Véget is ért a téli álom: szerdán kezdődik a 80. Monte Carlo Rallye, ami három év IRC után idén ismét a ralivébé nyitófutama.
Az időjárási körülmények miatt talán a legnehezebb futam a ralivébén. Aszfaltos verseny, de havas és jeges részekre is számítani kell. Akár egy gyorsasági szakaszon, belül lehet száraz-nedves-jeges útszakasz is. Ezekre a pályákra nem egyszerű gumit választani: a keskeny hógumi használhatatlan száraz és nedves útburkolaton. A vágott slick, vagy az esőgumi havas, jeges aszfalton nem ér semmit. A versenyzők gyakran használnak téli gumit, illetve van egy speciálisan a Monte Carlo Rallye-ra kifejlesztett gumi is. Ennek az a különlegessége, hogy széles, mint az aszfaltgumi, viszont szögelhető. Ez jó kompromisszum lehet - viszont száraz aszfalton ez sem ideális.
Egy remek összefoglaló a tavalyi versenyről Rozi64-től
Az ötnapos versenyen 433,36 gyorsasági kilométer vár az indulókra. Ez gyakorlatilag majdnem 3 OB-futammal ér fel. Az öt nap is sok, régen volt már ilyen hosszú verseny. A programban szerepel az egyik leghíresebb szakasz, a hírhedt Col de Turini is.
Loeb pályabejáráson
A nevezési listán 89 páros található, közülük tizenhatan WRC-vel, tizenegyen S2000-es vassal vágnak neki a futamnak. Citroen DS3 WRC-vel Loeb és Hirvonen mellett Neuville és Peter van Merksteijn. Ford Fiesta WRC-vel Latvala és Petter Solberg mellett Novikov, Henning Solberg, Tänak, Prokop, Wilson és idén is visszatér Delecour. A gyári minisek (Sordo és Campana) mellett ott lesz Araujo és Nobre.
Az S2000es autók között nagy csatára számíthatunk Ogier és Bouffier között. Ott lesznek még a gyári Protonok, és megkeverheti a kártyát a két fiatal: Abbring és Breen.
A győzelemre talán Loeb a legesélyesebb, aki már öt alkalommal diadalmaskodott a Montén. Ráadásul 2006-ban úgy lett második, hogy az első nap utolsó gyorsaságiján kicsúszott és SuperRallye-znia kellett (ami 5 perc büntetést jelentett). A végén 1:01,8-et kapott Grönholmtól. Ha nincs a kicsúszása, hülyére veri a mezőnyt a Kronos által felkészített Xsara WRC-vel.