Nem hiába lett 2011 IRC Bajnoka Andreas Mikkelsen! A fiatal norvég pilóta ugyanis - ha nem hibázik - szinte megállíthatatlan. Az idei első, Azori-szigeteken tartott futamon mondhatni "rajt-cél" győzelmet aratott, és ez már zsinórban a 3. verseny az Interkontinentális Rali Bajnokságban, ahol egyszerűen nem tudják elcsípni!
Bár a versenyre alig neveztek (szűk 40 autó), és az időjárás sem épp a legkellemesebb volt (eső és sárdagasztás), az indulóknak semmi okuk nem lehetett panaszra. Gyönyörű, változatos tájak és ritmusos, gyors és jó minőségű murvás pályák várták a mezőnyt, melyben egyébként két páros is képviselhette kicsiny Hazánkat.
A futam egy - a mecsekihez hasonló - utcai, városi prológgal kezdődött, ami nem számított bele a végeredménybe, így voltak akik az időre fittyet hányva, csak a nézőknek autóztak! Ezt a rövid, de annál látványosabb esti szakaszt egy látványos rajtceremónia követte. Ha már a prológot a Mecsek Ralihoz hasonlítottam, akkor a rajtceremóniát sem hagyhatom ki, ami szerintem az egri nyitányra emlékeztethet sokunkat (azért szerintem a miénk még az Azori-szigetekinél is nagyobb durranás :)
A verseny eleinte úgy tűnt nagyon szoros lesz... az első gyorsot Mikkelsen nyerte, a másodikat Hanninen, a harmadikat megint Mikkelsen. Ezzel véget is ért az első nap, mely után a norvég skodás előnye csupán 1,4 másodperc volt.
Sajnos egy magyarral máris kevesebb lett, ugyanis Vízin Laci bácsiék "zsírúj" Skodája már az első szakaszt sem tudta technikai problémáktól mentesen befejezni...
A második nap - az elsőhöz igencsak hasonlóan vette kezdetét, azaz Mikkelsen barátunk nyerte a napi első szakaszt. Aztán a másodikat... s majd a harmadikat is! Ezen a napon, egy kivételével - melyet Juho húzott be - minden szakaszt a norvég nyert. Előnye így már 16 másodperc volt! Ennek nagy részét mondjuk a már általunk is kiposztolt fliperezésnél szedhette össze finn ellenfele.
Sajnos a verseny második napján másik magyar párosunk is - ugyancsak technikai hiba miatt - búcsúzni kényszerült. Krózser Menyhérték, bár kategóriájuk dobogós helyén álltak, a 6. szakaszon "bedobták a törülközőt", azaz egészen pontosan Hondájuk tette ezt.
A verseny harmadik, egyben utolsó napján megint Mikkelsen kezdett a leggyorsabban, s zsinróban 4 szakaszgyőzelem után, az utolsót "Hanninennek adta." Így az IRC legfiatalabb bajnoka 13-ból 10 szakaszt teljesített a leggyorsabban! Végig pontosan és szinte hibátlanul autózva, 170km-nyi gyorsasági után 25 másodperc előnnyel nyerte meg a futamot, márkatársa Juho Hanninen és a Peugeotos Bryan Bouffier előtt.
A 4. és 5. helyen másik két Skoda Fabia S2000 végzett (előbbiként az újonc német Wiegand végzett, utóbbi a már valamivel tapasztaltabb honfitársa, Gassner lett), mintegy közre fogva a harmadik helyezett Oroszlánt.
A futamot egyébként mindössze 18 páros tudta befejezni, de az összefoglaló videókat látva - szerintem - ez kicsit sem meglepő! Igazi sárdagasztó, embert próbáló, gyors és lobogós pályákon zajlott a küzdelem.
Bár lassan már kezd megtelni a bakancslistám, erre a versenye egyszer mindenképp szeretnék eljutni. Mesebeli tájaival és atombrutál ralipályáival, szerintem igazi kuriózuma az európai színhelyeknek!
Fotók: IRC/André Lavadinho