A Mikulás Rali előtt - decemberben - Hajmáskéren jártam, Turán Frici és Zsiros Gábor tesztjén. Annak reményében indultam útnak Hajmáskér felé, hogy végre elvesztem '"Subaru-szüzességem'". De a sors másképp rendelkezett, és sajnos be kellett érnem egy Octavia WRC-vel. 

Erről akkor jól  be is számoltam nektek is, sokan azóta is csak arról a bizonyos körről kérdezgetnek. De ahogy a mondás is tartja, ami késik, nem múlik! Márpedig az ígéret szép szó, és most eljött a betartás ideje is. 

Sose ültem még Subaruban, még csak utcaiban sem; így nagy várakozással/vágyakozással tekintettem az újabb teszt elé, melyre a Just Creativetól kaptunk meghívást.

Nem csak, hogy Subaruban nem ültem, de még aszfalton sem sokat töltöttem versenyautóban (leszámítva egy-két Kakucs ringi Ladázást és egy fél karikát Hozmann László mellett Felsőtárkánynál egy Opelben.) 

7,5 óra utazás pár percért? Simán... Egy autóval nem rendelkező ralifan számára sincsenek leküzdhetetlen távolságok, még ha "csak" egy tesztről is van szó (pláne, hogy Eger Rali sem lesz, így még többet érnek számomra ezek - az egyébként is klassz tesztek.)

Esztergomi kollégiumomból hajnali háromkor indultam útnak, és pár átszállás/vonatozás/metrózás és buszozás után, hipp-hopp Királdon találtam magam. Kicsivel 11 óra után... 
Ha már két mondást előttem, jöjjön egy harmadik is (mégiscsak három a magyar igazság - szóval akkor negyedik): ki korán kel... Subarut lel! :)

Bár idén egy S2000-es Ford Fiestával támadnak itthon Turánék, Egerben még Subaruval indultak volna... Ha lett volna Eger (de ez más tészta.) A versenyt megelőző autókázás, teszt lehetőségét azonban így sem dobták. 

Most már valamivel kevesebb beleéléssel közelítettem meg a borsodi helyszínt, azért mégsem hagyott nyugodni a gondolat: Turán Frici, aszfalt és egy R4-es Subaru Impreza :) Ezen kívül még egy Subaru (Baumgartner - N12) és egy Evo (IX - Bujdos Miki) is részt vett a teszten. A pálya kb. 2 kilométer hosszú volt, jelentős szintkülönbségekkel, visszafordítókkal, tempós egyenesekkel és erőteljesen levágós gyors kanyarokkal.

Nagyon szeretek tesztre járni, ennek több oka is van: a versenyzők - talán - jobban ismerik azt a rövidke szakaszt, és minél többször teljesítik, annál magabiztosabban, gyorsabban teljesítik azt. Ha csak egy autó van, akkor elkerülhetetlen az állás és üresjárat; de ahol több, ott mindjárt pörgősebb a rendezvény. 

Jó pár kört megnéztem, mire visszasétáltam a szervizsátorhoz. Most már ne menjek sehová, hamarosan én is sorra kerülök... oké, ezen ne múljon. Aztán el is jött a nagy pillanat: a kocsiba beszállva Zsiros Gabi rögtön rám ismert, "Téged vittelek a WRC-vel, ugye?" Frici a kérdés hallva úgy reagált, hogy ez most akkor nem is lesz akkora élmény, hisz az mégiscsak WRC volt, ráadásul murván.

Na, de most meg Turán Frici mellett ülök és aszfalton, úgyhogy hajrá! 

Az első és talán legmeglepőbb tapasztalatom a fék erőssége volt (ismétlem, aszfalton nem igazán ültem még "nagy" raliautóban'). Az első visszafordítóhoz közeledve szinte beletapadt az útba a Subaru, már az első fékezés hatására. Egy centit nem csúszott, már-már szinte irritálóan biztonságban éreztem magam! Aztán a fékezés után jött a gáz és a kézifék és már csúszott is szépen keresztbe a gép és haladtunk tovább a lezárt útszakaszon. Lefelé haladva elértük a következő visszafordítót is, amit még az előzőnél is szebben lerajzoltunk, majd elég komoly levágós kanyarok következtek. Talán még a fékezésnél is durvábban hatottak rám ezek az élmények. Volt, ahol szinte az út mellett mentünk, s a kocsi ezt meg se érezte. A záráshoz közeledve Frici megkérdezte, hogy milyen volt; mégis mit válaszolhattam volna...

Pozitív válaszomra csupán annyit reagált, hogy "ez pedig még csak egy N-es autó". Mondom rajtam nem fog múlni, tőlem mehetünk majd egyet a Fiestával is valamikor :)

Visszafelé felfelé vezetett az út, ebből az irányból a fentebb említett levágásokon még durvábban mentünk át!  
Összességében nagyon élveztem azt a pár kilométert amit Frici jobbján a Subaruban tölthettem, s magát a tesztet is, ahol ha éppen nem versenyautók gyakoroltak fel-s alá, akkor Zsiros Gabi szórakoztatott minket mutatványaival :)

Bízom benne, hogy nem utoljára "találtam" magam Frici mellett, ha esetleg máskor is "bejutok", ígértem, újra beszámolok róla Nektek is! 

Címkék: teszt élmény subaru turán frici zsiros gábor királd

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr294347826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bono92 2012.04.04. 22:15:36

Mi az hogy sajnos be kellett érnem egy Octavia WRC-vel ?! Az a Subi "csak" egy N-es, a WRC meg WRC, gyorsabb, brutálisabb! :D Szal jól jártál azzal az Otcavia-val :)

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2012.04.04. 23:30:28

@bono92: a poszt - megjelenése előtt - telis-tele volt mosolygó fejekkel, talán már túl sok is volt belőlük. Ezért kivételre került egy jó pár, és sajna az egyik pont ennek a gondolatsornak a végéről.

Tehát a "be kellett érnem" nem a bánatomat tükrözi, éppen ellenkezőleg :)

Ahogy az aszfalt és a murva, úgy a két autó is Ég és Föld, de egyben mégiscsak megegyeznek: felejthetetlen élmény volt mindkettő! ;)

dzolee 2012.04.04. 23:50:13

Szerintem is megérte annyit utaznod,kurva jó lehetett!Én is beülnék Frici mellé szívesen!Jó kis szakasz!

red87 2012.04.05. 11:31:34

Irigykedem rendesen :) Bár azért kíváncsi lennék én is arra a Fiestára :)
Melyik egomi koleszben laksz amúgy? :)
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása