Jöttek újabb képek. Ahogyan a tegnapi posztban is írtuk, sikerült Barnával beszélni, aki nagyon lelkes. Sok kérdés merült fel a versennyel kapcsolatban, amit igyekszünk megválaszolni. A Rallye Monte Carlo Historique egy átlagtartó verseny, vagyis nem attól függ az eredmény, hogy mennyire vagy gyors, hanem, hogy mennyire van pontos. A versenyen 1/100-as szakaszok vannak, mint bármilyen veterános versenyen. Talán annyi különbséggel, hogy itt kicsit hosszabbak, van ugyanis 43 km-es is, amelyen végig tartani kell az előírt átlagot, mert a szakasz több pontján - titkosan elhelyezve - vannak mérőpontok, ahol 1/10000, azaz tízezred másodperc pontossággal mérik az időt, vagyis minden egyes tízezred másodperc eltérés az ideális időtől egy hibapontot jelent. Hangsúlyozandó, hogy ezek a különpróba szakaszok nem gyorsasági szakaszok, nincsenek is lezárva a forgalom elől. A verseny során mindenki mechanikus órát használ.

DAY2_6_web.jpg

A rallyerádiós Hámor Ivánt kérdeztük a szabályokról: Sokan nem tudják, mi a különbség, és azt hiszik - és a kommentek alapján is úgy tűnik -, hogy ez a a rendes Monte, közben egészen más - de semmiképp sem könnyebb! - műfajról van szó. Pl. tartani a 43,8 km/h-s átlagsebességet úgy, hogy a rajt csont szárazon van +15 fokban, a szakasz közepe havas, utána jeges, majd megint lejön szárazra, azért nem egyszerű. Éppen ezért kétfajta - egy alacsonyabb és egy magasabb - átlagsebességet lehet választani a nevezéskor. (Barnáék a lassabbat választották.)

 

Az autó - motor, hajtás tekintetében - gyakorlatilag tuningmentes, illetve megfelel Gruppe 1-es előírásoknak, ami a tök szériát jelenti. Elfogadták nekik az új féltengelyt, a Wartburg fék homológ rá, kell is, mert sok a lefelé.

 

Az itiner nem a mai megszokott, hanem a régi, "leíró" rendszerű, és a normál etapokon is akadnak titkos áthaladás ellenőrző állomások, így a navigátornak nem feltétlenül a legrövidebb úton kell mondjuk Torino és Grenoble között irányítani a fahrert.

 

Cső nem kötelező, de lehet az autóban, viszont versenyen ruha és sisak nem kell.

 

Az autón nincs szöges gumi, egy csont utcai Hakkapeliitta gumival mennek.


 

Címkék: video trabant historic kőváry barna

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr734037751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása