Turán Fricivel beszéltünk:
RD: Terveztek a kiesett verseny helyére másikat? Mondjuk egy közeli IRC-t, egy Waldviertelt, vagy akármit?
Turán F.: Egy picit korai lenne erre válaszolni, de mindenképpen szeretnénk pótolni a kiesett versenyt. Elég sok lehetséges verzió van, és abban reménykedünk, hogy Markko Martin csapata megoldja a dátumok kérdését. Szóval először szeretnénk kapni tőlük egy relatív biztos rally-naptárat. Ha ezt látjuk, akkor már könnyebb lesz tervezni. Mi nagyon szeretnénk minél többet versenyezni.
Turán F.: Egy picit korai lenne erre válaszolni, de mindenképpen szeretnénk pótolni a kiesett versenyt. Elég sok lehetséges verzió van, és abban reménykedünk, hogy Markko Martin csapata megoldja a dátumok kérdését. Szóval először szeretnénk kapni tőlük egy relatív biztos rally-naptárat. Ha ezt látjuk, akkor már könnyebb lesz tervezni. Mi nagyon szeretnénk minél többet versenyezni.
RD: Tudom, hogy most egy itthoni autóval indultatok volna, de érdekelne, hogy egy külföldi bérbeadóval kötött megállapodás szerint általában mennyivel korábban, és milyen feltételekkel lehet egy lekötött versenyt lemondani?
Turán F.: Ez olyan helyzet, hogy ha a csapat mondja le a versenyt, annak természetesen anyagi következményi vannak, de ha a csapattól és a bérbeadótól is független külső körülmény miatt nem indulhatnak, például ha valamilyen oknál fogva elmarad a futam, akkor ezért nem felel a csapat. A világbajnokságon is szereplő bérbeadók esetében ez különösen kellemetlen lehet, mert ha egy kisebb versenyre van előjegyezve az autó, de mégsem tudnak indulni, és emiatt esetleg elesnek egy hosszabb kilométertávú versenyre történő bérbeadástól, az nagyon rossz. Ezért szeretjük mi is és a bérbeadó is jó előre tudni, hogy pontosan mikor lesznek a versenyek. Így idejében lehet tervezni, és szükség esetén változtatni a terveken.
Készülünk egy másik gyors interjúval is. És csak annyit mondhatok, hogy húúúú.