Mai mottónkat Magyar Bencétől, az Eurosport szakkommentátorától kölcsönöztük: "Megint rájöttem, a Monte eleje mindig sokkal izgalmasabb, mint a vége. Loeb hatodszor is nyert, ebből gyártson valaki szenzációt..."
A Monte negyedik napja csak az elejének volt sima: első ránézésre csak annyit látunk, hogy Loeb kiemelkedett a mezőnyből, a mögötte jövők (a különbség miatt nem nevezem őket üldözőknek) pedig csak próbálkoztak utána menni. Ha a gyorsasági eredményeket megnézzük, akkor már izgalmasabb a kép. Az első napokon csalódást okozó Hirvonen kezdi belakni a Citroent, több gyorsasági szakaszt is nyert, és megközelítette a harmadik helyen álló Petter Solberget. Petter ezt a próbálkozást szakaszgyőzelmekkel verte vissza. Öregember nem vénember, Delecour szakaszt ugyan nem nyert, de a negyedik napon volt néhány villanása. Nem kell leírni az ötvenéves franciát, aki többször is odaért az elejébe.
Kép innen
Meglepetés még az eddig embereseket perecelő Novikov teljesítménye. Róla tudtuk, hogy gyors, de eddig nem igazán sikerül az autóját beosztani. Sőt igazi "esőmenő" volt: ha ment esett, pontosabban addig ment amíg akkorát nem esett, hogy feladja. Tavaly Ausztráliában talán háromszor hempergett. Idén viszont egy új navigátorral próbálkozik. Nem tudom, hogy járt-e a fiatal orosz sportpszichológushoz, vagy "csak" a Juha Kankkunen és Didier Auriol egykori navigátora az 56 (azaz ötvenhat!) éves Denis Giraudet a mágus, de a srác jelentősebb kár nélkül végigment, ötödik helyen zárt, ráadásul a power stage-en is pontot szerzett. Ugye, hogy a navigátor nem csak ballaszt!
A kisebb kategóriákban viszont a negyedik a drámák napja volt. P.G. Andersson sokáig vezetett az IRC-ben eddig gyengén teljesítő, és az SWRC-ben be sem vetett, de az Ázsia-Csendes-óceáni bajnokságban viszont villogó Protonnal. Sajnos a svéd srác PROTON Satria Neója kigyulladt a 16. gyorsaságin, így a kategória vezető helyére a tavalyi WRC-Akadémia győztes Breen ugrott. (Nem ő volt a leggyorsabb S2000-es pilóta, Abbring abszolútban előtte végzett, de ő nem nevezett az SWRC-be.)
Dráma volt a PWRC-ben is. A torony magasan vezető lengyel Kosciuszkotól is elpártolt a szerencse. Folyamatos váltóproblémákkal küzdött, késések miatt rendesen bezsákolt a büntetésekből. Nem ő volt így a leggyorsabb N-es versenyző, de - mivel a PWRC-be nevezett ellenfelei ide nem jöttek el - továbbra is a kategória elején maradhatott. (=Összesen négyen neveztek, ebből ketten maradtak versenyben: Kosciuszko egy Evo X-zel, és Cook egy Ford Fiesta ST-vel. A dráma csak annyi volt, hogy nem sikerült másfél órával megverni az angolt, csak olyan 1:27:30-cal. A kapott büntetés nélkül másfél óránál nagyobb lett volna a különbség.)
A verseny végén Loeb mindent vitt! A hatodik Monte Carlo Rali győzelme mellé behúzta az power stage győztesének járó 3 pontot is. Az utolsó szakasz második helyezettje Hirvonen, a harmadik pedig Novikov lett. Az öreg Delecour átadta helyét egy nyúlfarknyi szakasz erejéig navigátorának! Szép gesztus... Pedig el sem vették a jogsiját, mint tavaly Svédországban Petter Solbergnek.
A végeredmény:
Hely | Rsz | Versenyző | Kat | Idő | Büntetés | Összidő | Kül. az előzőtől | Kül. az elsőtől | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | S. LOEB | A0 | 04:32:39.9 | 00:00:00.0 | 04:32:39.9 | 0.0 | 0.0 | |
2 | 37 | D. SORDO | A0 | 04:35:25.4 | 00:00:00.0 | 04:35:25.4 | +2:45.5 | +2:45.5 | |
3 | 4 | P. SOLBERG | A0 | 04:35:54.1 | 00:00:00.0 | 04:35:54.1 | +28.6 | +3:14.1 | |
4 | 2 | M. HIRVONEN | A0 | 04:36:46.7 | 00:00:00.0 | 04:36:46.7 | +52.6 | +4:06.8 | |
5 | 6 | E. NOVIKOV | A0 | 04:38:43.3 | 00:00:00.0 | 04:38:43.3 | +1:56.6 | +6:03.4 | |
6 | 8 | F. DELECOUR | A0 | 04:40:27.8 | 00:00:00.0 | 04:40:27.8 | +1:44.5 | +7:47.9 | |
7 | 52 | P. CAMPANA | A0 | 04:41:11.3 | 00:00:00.0 | 04:41:11.3 | +43.5 | +8:31.4 | |
8 | 5 | O. TANAK | A0 | 04:43:14.5 | 00:00:00.0 | 04:43:14.5 | +2:03.2 | +10:34.6 | |
9 | 21 | M. PROKOP | A0 | 04:48:50.6 | 00:00:00.0 | 04:48:50.6 | +5:36.1 | +16:10.7 | |
10 | 12 | A. ARAUJO | A0 | 04:48:56.5 | 00:00:00.0 | 04:48:56.5 | +5.9 | +16:16.6 | |
11 | 9 | M. WILSON | A0 | 04:51:30.9 | 00:00:00.0 | 04:51:30.9 | +2:34.4 | +18:51.0 | |
12 | 17 | K. ABBRING | A0 | 04:51:36.2 | 00:00:00.0 | 04:51:36.2 | +5.3 | +18:56.3 | |
13 | 10 | H. SOLBERG | A0 | 04:52:56.2 | 00:00:00.0 | 04:52:56.2 | +1:20.0 | +20:16.3 | |
14 | 32 | C. BREEN | A0 | 04:57:06.2 | 00:00:00.0 | 04:57:06.2 | +4:10.0 | +24:26.3 | |
15 | 16 | B. BOUFFIER | A0 | 04:58:35.3 | 00:01:30.0 | 05:00:05.3 | +2:59.1 | +27:25.4 | |
16 | 22 | M. BURRI | A0 | 05:02:59.4 | 00:00:00.0 | 05:02:59.4 | +2:54.1 | +30:19.5 | |
17 | 71 | C. ROBERT | A0 | 05:05:07.6 | 00:00:00.0 | 05:05:07.6 | +2:08.2 | +32:27.7 | |
18 | 24 | O. BURRI | A0 | 05:08:10.4 | 00:00:00.0 | 05:08:10.4 | +3:02.8 | +35:30.5 | |
19 | 76 | S. CHARDONNET | A0 | 05:09:35.2 | 00:00:00.0 | 05:09:35.2 | +1:24.8 | +36:55.3 | |
20 | 14 | P. NOBRE | A0 | 05:11:39.6 | 00:00:00.0 | 05:11:39.6 | +2:04.4 | +38:59.7 | |
21 | 19 | J. MELICHAREK | A0 | 05:16:23.1 | 00:00:40.0 | 05:17:03.1 | +5:23.5 | +44:23.2 | |
22 | 80 | B. LATOUR | A0 | 05:17:07.6 | 00:00:30.0 | 05:17:37.6 | +34.5 | +44:57.7 | |
23 | 82 | F. SIAS | A0 | 05:18:37.9 | 00:00:00.0 | 05:18:37.9 | +1:00.3 | +45:58.0 | |
24 | 75 | L. COMOLE | A0 | 05:19:13.3 | 00:00:00.0 | 05:19:13.3 | +35.4 | +46:33.4 | |
25 | 53 | R. FRAU | A0 | 05:21:55.6 | 00:00:00.0 | 05:21:55.6 | +2:42.3 | +49:15.7 | |
26 | 73 | N. RESSEGAIRE | A0 | 05:23:34.2 | 00:00:20.0 | 05:23:54.2 | +1:58.6 | +51:14.3 | |
27 | 30 | S. CORNU | A0 | 05:24:15.6 | 00:00:00.0 | 05:24:15.6 | +21.4 | +51:35.7 | |
28 | 51 | J. AYMARD | A0 | 05:27:11.8 | 00:00:00.0 | 05:27:11.8 | +2:56.2 | +54:31.9 | |
29 | 93 | J. GATTI | A0 | 05:35:08.8 | 00:00:00.0 | 05:35:08.8 | +7:57.0 | +1:02:28.9 | |
30 | 131 | M. KOSCIUSZKO | A0 | 05:33:24.8 | 00:01:50.0 | 05:35:14.8 | +6.0 | +1:02:34.9 |