A Ranga Motorsport versenyzői (ifjabb Ranga László és Benkő András) múltat idéztek: ismét egy Ranga nevű versenyző ült egy Prodrive által épített versenyautó volánja mögött. Amíg idősebb Ranga László 1996-ban egy A-s Subaru Impreza-val szerzett nagyon sok örömöt a magyar szurkolóknak, addig  ifjabb Ranga László csütörtökön egy Mini John Cooper Works WRC-t próbálhatott ki. Egyúttal beteljesült idősebb Ranga László álma, hiszen ő már sajnos nem vezethetett WRC-t, de ez most megadatott a fiának…

P1030655

Valamivel több mint egy héttel ezelőtt Andris email címére üzenet érkezett Steve Smith-től, a Prodrive üzletfejlesztési igazgatójától, amelyben meghívták a csapatot egy tesztre Angliába: 24 órán belül reagálni kellett, de 2 óra sem kellett a döntéshez, hogy ezt nem szabad kihagyni. Igazából még akkor sem mertük elhinni az egészet, amikor megkaptuk a teszt részleteit.

P1030613

Szerda este érkeztünk meg Lutonba, ahonnan egy bérautóval utunk Warwickshire-be vezetett: itt található a Prodrive tesztpályája, egy volt katonai reptér, ahol csütörtök reggel igazi profi környezetben vártak ránk. A szerelők, a mérnök és a tesztpilóta bemutatása után először Andris tapasztalhatta meg a Mini WRC menetteljesítményét és kezelhetőségét, aztán Laci következett. Három kör erejéig a tesztpilóta mutatta be, hogyan kell kezelni az autót, aztán rövid ülésállítás után kezdődhetett a 2 x 3 körös WRC próba. Laci egyáltalán nem tűnt megilletődöttnek, hamar beleszeretett a Minibe:

„Azt gondolom, egy álom vált valóra ezzel a lehetőséggel. Fantasztikus érzés volt vezetni az autót és látni a csapat munkáját. Azonnal szerelmes lettem az egész légkörbe. Az autóban ülve úgy éreztem, bármit megtehetek a versenypályán, hiszen a Mini WRC alkalmas rá, plusz erőt és gyorsaságot ad. Még egy vágyunk teljesülhetne, ha éles körülmények között is mehetnénk vele.”

P1030611

Rövid átöltözés után a páros leült Steve-vel egy beszélgetésre: a menedzser elmondta, hogy a Prodrive elsősorban autót szeretne értékesíteni, de mindjárt a beszélgetés elején tisztázódott, hogy számunkra reálisan 2-3 verseny elképzelhető egy bérautóval (első helyen a Mecsek Rallye szerepel). Igazi professzionális hozzáállást tapasztaltunk a részéről, amikor biztosított róla, hogy ezt figyelembe véve is minden segítséget megad ahhoz, hogy minél hamarabb egy Minivel versenyezhessünk.

A beszélgetés után visszatértünk a tesztpályára, mégegyszer körbejártuk a versenyautót, átbeszéltük a tapasztalatainkat a versenymérnökkel, majd megköszöntük a szerelőknek, illetve a tesztpilótának is a segítséget. Ezt egy közös ebéd követte, aztán átautóztunk Banbury-be, a Prodrive központjába. Itt „esett le az állunk” másodszor a nap folyamán: ez a komplexum egy ralirajongó számára egy valóságos szentély…

P1030753

Először a Prodrive világbajnokainak (Colin McRae, Richard Burns, Petter Solberg) autóival/ereklyéivel, majd a cég működésével ismerkedtünk meg: gyakorlatilag végig követhettük a Mini WRC gyártását a karosszéria előkészítésétől kezdve, a motor- és váltótesztelésen keresztül, a végső összeszerelésig, de megmutatták a Svédországból nemrég hazatért csapat verseny- és tréningautóit is. Teljes képet kaphattunk arról a cégről,  akinek több évtizedes tapasztalata van a motorsportban és több, mint ötszáz alkalmazottat foglalkoztat. Nagyon meggyőző volt.

A hazafelé vezető úton összegeztük a szerzett tapasztalatokat, élményeket és mindkettőnk számára egyértelmű volt: a Prodrive-nál tett látogatás óriási plusz motivációt jelent, hogy még nagyobb lelkesedéssel folytassuk a munkát azért, hogy egy ilyen szintű autóval versenyezhessünk. Szeretnék egy Mini WRC-vel versenyezni és a Prodrive csapatával együttműködni a 2012-es év folyamán. A következő hónapokban elsősorban arra fogunk koncentrálni, hogy támogatókat találjunk a Mecsek Rallye IRC futamon való részvételhez. 

Címkék: mini wrc kisranga

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr684172069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bono92 2012.02.22. 23:50:13

Tudjátok, hogy miért nincs rajta a hátsó lökös? Mert nem rég láttam egy videót, egy spanyol vagy mexikói hapi tesztelhette a Minit, és azon sem volt hátsó lökös, és nem értem h miért...
Am hatalmas nagy elismerés Ranga Lacikáéknak, nagyon jó ezt hallani és olvasni, hogy ilyen komoly technikára van esélyük! Pedig csak kis magyarok vagyunk...
Nademost, a WRC verziót kapják meg? Vagy azt, amelyikben nagyobb szűkítő van, és csak egy kis apró hátsó szárny? Nem jut eszembe annak a megjelölése... Ha jól tudom, az a verzió nemzetközi versenyekre készült, és megvan már az első győzelme a Qatari rallyn szerezte.
Másik: most akkor hol, melyik versenyen szeretnének indulni? Itthon az ob-n? Vagy mennének más IRC futamon is, nem csak a Mecsek Rallyn?
2 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása