Remo ralin is indul. (Más források szerint az IRC-ben teljes szezont mennek)
Nemrég felkerült a videomegosztókra egy mozi az első tesztkilométerekről. A spanyol és az ausztrál srácok produkciója nekem meggyőzőbbnek tűnik.
Végül ráadásként a Lotus hivatalos kisfilmje az autó készítéséről.