Érkeznek videós barátaink alkotásai is szépen - lassacskán, ezekből szeretnénk megosztani veletek a nekünk legjobban tetszőeket.
Bár eredetileg egy lecsupaszított filmes posztot terveztem, de mivel előző élménybeszámolómból kihagytam ezt-azt, gondoltam még idebiggyesztem. Igazából most jönne a beszámoló élmény része. Ha valaki csak a videókra kíváncsi, az már görgethet is lejjebb! :)
Már 16-a (Karácsony Ralisprint) óta a Szilveszter Ralit vártam. Tervezgettem, hogy majd a szlovák Ringre is kimegyek majd, milyen jó lesz, hogy a tavalyi év után idén is azzal ünnepelhetem a születésnapomat, amit a világon a legjobban szeretek: ralival!
Sajnos a verseny azon részét lefújták, maradt a szokásos itthoni program. Mivel csütörtökön csak egy esti szakaszt tartottak, gondoltam elég lesz nekem a péntek, amikor 4 alkalommal is láthatom az autókat, de végül - a papírforma szerint - csütörtök délelőtt mégiscsak elindultam a Hungaroring felé. Persze most is vonattal, aztán a változatosság kedvéért jött egy kis HÉV, s ha BagYu barátom nem jön ki elém, még egy kis buszocskázás és séta is következett volna. Elég hamar kiértem a pályára, majd' két órával a kezdés előtt; de inkább ennyivel előtte, mint akár csak egy-két autóról is lemaradva!
Tudtam, hogy fotózni nem éppen sötétben a legjobb, mégiscsak a "fényt" kellene "képeznünk", ami télidőben 4 óra után már nem sok akad. Betettem hát a gázdudámat, amit még Mikulás Rali előtt vettem (hogy azzal buzdíthassam Capeluttiékat és azokat, akik megérdemlik). Amíg marad még benne egy kevés gáz, addig magammal viszem ezentúl is mindenhová. Ha esetleg bekövetkezik az egyáltalán nem "várva várt" kategóriába tartozó krach (megállna a zár a gépemben - lássuk be előbb-utóbb be fog következni), akkor sem fogok unatkozni, jöhet a dudálás :)
Farkas Tomi képe - köszönjük!
A nagy sötétségben most is inkább ezt (is) választottam. Egy nagy placcon három visszafordítót nézve maradt időm egy képre - a vaku úgy is töltött még utána nem keveset - és szurkolásra is. Sajnos a kettő együtt sokszor nem megy... Még javában fényképeznem kellene (a látványosabb felvételek érdekében), mikor már lendül is a kezem az integetésre. Otthon meg fogom a fejem, hogy mit tettem, hisz butaságom miatt épp a kedvencekről nincs vagy épp használhatatlan képeim születnek. De egyszerűen nem tudom megállni. Majd kinövöm, legalábbis ebben reménykedem :)
A csütörtök esti szakasz egyébként egész látványos volt, már amennyit láttam belőle a sötétben. Sajnos a drifter BMW pont előttünk törte ki a jobb hátsó kerekét, tőcsavarostól mindenestől. Egy pillanatra megállt bennem az ütő, mikor a pattogó gumi egy videóst vett célba, de szerencsére 2-3 méterrel "célt tévesztett".
A mezőny utolsó harmadánál jártunk, a 60as rajtszámmal érkezők már elmentek, lassan Ranga Petinek kellett volna érkezni 51-essel. Róla mindenképp szerettem volna valami értékelhető képet készíteni, mikor jött a hír a rádióban, hogy kigyulladt egy kocsi a pályán! Ekkor kezdtem kissé megijedni. Nem véletlenül kezdett elfogni az az érzés, hogy ma már nem lesz róluk képem. Hiába mondogattam, hogy csak ne Ők legyenek, pár perc múlva jött a hír, a "Ranga Petiék autója" az. Sajnos így a verseny feladására kényszerültek, s ahogy az ilyen esetekben mondani szokás az anyagi kár jelentős, mivel a motor eldobós lett.
Kissé szomorúan zártam emiatt az első napot, de gondoltam a holnapi majd csak jobb lesz.
S jobb is lett! Bár fényképen szerintem - egész jól mutatnak - lassan kezdek ráunni arra, mikor 30al meg-megcsúszik egy-egy autó kigyorsításnál. Talán már épp itt volt az ideje.
De szerencsére voltak akik nem csak a végét rúgták el. KisÉRdi egészen látványosan terelgette az Octavia WRC-t, nem mellesleg meg is nyerte a futamot. Kiemelnék azért egy pár embert (a teljesség igénye nélkül!), ez a minimum azok után, hogy feldobták a napomat :)
Béresékről az előző posztban már említést tettem, az tuti, hogy a világ végére is elmennék azért, hogy láthassam őket menni! A WRC mellett ott szerepel egy ifjabb Béres melletti jobb1-es kör is a ralis álmaim listáján. Előbbit már kipipálhattam, bízom benne, hogy egyszer utóbbira is sor kerül majd. :)
A Ladások közül többeket is megemlítenék: Géza01 és JANA hozta a "kötelezőt", ezúttal sem okoztak csalódást! Jobbágy Petiék RTE-s kategóriabajnokhoz méltóan közlekedtek, Ricsi, az előfutó kék Típus, a narancs "Verda" és még sorolhatnám azokat, akik miatt megérte kint fázni - és a nap végén ázni is.
A létavértesi Ladások csapata is külön kiemelendő, akikről köztudott, hogy elsősorban a nézőknek mennek - a legtöbbször és ahol csak lehet keresztben! Ezt most is bebizonyították, ifjabb Vizelli a Ring szervízúton se vette el, hóesésben - szűk részen, ott ahol a legtöbben inkább még a gázt is elvették, Ő koppkeresztben érkezett felénk :)
Mivel az úton nem fért el, így kissé még a vizes fűre is lelógatta a gépet, mindezt Mi premier plánból egy kerítés mögött tombolva nézhettük - dudálhattuk és üvölthettük - végig. Nem kis élmény volt! Köszönet érte!
Figyelem! Ha valaki esetleg bármiféle hasonlóságot vélne felfedezni a poszt írója és a videó végén szereplő, kezében fényképezőgéppel és gázdudával szurkoló fiatalember között, az csakis a véletlen műve lehet! :)
A mezőnyben voltak érdekes helycserék is, Milcsevics Lóci egy Ladával próbálta "pilótáját", Demjén Martint leutánozni látványos autózásával, míg Kertész Krisztiánt már évek óta kormány mögött láthatjuk a Szilveszter Ralikon.
Mivel már minden sorozat véget ért, s azóta már az év is, a ralisprintrendezők is ráértek kipróbálni magukat. Az SRT - főnök Fodor Krisztián egy Ladával vágott neki a futamnak, míg a BAZ Megyei RaliSprint Bajnokság rendezői, Üveges Gábor és Nagy Mariann egy Samarával. Utóbbiak a biztos célba érést tűzték ki célul, amit sikerrel teljesítettek is.
A BMW-sek közül megemlíteném Pukit, aki a megszokottnál jóval erősebb géppel sem spórolta el, illetve a Nemerey Ádámot, aki szintén kifejezetten látványosan autózott. A driter Bömös is szemet gyönyörködtetően ment (a csütörtöki keréktörő mutatvány után szerencsére nem kellett feladnia a futamot.)
Ők is jól mentek!
Örülök, hogy újra versenyben láthattam Igor85-t is, bár sajnos többnyire vészvillogóval haladt el előttünk, így biztos nem lehetett olyan élménydús futama.
Lenne egy pár páros még (fekete Golfosok, az Antalffy Motorsport fekete Szuzkája, Magyar Bencéék, Szlovák Ferenc az Ibizával...) akiket kiemelhetnénk, tényleg ne haragudjon meg senki sem, ha úgy érzi, hogy mindent megtett a nézők kegyeinek elnyeréséért és én még sem említettem volna meg.
Hálás köszönet mindannyiuknak, gratulálok a célba érkezőknek!
Jöhetnek kommentben azok a nevek, akiket kihagytam a felsorolásból :)
Utólagos frissítésként örök hálám "logisztikai partneremnek": a Hadik Rally Teamnek, külön kiemelve Balla Nikit és Kertész Krisztiánt. Szerencsémre náluk mindig találok egy helyet :)