Jöttek újabb képek. Ahogyan a tegnapi posztban is írtuk, sikerült Barnával beszélni, aki nagyon lelkes. Sok kérdés merült fel a versennyel kapcsolatban, amit igyekszünk megválaszolni. A Rallye Monte Carlo Historique egy átlagtartó verseny, vagyis nem attól függ az eredmény, hogy mennyire vagy gyors, hanem, hogy mennyire van pontos. A versenyen 1/100-as szakaszok vannak, mint bármilyen veterános versenyen. Talán annyi különbséggel, hogy itt kicsit hosszabbak, van ugyanis 43 km-es is, amelyen végig tartani kell az előírt átlagot, mert a szakasz több pontján - titkosan elhelyezve - vannak mérőpontok, ahol 1/10000, azaz tízezred másodperc pontossággal mérik az időt, vagyis minden egyes tízezred másodperc eltérés az ideális időtől egy hibapontot jelent. Hangsúlyozandó, hogy ezek a különpróba szakaszok nem gyorsasági szakaszok, nincsenek is lezárva a forgalom elől. A verseny során mindenki mechanikus órát használ.
A rallyerádiós Hámor Ivánt kérdeztük a szabályokról: Sokan nem tudják, mi a különbség, és azt hiszik - és a kommentek alapján is úgy tűnik -, hogy ez a a rendes Monte, közben egészen más - de semmiképp sem könnyebb! - műfajról van szó. Pl. tartani a 43,8 km/h-s átlagsebességet úgy, hogy a rajt csont szárazon van +15 fokban, a szakasz közepe havas, utána jeges, majd megint lejön szárazra, azért nem egyszerű. Éppen ezért kétfajta - egy alacsonyabb és egy magasabb - átlagsebességet lehet választani a nevezéskor. (Barnáék a lassabbat választották.)
Az autó - motor, hajtás tekintetében - gyakorlatilag tuningmentes, illetve megfelel Gruppe 1-es előírásoknak, ami a tök szériát jelenti. Elfogadták nekik az új féltengelyt, a Wartburg fék homológ rá, kell is, mert sok a lefelé.
Az itiner nem a mai megszokott, hanem a régi, "leíró" rendszerű, és a normál etapokon is akadnak titkos áthaladás ellenőrző állomások, így a navigátornak nem feltétlenül a legrövidebb úton kell mondjuk Torino és Grenoble között irányítani a fahrert.
Cső nem kötelező, de lehet az autóban, viszont versenyen ruha és sisak nem kell.
Az autón nincs szöges gumi, egy csont utcai Hakkapeliitta gumival mennek.