Miért van, hogy a B-csoportról mindenkinek a Lancia 037 és Delta S4, az Audi S1, a Peugeot 205 T16, és a Ford RS200, esetleg az mg Metro 6R4 jut eszébe. Pedig van egy ikonikus darab, ami a magyar ralisport történetének is kitörölhetetlenül rész: A Renault R5 Maxi Turbo. Középmotor, hátsókerékhajtás, alacsony tömeg. Sajnos a világbajnokságon nem törte meg az összkerekesek hegemóniáját, de jó kézben komoly villanásai voltak. Ráadásul az egyik legnagyobb kedvencem, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ralifan lettem.
Update:
Jött néhány kiegészítés az FB oldalunkra: Egy rövid, tömör kiegészítés, ha megengeded: az R5 Turboból több változat is készült. A legelső, csak gyári pilótáknak szánt változat volt az R5 Turbo (Ragnotti /Andrié). A nem gyári ügyfelek részére a Gr.4-es R5 Turbo Cévennes volt elérhető '81-től (185LE). '82 elején ezt kicsit átdolgozták a gyári mérnökök (Cévennes 2, kb. 200 LE). Ferjánczék ha minden igaz, akkor ilyen R5T C2-vel versenyeztek. 1983 elején jelent meg az R5 Turbo - Tour de Corse, ez már Gr. B-ben indult, teljesítménye töltőnyomástól függően 240-285 LE körül mozgott. Ezt igazították jobban a Gr.B szabályokhoz a franciák (eléggé át kellett dolgozniuk a TdC-t: karosszéria, futómű, motor), a Maxi Turboval (350 LE) '84 második felére készültek el. Ebben az évben már indult a Rallye du Varon. Teljes szezont '85-ben futott, Ragnotti megnyerte vele a TdC-t. A Renault már hozzákezdett az összkerekes változat tervezéséhez (Maxi Turbo Plus), de a Gr.B betiltásával nem lett belőle semmi. A típus zárt versenypályákon folytatta karrierjét, a Maxi Turbo átalakításából született meg az R5 Super Production (370 LE). Ragnotti ezzel is versenyzett, de az SP-hez inkább Eric Comas neve fűzhető, '87-ben francia bajnok lett a volánja mögött.
És bocs, úgy tűnik rosszul emlékeztem: Ferdinek R5 Turboja, és nem Maxija volt.
Nos, nézzük meg élesben, hogyan is kell egy ilyen autóval közlekedni:
Belülről, ahogyan Ragnotti mester keni neki: