Egyetlen magyar indulóként rajtol a Monte – Carlo Rallye Historique versenyén a magyar Erik "a tetőn" Carlsson Kőváry Barna és Tóth Zsolt egy sárga Trabival. Barnus sokáig mindent fordítva csinált a raliban, mint a nagyok: nem a tapadást hajszolta, hanem a csúszást, nem időre ment, hanem látványra. Bár, ha volt kivel meccselni, a jelszó "győzelem, vagy halál" volt. Persze a látvány is a "tempó" egyaránt magában hordozta a tetőt. Néha egy-egy versenyen többször is. Jelentkezzen, aki 2001-ben Strázsa-hegyen tolta őket!
Barnus idén jubilál: 20 éves ralis évfordulóját ünnepli, és ennek apropóján találták ki, hogy újraélesztik a legendás Trabit. Mertek nagyot álmodni, és egy nagy versenyen szerették volna megmutatni, mit is tudnak a magyar trabantos fiúk, ezért választották a Monte Carlo Ralit. A klasszik Kőváry-zöldet sárgára cserélték - emlékeztek a "Mit ér az erő, ha nem uralod" dizájnos, ugyancsak sárga Trabira?
Sajtóközleményükben azt írták: "Nagy hírként robbant ez a ralis berkekben, hogy Kőváryék újra trabantozásra adják a fejüket, és nekivágnak a Monte Carlo Rallye-nak. Na de, ki az a Kőváry 601 Barna? Ki is tudná elfelejteni a Kőváry-féle trabantos borulásokat?"
Azóta is folyamatosan színezgeti autós önéletrajzát, versenyzett már ezzel-azzal (2003 Ford Puma és 2009 Renault Clio R3 magyar bajnok), megjárta Ázsia és Afrika rögös „útjait”, mely utóbbiról készült mozifilmet már az ország szinte minden pontján vetítették, Badár Sándor standup műsorával fűszerezve.
Igen, tényleg egy Trabanttal fognak nekivágni a 101. Monte Carlo Rallye-nak. A fiúk életük leghosszabb versenyére készülnek. Az elmúlt hetekben minél több tapasztalatot, információt próbáltak begyűjteni azon versenyzőtársaiktól, akik már megjárták a „Monte” havas pályáit, hiszen ez egy regularity verseny. Ettől azt várják, amit a Monte Carlo Rallye bárkinek adhat. Azt hogy egy ilyen hagyományokkal rendelkező verseny hangulata megérintse őket. És persze szeretnék a Trabit épségben célba juttatni.
Tacsi! Sz@rt a kerék alá!