A Ranga Motorsport versenyzői (ifjabb Ranga László és Benkő András) múltat idéztek: ismét egy Ranga nevű versenyző ült egy Prodrive által épített versenyautó volánja mögött. Amíg idősebb Ranga László 1996-ban egy A-s Subaru Impreza-val szerzett nagyon sok örömöt a magyar szurkolóknak, addig ifjabb Ranga László csütörtökön egy Mini John Cooper Works WRC-t próbálhatott ki. Egyúttal beteljesült idősebb Ranga László álma, hiszen ő már sajnos nem vezethetett WRC-t, de ez most megadatott a fiának…
Valamivel több mint egy héttel ezelőtt Andris email címére üzenet érkezett Steve Smith-től, a Prodrive üzletfejlesztési igazgatójától, amelyben meghívták a csapatot egy tesztre Angliába: 24 órán belül reagálni kellett, de 2 óra sem kellett a döntéshez, hogy ezt nem szabad kihagyni. Igazából még akkor sem mertük elhinni az egészet, amikor megkaptuk a teszt részleteit.
Szerda este érkeztünk meg Lutonba, ahonnan egy bérautóval utunk Warwickshire-be vezetett: itt található a Prodrive tesztpályája, egy volt katonai reptér, ahol csütörtök reggel igazi profi környezetben vártak ránk. A szerelők, a mérnök és a tesztpilóta bemutatása után először Andris tapasztalhatta meg a Mini WRC menetteljesítményét és kezelhetőségét, aztán Laci következett. Három kör erejéig a tesztpilóta mutatta be, hogyan kell kezelni az autót, aztán rövid ülésállítás után kezdődhetett a 2 x 3 körös WRC próba. Laci egyáltalán nem tűnt megilletődöttnek, hamar beleszeretett a Minibe:
„Azt gondolom, egy álom vált valóra ezzel a lehetőséggel. Fantasztikus érzés volt vezetni az autót és látni a csapat munkáját. Azonnal szerelmes lettem az egész légkörbe. Az autóban ülve úgy éreztem, bármit megtehetek a versenypályán, hiszen a Mini WRC alkalmas rá, plusz erőt és gyorsaságot ad. Még egy vágyunk teljesülhetne, ha éles körülmények között is mehetnénk vele.”
Rövid átöltözés után a páros leült Steve-vel egy beszélgetésre: a menedzser elmondta, hogy a Prodrive elsősorban autót szeretne értékesíteni, de mindjárt a beszélgetés elején tisztázódott, hogy számunkra reálisan 2-3 verseny elképzelhető egy bérautóval (első helyen a Mecsek Rallye szerepel). Igazi professzionális hozzáállást tapasztaltunk a részéről, amikor biztosított róla, hogy ezt figyelembe véve is minden segítséget megad ahhoz, hogy minél hamarabb egy Minivel versenyezhessünk.
A beszélgetés után visszatértünk a tesztpályára, mégegyszer körbejártuk a versenyautót, átbeszéltük a tapasztalatainkat a versenymérnökkel, majd megköszöntük a szerelőknek, illetve a tesztpilótának is a segítséget. Ezt egy közös ebéd követte, aztán átautóztunk Banbury-be, a Prodrive központjába. Itt „esett le az állunk” másodszor a nap folyamán: ez a komplexum egy ralirajongó számára egy valóságos szentély…
Először a Prodrive világbajnokainak (Colin McRae, Richard Burns, Petter Solberg) autóival/ereklyéivel, majd a cég működésével ismerkedtünk meg: gyakorlatilag végig követhettük a Mini WRC gyártását a karosszéria előkészítésétől kezdve, a motor- és váltótesztelésen keresztül, a végső összeszerelésig, de megmutatták a Svédországból nemrég hazatért csapat verseny- és tréningautóit is. Teljes képet kaphattunk arról a cégről, akinek több évtizedes tapasztalata van a motorsportban és több, mint ötszáz alkalmazottat foglalkoztat. Nagyon meggyőző volt.
A hazafelé vezető úton összegeztük a szerzett tapasztalatokat, élményeket és mindkettőnk számára egyértelmű volt: a Prodrive-nál tett látogatás óriási plusz motivációt jelent, hogy még nagyobb lelkesedéssel folytassuk a munkát azért, hogy egy ilyen szintű autóval versenyezhessünk. Szeretnék egy Mini WRC-vel versenyezni és a Prodrive csapatával együttműködni a 2012-es év folyamán. A következő hónapokban elsősorban arra fogunk koncentrálni, hogy támogatókat találjunk a Mecsek Rallye IRC futamon való részvételhez.