Év eleje óta egyre több kérdőjel merül fel a Mini csapat háza táján. Pletykák és cáfolatok sora, lassan ezek már szinte követhetetlen mennyiségben. A mai bejelentéssel végre kész tényeket kaphatunk a híres márka jövőjéről.
Egyik szemem sír, a másik nevet. Jó hír, hogy a Mini marad, a hozzáállás viszont erősen megkérdőjelezhető.
A Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) február elején elfogadta a WRC Team MINI Portugal csapat nevezését, cserébe a gyártó befejezi a kocsi homologizálását. Ennek köszönhetően a Mini John Coopers Works WRC-k egészen 2018-ig futhatnak majd a királykategóriában és már nemzeti és nemzetközi bajnokságokban.
A fent említett csapat lesz a márka gyári alakulata, versenyzői pedig a portugál Armindo Araújo/Miguel Ramalho és a brazil Paulo Nobre/Edu Paula párosok lesznek. Nem, a fenti mondat nem vicc… pedig – ha csak a gyengébbik fajtája, de – az is lehetne. A fent említett párosok egyébként is tervezték a részvételt a világbajnokság valamennyi futamán, így jóformán a BMW-nek nem kerül majd valami sokba az Ő versenyzésük.
Araujó, bár kétszeres PWRC (N-csoportos vb) bajnok, nem a győzelemre esélyes pilóták közé tartozik. Tavaly 7 világbajnoki futamon indult, legjobb eredményét a német futamon érte el, ahol 8. lett. Az idei évadnyitó Monte Carlo Ralit pedig tizedikként zárta.
Paulo Nobre még kevesebb WRC-s sikerrel büszkélkedhet. A brazil pilóta eddigi legjobb rali világbajnokságon elért eredménye a Monte Carlo-i abszolút 20. helye.
Öröm az ürömben, hogy nem szűnik meg a Mini – Prodrive kapcsolat sem, csupán „új alapokra fektetik.” Tehát a versenyautókat a jövőben is a britek építik, emellett a privát gépek is az Ő kezükben lesznek. Nem mellesleg „privát gyári (?!) csapatként” továbbra is a WRC résztvevői lesznek: Dani Sordo a csapat első számú pilótája lehet, míg a másik autó vezetője folyamatosan változik majd. Ami már biztos, hogy Svédországban Patrik Sandell, míg Mexikóban Francisco Name ülhet majd a kettes-kocsi volánja mögé.
Ezzel a mai bejelentéssel tulajdonképp hivatalossá vált, hogy a BMW kirúgta a Prodrive-ot és Dani Sordót. Mint tudjuk, pénz beszél, a kutya ugat… A privát MINI pedig elkeni a a gyáriak száját.