Egyéves évfordulónk alkalmából B.Capelluti már bemutatott egy olasz álmot, melyet a Lancia tervezett a végül meg nem valósult S csoportba. A fejlesztés Németországban is gőzerővel folyt, viszont ennek eredményét - az AUDI Group S Prototype-ot - hivatalosan sosem mutatták be. Lássuk hát, hogy mit hoztak össze az ingolstadtiak.
1980-ban máig tartó korszakot nyitott a ralisportban az Audi, amikor elsőként vetette be az összkerékhajtást. A konkurenciával szembeni előnye néhány év alatt elolvadt, mert bár az öthengeres motorjuk még mindig a legerősebb erőforrás volt, mégis a Lancia és a Peugeot sokkal kompaktabb, a jobb súlyelosztásuknak köszönhetően sokkal kezelhetőbb, fordulékonyabb autókkal szálltak eredményesen harcba az Audi ellen. A német mérnökök válasza a rövidített tengelytávú Audi Sport Quattro lett, viszont ez sem hozta el a várt megváltást. Az autó ugyanúgy túl hosszú és kissé orrnehéz maradt. Nem maradt más választás, mint egy, az Audira addig nem jellemző, gyökeresen új koncepció, a középmotoros verzió megálmodása.
Az Audi legendás sportigazgatója, a ma is aktív Roland Gumpert vette kezébe az ügyet, melyért a gyár marketingesei nem igazán lelkesedtek. Nekik (érthető okokból) a klasszikus, orrmotorosra épített Audi promótálása volt a cél, így Gumpert és csapata a legnagyobb titokban (konkrétan jelöletlen kamionokkal!) az egész csomagot átszállította a vasfüggöny mögé, az akkori Csehszlovákia területére. Ezután a Zlíntől nem messze található Desna városa lett a szigorú titokban megszülető 1000 lóerős, középmotoros szörnyeteg fészke.
A koncept összállt és a tényleges tesztelést, még mindig a legnagyobb titoktartás mellett már német földön - természetesen - Walter Röhrl-re bízták. A sajtót és általában véve a közvéleményt kizárták, de a biztonság kedvéért mégis egy megszokott S1-es kasztni alá pakolták az új álmot. Az emlékezetes eseményről sajnos csak egy lesifotós által készített néhány kép maradt fenn az utókornak.
Bár a fejlesztés még korai fázisban volt ekkor, és Röhrl is csak nagyon keveset hajtotta a kocsit, mégis a tesztet követően ódákat zengett az autó erejéről és stabilitásáról.
Az autó elképzelt megjelenése hasonlóan forradalmi lett. A hatalmas hátsó szárnyával és a tervezett műanyag karosszériával inkább egy pályaautó benyomását kelti, amihez képest a Lancia Delta, vagy a Peu 205 igazi szögletes dobozoknak tűnnek.
Sajnos gyorsasági szakaszokon nem lett látható végül az Audi Group S Prototype. A B-csoport hirtelen - egyébként teljesen jogosan - történő megszüntetése derékbe törte ezt az álom-koncepciót (is). A fejlesztésért felelős Roland Gumpert később a feltett kíváncsiskodó kérdésekre válaszolva úgy nyilatkozott, hogy az összes hivatalosan megépített autó megsemmisült. Egyetlen megmaradt példányt csodálhatunk csak meg - és azt is csak úgy, ha ellátogatunk az ingolstadti Audi Múzeumba.